Th3a Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Hei! Min hund hadde rimelig tørr og rar pels en stund og da vi var hos veterinær i anledning årlig vaksine så fikk vi anbefalt tran, den vi kjøper til oss mennesker i butikken. Dette er noe jeg siden har gitt til hunden min, og har tydelig funket på pels. En venninne av min mor gir også tran til hunden sin, og det hadde hennes veterinær også anbefalt. Men, leste nå nettopp på kvinneguiden hvor mer eller mindre alle frarådet å gi tran til hund. Alt fra at det var farlig, til at hunden kunne få for mye D-vitamin. Så av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere her inne på sonen tenker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Hei! Min hund hadde rimelig tørr og rar pels en stund og da vi var hos veterinær i anledning årlig vaksine så fikk vi anbefalt tran, den vi kjøper til oss mennesker i butikken. Dette er noe jeg siden har gitt til hunden min, og har tydelig funket på pels. En venninne av min mor gir også tran til hunden sin, og det hadde hennes veterinær også anbefalt. Men, leste nå nettopp på kvinneguiden hvor mer eller mindre alle frarådet å gi tran til hund. Alt fra at det var farlig, til at hunden kunne få for mye D-vitamin. Så av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere her inne på sonen tenker? Drop tran og gi heller fiske/selolje. Samme effekt på pels og hud og ingen ekstra d vitamin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Th3a Skrevet 11. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Drop tran og gi heller fiske/selolje. Samme effekt på pels og hud og ingen ekstra d vitamin Takk for svar, da skal jeg gjøre det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enirtak Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2015 @Malamuten Hva er forskjellen på tran og fiskeolje? Jeg trodde tran var en fiskeolje, jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2015 @Malamuten Hva er forskjellen på tran og fiskeolje? Jeg trodde tran var en fiskeolje, jeg? Tran for mennesker er tilsatt vitaminer. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2015 @Malamuten Hva er forskjellen på tran og fiskeolje? Jeg trodde tran var en fiskeolje, jeg? Tran utvinnes fra fiskelever. Fiskeolje til hund utvinnes gjerne fra hele fisken og har annen sammensettning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2015 Tran inneholder for mye fettløselige vitaminer. Du kan derimot fint bruke omega-3 beregnet til mennesker, så lenge det ikke er tran (fiskeleverolje) eller at den er tilsatt vitaminer. Bare les innholdsfortegnelsen. Også ville jeg unngått typene som både er tilsatt 3 og 6, er omega-3 man burde ha tilsetning av (6 får hunder og mennesker mer enn nok av gjennom normalt kosthold). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts