Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar


Gronnis

Recommended Posts

Tror Norwegian Polar har lager mange steder i Norge, så er sikker på de også har i Bergen. Man kjøper mindst 20 kg af gangen, og det lægger man i en fryser, det er jo frosset ned når man får det. Tror det kan holde sig i et par dage i køleskabet, men man må nesten tage noget op af gangen så der er noget klar til hver dag, det bedste er at optø det i køleskabet, for hvis man stiller det ute, da blir det meget slasket hvis man kan sige det sådan, og det tager lidt tid for det at tø op i køleskabet. Så ikke tag ud for kun 1 dag af gangen, så er du på den den dag der ikke er noget :D:)

Husk og bruk gnageben eller noe sånt til hunden din, hvis du fòrer med Norwegian Polar, så hunden får styrket sine tænner og kæbemuskler.

Norwegian Polar feder vidst også en del så vær obs på hvor mye hunden din skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker NP på min hund. Jeg fôret på Olivers tidligere, men hunden ble skikkelig matlei og ville ikke spise. Gikk over på NP og nå kan hun ikke få nok!! :P

NP holder seg noen dager i kjøleskap, tror det står ca en uke på pakken. Men de fleste tar jo ut hver dag, vil jeg tro. Jeg kjøper 20 kg's sekker og deler dem opp, men mange foretrekker mindre pakker, små "pølser" så de slipper den SVÆRE 20 kg'en.

Jeg fôrer ca 300gr dagen til min BC. Og vi anbefaler begge NP!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker NP på min hund. Jeg fôret på Olivers tidligere, men hunden ble skikkelig matlei og ville ikke spise. Gikk over på NP og nå kan hun ikke få nok!! :P

NP holder seg noen dager i kjøleskap, tror det står ca en uke på pakken. Men de fleste tar jo ut hver dag, vil jeg tro. Jeg kjøper 20 kg's sekker og deler dem opp, men mange foretrekker mindre pakker, små "pølser" så de slipper den SVÆRE 20 kg'en.

Jeg fôrer ca 300gr dagen til min BC. Og vi anbefaler begge NP!! :P

Hvor stor er en kilos-bit da? Må man ha fryseboks eller holder det med frysedelen i et kombiskap?

Har lyst å bestille men må vite at jeg har plass først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kilos bloss er ikke mer enn kanskje 15x15 cm. Pølsene som selges er vel på størresle med sånne snøgg-pøler. Varer jo ikke evig, men sikkert kjekt når man har mindre hund!

Høres ut som om det er plass i fryseren da...skal slenge inn en bestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er NP rått eller er det kokt??

Jeg BARF'er Kite og nå skal jeg passe Border Collien til mine besteforeldre i en måned og da er det litt kjedelig for han å måtte spise kjedelig tørrfôr mens Kite får deilig,rått kjøtt!

Derfor ba jeg dem kjøpe inn 20 kilo med vom og hundemat,men de endte opp med NP,det stod på pakka at det var vitaminisert og kokt!??

Er all NP kokt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal man gi til en Border Collie på 21 kilo??

Hørt at man skal gi 2% av ønsket kroppsvekt,gjelder det her?

Det står vel at man fôrer 500 gram til en hund på 30 kg?

Vær klar over at overgangen fra tørrfôr til våtfôr er enklere enn andre veien! Bare så du ikke lager trøbbel for dine besteforeldre! Hvorfor ikke bare fôre vanlig, og heller gi LITT rått oppå? Eller fôre dem hver for seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Dette har jeg faktisk gjort før,og jeg vet hva jeg driver med:

For det første:bikkja får ingen til minimale problemer hvis man går over uten en "omvendingsfase",

For det andre:han har gått på VoH før.

For det tredje:jeg lager ingen problemer for besteforeldrene mine ved å gjøre dette,dette er det beste for bikkja dems og de vet det ;)

OG:Jeg BARF'er bikkja mi selv,så...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...