Gå til innhold
Hundesonen.no

Australian cobberdog?


Marco
 Share

Recommended Posts

Vet någon om detta är seriöst, har inga planer på att skaffa en. Bara nyfiken på om dom lyckats få fram en så på homogen type av doodle typerna att det börjar närma sig en ras.

Bare vrøvel og vås selvfølgelig, og annonsen burde vært rapportert til finn.no for villedende markedsføring.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelse

Flere av Stella sine valper var forhåndsbestil, men siden hun fikk 13 valper er noen valper ledig for salg. Valpene er leveringsklare: 7 mars 2015

Australien cobberdog var tidligere kjent som labradoodle/australien labradoodle, men da rasen ble godkjent i raseregisteret MDBA ( master dog breeders assosiation ) i 2012 som en rase under etablering, fikk den rasenavnet Australien cobberdog, som forteller litt mer om hva slags hund det er. Cobber er Australsk slang for kompis, og det er akkurat det som kjennetegner denne rasen, du får ikke en jakthund, vakthund eller gjeterhund, men du får en kompis.

For mer info om rasen: www.australien-cobberdog-club.com

Bilder av flere voksne hunder: skriv Australien cobberdog i google og velg bilder.

Et omfattende avlsarbeid har vært gjort for å få frem en moderne hund som trives like godt i byen som på landet, og helse og gemytt har vært i fokus. Alle Australien cobberdog som brukes i avl blir øyelyst, røntget og gentestes for alle mulige sykdommer det går an å testes for.

Kjennetegn på Australien Cobberdog:
- Den er sosial
- Den røyter ikke
- Den er allergivennelig
- Den er lærevillig
- Den er glad
- Den elsker mennesker, og barn spesielt
- Den er ikke aggeresiv
- Den er svært inteligent
- Dem brukes mye som servicehund/terapihund
- Den er den perfekte familiehund.
- Den blir gjerne med på alle familiens aktiviteter, i skog, på vann, i båt, på skitur, på kafé eller hvor du enn skulle dra så blir den gjerne med, men tar også til takke med sosialt samvær.

Valpene oppfostres i et profosjonelt miljø, hvor de sosialieseres, får nødvendige ormekurer, parasittkurer, vaksineres og er klare til å ta i mot besøk fra sine nye eiere når de er blitt 5 uker gamle.

Mor til valpene er: NOR Stella Wiik Australien Cobberdog medium (48cm 22kg)

Far til valpene er : Monorlake Blueberry Australien Cobberdog mini (42cm 10kg)

Bilder og galleri som oppdateres hver uke finner du på: stellawiik.royaldoodle.com

Valpene forventes i følgende størrelse som voksen
mankehøyde: 42 - 48 cm Vekt: 10 - 15 kg
(gutter størst)

Valpene leveres med full helsegaranti på arvelige sykdommer.
De av valpene som skal brukes videre i avl, er allerede solgt og de som er ledige selges som familiehunder.

For mer informasjon om Stella og valpene ring meg på telefon 977 63 717 mellom 15.45 - 21.00 på hverdager og 10 - 21 i helger.

Mail: thomas_wiik@outlook.com
( jeg er student)

Send meg gjerne en sms med navn og spørsmål, så kan jeg ringe deg tilbake, når jeg er ledig. Tulle sms og mail ( troll ) uten fullt navn besvares ikke.

For mer info om rasen ring gjerne formannen i den norske cobberdog club Erlend Wiik tel. 92886858. som også er den norske delegate i AIACC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så endelig er labradoodelen blitt en egen rase altså, den måtte bare bytte navn først! Må være kjipt, labradoodle er litt mer innarbeidet enn cobberdog, selv om det er litt sjarmerende med en egen kompishund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser bort ifra alle de superfantastiske, antakelig noe urealistiske lovnadene: forutsatt at de faktisk har greid å få en viss homogenitet og god helse på hundene med seriøs avl slik man forventer av gode oppdrettere, hva er galt med at de offisielt blir en ny rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser bort ifra alle de superfantastiske, antakelig noe urealistiske lovnadene: forutsatt at de faktisk har greid å få en viss homogenitet og god helse på hundene med seriøs avl slik man forventer av gode oppdrettere, hva er galt med at de offisielt blir en ny rase?

