Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretter golden retriever

Recommended Posts

Skrevet

Hei :wave:

Jeg hjelper noen i familien å se etter golden oppdrettere. Noen her inne som har tips? :)

Hunden skal ikke brukes til noe spesielt, men vil ha et aktivt liv. Sitter og ser på listen på retrieverklubben sin side, men det er ikke så mange av hjemmesidene som er oppdatert og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne..

Skrevet

Støtvigen i Horten virker som et godt oppdrett av Golden retriever. Har møtt innehaver og noen hunder, og de virker trivelige uten at jeg skal uttale meg noe mer fordi jeg ikke har peil på rasen.

Skrevet

Støtvigen er den eneste oppdretteren jeg har møtt mange nok individer fra til å si at jeg liker. Har møtt mange og kjenner mange, alle har vært stabile og fine hunder som er like glade i å trene, ligge i sofaen og gå turer :)

Oppdretterne er kunnskapsrike og hjelper til med tips og råd hele livet om det trengs. @bippo har hund fra Støtvigen

• Like 1
Skrevet

Valpeformidler i raseklubben skal også ha en god oversikt. Selvsagt er det en del kameraderi og egeninteresser, men de har rasens rykte å ivareta, så en skal kunne stole på at de gir deg god veiledning.

Skrevet

Jeg er ikke inne i rasen, men kjenner ei som driver oppdrett og jeg liker ihvertfall hennes mål og tanker rundt sin avl og hadde følt meg trygg på å kjøpe golden fra henne om jeg skulle hatt en vanlig golden. Det er jo "utstillings"golden hun har, men hun trener jakt, går blodspor og trener litt lydighet med dem i tillegg til et fysisk aktivt liv med skiturer osv. Aner ikke om hun skal ha valper i nærmeste fremtid, men det finner du vell ut :)http://www.kennelgoldensolution.com/82729285

Skrevet

Støtvigen er fantastiske! Lurer på om de kanskje venter et kull i løpet av våren (en av hundene har visst hvertfall vært på "kjærestetur"). Jeg har en snorkende støtvigen-gutt sofaen ved siden av meg her, og jeg har aldri møtt finere hund (selv om alle sier det om sine hunder). Vi har fått kjempemye skryt for gemyttet hans og at han er så trygg og god, men alt skrytet må jeg bare gi videre til Støtvigen, for jeg har omtrent ikke gjort noe for det! Både Trude og Stig er helt herlige, og det er ikke noe problem å ringe dem hvis det er noe man lurer på. Jeg kan virkelig anbefale dem på det aller, aller varmeste :)http://www.stotvigen.com/valper.php her står det at de håper på valper rundt 10. mars.

• Like 1
Guest Gråtass
Skrevet

Jeg kjenner de som driver kennel dancewood, det er fine hunder, fine folk og god oppfølging.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
    • Heisann!  Vi venter på valp og jeg har veldig lyst til å gå valpekurs (potensielt også flere kurs) - vi holder til på Østlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp når jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og Bærum som er det som blir mest aktuelt for vår del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bør velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? 😊 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...