Raksha Skrevet 3. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Jeg har angret i 20 år på at vi la laminat i stua. Hardt, kaldt og glatt. Vi har Trespo, furuetterligning. Nå var jeg sikkert til hjelp hihi jeg er heldigvis vant med laminat så vet hva jeg går til, hardt og kaldt blir det siden vi ikke har gulvvarme og ikke får kjøpt det beste. Men holder det seg pent i noen år så får det være greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 3. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Det finnes da ulltøfler 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 3. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Det finnes da ulltøfler Og gulvtepper (i vaskbar størrelse) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 3. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Vi hadde laminat i gamle huset, og valgte å legge det her også - da vi måtte bytte gulv på stue og kjøkken. Med to hunder (hvorav en av de en villbass av en jakthund) og en sønn som gjerne hiver både leker og servise i gulvet, vurderte vi ikke parkett. Vi har forøvrig denne: http://fjordal.no/gulv/laminat/9035746-eik-glacier-graahvitstarstar/ Klassifisering 5 - "veldig hard bruk". Veldig fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 3. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Jeg tror jeg har landet på opuslaminat fra monter med 12 års garanti. Må bare overbevise bonden om at den funker. Billig men skal tåle høy slitasje. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 3. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Tanken min er at til under 200kr bør du kunne finne noe, særlig om du legger farger/utseende litt på hylla og evt. slår til på gode tilbud. Evt ser jeg man får tak i Home Pluss til 199kr http://bramaling.no/produkter/gulv/berryalloc-home-plus/ Og utifra deres egne sider så egner dette gulvet seg til klasserom, butikker, kontor og hotell, så vil tro det fint bør tåle et hjem med barn og hund http://www.berryalloc.com/no/nb/Floors/Laminate/Home-Plus#.VKhrBfl5N8E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 3. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Bonden er en enkel sjel Så da har vi bestemt gulv foreløpig Så gjenstår bare resten. Takk for god hjelp! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 3. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2015 Og OM det skulle bli mye skraper etterhvert så kan man alltids legge sånn gulvebelegg i plast? (Jeg tenker at det heter laminat, men tror ikke det heter det?) Er omtrent som et gigantisk "teppe" i plastlignende materiale som tilskjæres ønsket areal. Vi har det i leiligheten som vi leier ut i Volda. Vanlig tregulv under. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 4. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2015 Vårt standard laminatgulv tåler bikkjeklør. Det tåler ikke 50 kg tjukkTV som faller i gulvet fordi den er så innmari tung å bære. Ellers veldig bra gulv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 4. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2015 Hadde det vært nå så ville vi lagt på sånn belegg med filt på baksiden. Det er behagelig å gå på, føles lunt og tåler det meste. Med ullsokker på beina blir vi Bambi på isen. Har golvtepper oppå, der har vi antiskli under, ellers glir de i hytt og vær. Og stakkars bikkje og katt når de nesten vrenger beina fordi de plutselig bestemmer seg for å løpe litt. Men jeg skjønner jo at verden har gått videre siden vi la Trespo og at det er kommet flere varianter til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Jeg drar opp denne med et nytt spm om laminatgulv; tåler det vann? Som i søl fra vannskål og sikkel fra hunden? Vurderer å bytte ut det utrolig utslitte parkettgulvet med laminat. Men da var det ei som sa til meg at det blir stygt/ødelagt om man ikke tørker opp etter hunden med én gang:o Dyret her sikler og drikker jo mens jeg er på arbeid også, så gulvet MÅ tåle at vann blir liggende til det er tørka av seg selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Vårt tåler iallfall vannsøl, og det var en av grunnene til at jeg valgte laminat vi tørker ikke opp hele tida.