Gå til innhold
Hundesonen.no

Hyler etter en stund hjemme alene.


Maria_ss
 Share

Recommended Posts

Har søkt rundt på forumet og på nettet men finner ikke noen som er i samme situasjon som oss.

Valpen vår er 4 mnd og klarer seg hjemme alene i en time eller to. Hun er løs i et rom der hun har senga si, mat og vann og noen leker. Når vi vet at vi skal bort henter jeg ut en kong men frossen fôr og hun blir kjempe glad, hopper automatisk i sengen sin og venter på kongen. Når jeg har gitt den til henne merker hun ikke at vi lukker døra.

Men så oppdaget vi at når jeg har vært ute en times tid og kjæresten har ligger å sovet fordi han har vært på jobb, så uler hun noe helt forferdelig. Det er stilt når vi kommer hjem og hun er still når vi drar. Men på ett tidspunkt midt i mellom så uler hun. I dag var jeg bare borte i 30 min før jeg fikk telefon fra kjæresten om at hun ulte. Dagen før var jeg borte i 2 timer før hun lagde lyd, men da sluttet hun etter en halv time. Hun har også skrapt litt på døren, er noen kloremerker der, men det er så lite at hadde hun gjort det hver gang så hadde ikke døren sett ut i dag.

Hvordan skal vi gå fram nå med tanke på treningen? Her vi leier nå er det ikke noen som bor i nærheten, men om vi skal flytte med naboer vegg i vegg kan dette med uling bli et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Vi har åpnet opp slik at hun nå har helle kjøkkenet pluss den lille gangen også har hun muligheten til å se i stua at vi ikke er der. Vært borte i tre timer i dag, filmet henne og resultatet er mye beder enn forventet ! De første 50 min var det ingen lyd. Etter dette var det litt piping her og der, og et tilfelle med uling. Utover det lå hun bare å sov :) Tror hun bare trengte å få litt mer oversikt og å ikke føle seg så innestengt :) Satser på at pipingen avtar :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...