Problemet er vel bare at dette er labradoodle med annet navn - og hvor homogene har man greid å få labradoodlene på alle de årene disse har blitt produsert? Siden annonse-eieren kommer fra Drøbak, så kan man vel bare anta at dette er et nytt ledd i den villedende markedsføringen fra Hundehotellet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så Drøbak HH har startet med noe "nytt" nå da? Skulle tro folk hadde begynt å ta til fornuft når det gjelder doodlene, og at det er derfor han ikke reklamerer med at det er Drøbak HH? *ønsketenking*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Drøbak HH har startet med noe "nytt" nå da? Skulle tro folk hadde begynt å ta til fornuft når det gjelder doodlene, og at det er derfor han ikke reklamerer med at det er Drøbak HH? *ønsketenking*

Siden når har mennesker NOEN SINNE gått fra noe som er enormt profittskapende? :no: Bare å ta en kikk i sørøst-asia, så er det en del kjøp og handel der som kan få deg til å vrenges innvendig i sorg, sinne og det som verre er. (Nå mener jeg ikke du har skrevet noe, jeg spiller bare videre på tankene dine: at hvis befolkningen flest har tatt til fornuften så kommer ikke drøbak hundehotell til å gi det opp allikevel, som vi eventuelt ser resultatet av her).

Selv om det går på bekostning av både lettlurte folk som bruker pengene sine, og på hundene som utsettes for tildels frynsete avlsmål - både hva gjelder avkommets kvalitet/helse, men også rovavl på "produksjonsdyrene" (aka avlstispene).

Det ironiske er at hvis dette er samme folka som står bak drøbak hundehotell, men at de har endret salgsmetoden, så er det samme opplegget som hollerudhagen / labradorprodusentene i tyrifjord. Du bytter navn på "kennelen", men samme folka står bak annonsen. Mersalg, mersalg, mersalg.... Valpefabrikkene er seg selv like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det jo noe annet, og jeg er enige med dere der. Men hvisomattedersomatte det faktisk var en ordentlig tanke bak og det var greid å skape en jevn hunderase med god helse og homogenitet, hadde jeg faktisk ikke vært så imot det. Valpefabrikker som lover mer enn de kan holde og tenker salg salg salg har jeg ingenting til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de samme folka, ja.

Går man inn på (navn).royaldoodle.com kommer man til en av sidene på hundehotellets hjemmeside, den har bare fått nytt navn - begynner mange å bli obs på hva de driver med borti Drøbak ettersom de skjuler all tilknytning i annonsen?

http://hund.drobakhundehotell.no/#!home
http://stellawiik.royaldoodle.com/#!home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:no::no::no:

Er ikke alle hunder "kompiser"? Hva skjedde med menneskets beste venn?

Hvordan klarer man å fjerne alle jaktinstinker? Hvordan kan man påstå at ingen er aggressive? Hvor kommer røytegarantien fra?

Det verste er at mennesker er så uvitende når de kjøper hund at de tror på dette, det selger jo åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelse

Flere av Stella sine valper var forhåndsbestil, men siden hun fikk 13 valper er noen valper ledig for salg. Valpene er leveringsklare: 7 mars 2015

Australien cobberdog var tidligere kjent som labradoodle/australien labradoodle, men da rasen ble godkjent i raseregisteret MDBA ( master dog breeders assosiation ) i 2012 som en rase under etablering, fikk den rasenavnet Australien cobberdog, som forteller litt mer om hva slags hund det er. Cobber er Australsk slang for kompis, og det er akkurat det som kjennetegner denne rasen, du får ikke en jakthund, vakthund eller gjeterhund, men du får en kompis.

For mer info om rasen: www.australien-cobberdog-club.com

Bilder av flere voksne hunder: skriv Australien cobberdog i google og velg bilder.

Et omfattende avlsarbeid har vært gjort for å få frem en moderne hund som trives like godt i byen som på landet, og helse og gemytt har vært i fokus. Alle Australien cobberdog som brukes i avl blir øyelyst, røntget og gentestes for alle mulige sykdommer det går an å testes for.

Kjennetegn på Australien Cobberdog:

- Den er sosial

- Den røyter ikke

- Den er allergivennelig

- Den er lærevillig

- Den er glad

- Den elsker mennesker, og barn spesielt

- Den er ikke aggeresiv

- Den er svært inteligent

- Dem brukes mye som servicehund/terapihund

- Den er den perfekte familiehund.

- Den blir gjerne med på alle familiens aktiviteter, i skog, på vann, i båt, på skitur, på kafé eller hvor du enn skulle dra så blir den gjerne med, men tar også til takke med sosialt samvær.

Valpene oppfostres i et profosjonelt miljø , hvor de sosialieseres, får nødvendige ormekurer, parasittkurer, vaksineres og er klare til å ta i mot besøk fra sine nye eiere når de er blitt 5 uker gamle.

Mor til valpene er: NOR Stella Wiik Australien Cobberdog medium (48cm 22kg)

Far til valpene er : Monorlake Blueberry Australien Cobberdog mini (42cm 10kg)

Bilder og galleri som oppdateres hver uke finner du på: stellawiik.royaldoodle.com

Valpene forventes i følgende størrelse som voksen

mankehøyde: 42 - 48 cm Vekt: 10 - 15 kg

(gutter størst)

Valpene leveres med full helsegaranti på arvelige sykdommer.

De av valpene som skal brukes videre i avl, er allerede solgt og de som er ledige selges som familiehunder.

For mer informasjon om Stella og valpene ring meg på telefon 977 63 717 mellom 15.45 - 21.00 på hverdager og 10 - 21 i helger.

Mail: thomas_wiik@outlook.com

( jeg er student)

Send meg gjerne en sms med navn og spørsmål, så kan jeg ringe deg tilbake, når jeg er ledig. Tulle sms og mail ( troll ) uten fullt navn besvares ikke.

For mer info om rasen ring gjerne formannen i den norske cobberdog club Erlend Wiik tel. 92886858. som også er den norske delegate i AIACC.

Trodde de aller aller fleste hundene var sosiale jeg? De aller fleste hunder er jo også glad? Det finnes vel få hunder som har på surtrusa døgnet rundt.. De aller fleste hundene liker vel mennesker? Hvem vil ha en hund som ikke liker mennesker? Den er ikke aggressiv? De fleste individer er vel ikke spesielt aggressive, men alle kan være sint innimellom.. Den perfekte familiehund?

Blir gjerne med overalt? Tja, trodde de aller fleste hundene kunne bli med overalt jeg, så lenge de er vent til det og ikke redde for noe spesielt..?

Nå setter jeg det vel litt på spissen, men hallo? Dette er jo en reklame for en bamse? :ninja:

Profesjonelt miljø? Fordi de har trillioner med hunder, og derfor har erfaring da eller? Skjønner ikke helt hvordan valpene der får en bedre oppvekst enn valper i normale hjem?

Blir igrunn kvalm av hele annonsen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså annonsen ær ju bara fel. Insåg direkt vilka som låg bakom den. Oseriøs avel.

Sedan googlade jag og fick up en del hemsidor på engelska som var seriøsa i sitt språk i førsta anblick, men jag kan ju också skriva en hemsida om sibirian huskey som perfekta sællskaps hunden før lata stadsbor med ett seriøst språk utan att rasen ær det.

Men det ær ju en populær blandning så hade inte blivit chockerad om någon utomlands ( inte de i drøbak) avlat fram en homogen type av dessa hundar som blivit en egen ras typ. Og tænkte att de i drøbak bara anvænt deras arbete i sitt helt egna syfte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor vi er så negative til disse doodle-hundene jeg. Jeg mener, ikke blir det leita etter feil (dvs ingen helsetesting), ikke blir det avlet for utstilling (og da er det jo sannsynligvis sunt bygget), og ikke blir de registrert i NKK (som jo er roten til alt ondt i hunde-Norge). Dette bør jo være perfekte hunder for de aller fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor vi er så negative til disse doodle-hundene jeg. Jeg mener, ikke blir det leita etter feil (dvs ingen helsetesting), ikke blir det avlet for utstilling (og da er det jo sannsynligvis sunt bygget), og ikke blir de registrert i NKK (som jo er roten til alt ondt i hunde-Norge). Dette bør jo være perfekte hunder for de aller fleste :)

Har vi lest samme tråd? Ser utelukkende folk som er negative mot OPPDRETTERENE (i den grad man vil gi de så mye cred at man kaller de oppdrettere) bak hunde"avlen". Altså de som gir falske lovnader, de som masseproduserer blandingshunder og selger de til dobbel pris.... Ser ingen som er negativ mot hundene i seg selv, men heller mot de som avler fram hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi lest samme tråd? Ser utelukkende folk som er negative mot OPPDRETTERENE (i den grad man vil gi de så mye cred at man kaller de oppdrettere) bak hunde"avlen". Altså de som gir falske lovnader, de som masseproduserer blandingshunder og selger de til dobbel pris.... Ser ingen som er negativ mot hundene i seg selv, men heller mot de som avler fram hundene.

Når jeg studerte på Bali, så hadde vi en foreleser som fortalte om en venn av ham som overhodet ikke forsto ironi, så han kasta seg stadig ut i de villeste diskusjoner med folk. :D Vennegjengen innførte derfor vifting med lillefingeren, omtrent som når fiffen drikker kaffe, som varsel om at det de sa nå var ironisk ment.

Jeg trur vi trygt kan anta at Tone vifta med lillefingeren nå. ;)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Når jeg studerte på Bali, så hadde vi en foreleser som fortalte om en venn av ham som overhodet ikke forsto ironi, så han kasta seg stadig ut i de villeste diskusjoner med folk. :D Vennegjengen innførte derfor vifting med lillefingeren, omtrent som når fiffen drikker kaffe, som varsel om at det de sa nå var ironisk ment.

Jeg trur vi trygt kan anta at Tone vifta med lillefingeren nå. ;)

Jeg tolket Tone som sarkastisk mot de som kritiserer NKK, raseavl, utstillingsfokus etc. At hun er negativ mot rasen i seg selv tror jeg og på (iallefall håper jeg) - men mitt svar var nødvendigvis som et forsvar om at det overhodet ikke har med rasen i seg selv å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid interessant å få intensjonene sine diskutert av andre. Jeg er aller mest oppriktig nysgjerrig på hvordan man bedriver hundeavl på "rett måte". Det er galt uansett hva slags hunder man oppdretter, enten det er rasehunder eller blandinger.

Jeg ser på designerhundavl og rasehundavl som to motparter, og derfor vekkes min nysgjerrighet - hvorfor er doodleavl like ille eller verre enn rasehundavl, når man unngår alt som er galt med rasehundavl i doodleavl? Doodleavl er ikke bundet av noe rasenazi-regime man har med lukkede stambøker. Helsetester er ikke et tema, så da får vi anta at de er akkurat så friske som de ser ut som de er. De blir ikke stilt ut, så man avler ikke på ekstreme eksteriøre trekk. De blir ikke brukt i noen form for arbeid, så man avler neppe på noen ekstreme mentale trekk. Man sitter igjen med en ganske uforutsigbar pelstype, men man kan ikke få alt heller.

Jeg er ikke i mot "rasen" i seg selv, det finnes verre ting man kan avle frem enn doodlehunder. Jeg finner det dog interessant at alt som har med doodlehunder å gjøre, er som en rød klut for øynene på et helt hundemiljø.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er ganske sikker på at en av valpene i dette kullet kommer nordover hit neste helg.

En bekjent av min samboer skal nemlig nedover å hente en Australian cobberdog.

Og det han hadde fortalt om hunden var omtrent som klippet ut av den annonsen.

Når gubben fortalte om den så var min første innskytelse at det var en doodle.

Men det kunne jo ikke stemme mente han, for dette var jo en rase som ble registrert i Australia.

Og det var visst bare et tidsspørsmål før den blir registrert i resten av verden.

Noe sier meg at hverken vi, våre barn eller barnebarn får se at doodlene blir registrerbare i FCI.

Jeg synes det er synd at de selger disse som noe helt annet enn de er, nemlig en overpriset blandingshund..

Håper jo at de får en flott familiehund som de blir fornøyde med, men likevel så synes jeg markedsføring og pris er drøy.

For øvrig blir det jo litt som å gå etter bekken etter vann.

Vi har jo tross alt en party doodle oppdretter her i byen som har kul jevnlig.

Party doodle må jo være minst like morsomt å eie som en Australian cobberdog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...