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Mitt gulv tåler også vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Når jeg googler det står det at laminat ikke tåler vannsøl da. Vi har hatt laminat her i 1,5 år, og det er like fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 28. Mai 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Angående vann så er det avhengig av typen, de aller billigste tåler mindre enn de som er laget for rom med høy slitasj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Ja, vi har den typen som skal tåle mest. Fjordal har kategorier fra 1 -5, vårt er kategori 5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eloise Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Nyere laminat tåler ofte vannsøl, det finnes mange typer som skal tåle det. Jeg husker godt da jeg bodde hos foreldrene mine og valpen gikk bak TVen og tissa. Ble ikke oppdaget med en gang, og min far måtte faktisk ta opp deler av det nylagte gulvet fordi det svellet opp under tissedammen. Gjett om vi ble påpasselige med valpetissing i ettertid... Jeg har i tenkt å bruke noen ekstra kroner på gulv som tåler vann og hard behandling når nytt gulv blir aktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 28. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2015 Vi har et av de mest slitesterke fra BerryAlloc, det tåler vann så godt at om du hadde fuget alle skjøtene og laminert litt opp på veggen kunne man laget badebasseng.Og det har det bevist her ihvertfall, bikkja legger alltid igjen vanndammer etter drikking og mannen har en tendens til å overdrive vannbruk ved gulvvask. Det er heller ingen merker i løpet av det året vi har hatt det, og vi drar møblene rundt og hunder spinner rundt, og folk har gått i høye heler her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 29. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Mai 2015 Vi har billig, eldre laminat på stua, det sveller om det blir liggende fuktighet lenge på det. På gangen har vi også et relativt billig, men mye nyere laminat og dette tåler helt fint vannsøl uten å svelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 16. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Juni 2015 Uhm, drar opp denne igjen. Vi kommer trolig til å legge nytt gulv på kjøkkenet i forbindelse med oppussingen. Vi mistet oppvaskmaskinen i gulvet, så laget et svæææært høl... Så tror vi bare bytter hele skiten... Jeg tror jeg vil ha pergo, men hva velger vi? Hvilken slitestyrke trenger vi, og hva betyr 3-stavs f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 25. November 2015 Rapporter Share Skrevet 25. November 2015 På 16.6.2015, 21.28.39, Elisabeth00 skrev: Uhm, drar opp denne igjen. Vi kommer trolig til å legge nytt gulv på kjøkkenet i forbindelse med oppussingen. Vi mistet oppvaskmaskinen i gulvet, så laget et svæææært høl... Så tror vi bare bytter hele skiten... Jeg tror jeg vil ha pergo, men hva velger vi? Hvilken slitestyrke trenger vi, og hva betyr 3-stavs f.eks? Drar opp igjen, jeg.. Hva valgte dere? Jeg skal ha nytt gulv på stue/kjøkken, og har sett på Pergo. Selgeren mente det holdt med "living expression" (laveste kvalitetsgrad) på stue/kjøkken, selv om jeg har hund. Noen som har noen formening om det? Vannsøl er ikke noe issue her, egentlig, og fjotten er jo rolig og voksen, men det er godt mulig det gulvet skal oppleve en valp (og en kattunge, for den saks skyld) en gang. Jeg har gulvvarme, og kommer til å gå for belegg under laminatet, men syns og det virket ganske glatt på overflaten. Nå spinner hverken dyr eller mennesker rundt her, så det er kanskje ikke så farlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 25. November 2015 Rapporter Share Skrevet 25. November 2015 Vi valgte pergo, høyeste slitestyrken (kjøpte på nett, da kostet den høyeste styrken det samme som middels kostet på coop obs). Hovedsakelig valgte vi høyeste fordi det er vanntett. Jeg ble frarådet den laveste kvaliteten til kjøkken, den tåler nesten ikke vann slik jeg har forstått det. Så jeg syns det er rart den ble anbefalt til kjøkken? Vi er forøvrig veldig førnøyd Vi har sånn underlag fra pergo under, og så er det gammelt gulvbelegg under der igjen før betong. Ingen gulvvarme (men 5 etg). Det oppleves forøvrig like varmt og mykt som parketten vi har i resten av leiligheten. Vår har også tekstur, så oppleves ikke glatt. Pappa som i utgangspunktet var negativ til laminat (kaldt og hardt) ble veldig positiv overrasket, og så nesten litt brydd ut da han sto med en fot på parketten i stuen og den andre på laminaten på kjøkkenet og sa "...laminaten er varmere...". Han er faktisk ikke den eneste som er positivt overrasket over pergoen, at det ikke er kaldt eller hardt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 25. November 2015 Rapporter Share Skrevet 25. November 2015 Har pergo i stue og gang. Aldri noe problem med tissedammer eller vann i gangen. Dyr versjon i stuen og billig på gangen Så tenkte jeg gi alloc en sjanse og kjøpte det til soverommet. To tissedammer som har blitt tørket opp rimelig fort og skjøtene har slått seg. Aldri mer alloc for min del.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts