Gå til innhold
Hundesonen.no

Bråker etter noen timer alene hjemme


stinis
 Share

Recommended Posts

Sega 5mnd synes det er greit å være hjemme alene. Bare det ikke blir mer enn to timer (virker som om den hunden kan klokka...) Jeg jobber turnus, så er mye hjemme på dagtid. Men av og til må hun være hjemme alene ca seks timer når jeg jobber tidlig og kjæresten min skal på jobb. Hittil har vi løst det ved at han har hjemmekontor slik at Sega bare er hjemme alene noen timer. Vi kan ikke holde på sånn for evig tid, og jeg lurer litt på hva vi skal gjøre for å venne henne til å være alene mer enn noen timer.

Før jeg drar fra henne går vi en relativt lang tur, og hun slår seg fort til ro på kjøkkenet hvor buret og maten hennes er. Gir henne tegnet for at nå blir jeg borte (hun er døv), og så går jeg. Har pleid å stå utenfor inngangsdøra for å høre om hun bråker noe, men hun er alltid helt rolig. Jeg sjekker skype regelmessig for å se om hun er i aktivitet/uler. Og som regel begynner hun å bråke etter to timer.

Burde jeg trappe ned på alene-tida slik at jeg kommer hjem før hun begynner å ule/bråke? De siste gangene hun har vært hjemme alene har jeg sittet utenfor for å vente på at det skal bli stille. I dag satt jeg utenfor døra i 15min for å vente på at hun skulle roe seg ned... Smatt inn døra når hun endelig hadde vært stille ett minutt. Er litt redd for at hun har blitt vant med at hylinga får oss menneskene hjem til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det optimale er jo at du kommer hjem før hun begynner å bli urolig, slik at det ikke blir sånn at hun begynner å ule og ikke lenge etter kommer du hjem, hele tiden. Da kan hun jo raskt lære seg at viss hun uler så kommer det noen. Men ellers så er det jo veldig individuelt, noen trenger lengre tid enn andre, og din er jo fortsatt ikke så veldig gammel. Har du forsøkt forskjellige løsninger hjemme? Ha henne i forskjellige rom, hele leiligheten/huset tilgjengelig eller bare deler av det osv? For å se om det gjør noe forskjell? Har du sett hva som skjer om dere ikke kommer inn til henne? Holder hun på lenge eller roer hun seg igjen? Og er hun veldig urolig/stresset når hun holder på eller er hun rolig bortsett fra lyden?

Jeg ville prøvd en periode og unngå all uling ved å komme hjem litt tidligere så dere kanskje får brutt evt vane også prøver dere en gradvis økning igjen om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...