Gå til innhold
Hundesonen.no

hund i bil


voffvoff
 Share

Recommended Posts

Hunden vår vil ikke gå inn i bilen, men når han er i bilen oppfører han seg eksemplarisk.Ligger der rolig eller sitter pent osv i bagasjerommet. Før så dro han alt han kunne en annen vei når vi skulle i bil, men nå stopper han bare litt opp og vi må gi han et lite dytt for å få han med oss. Det er ikke et voldsomt problem, men problemet er når vi tar han med i bilen for å trene et sted(noe vi gjør ofte). Hvis vi trener inærheten(10meter ca) mot bilen så tror han at han skal i bilen og blir stående og bryr seg ikke om noenting annet enn at han vil vekk fra bilen. Vil gjerne få han til å hoppe inn/ha lyst/vet at sånn er det bare med å gå inn i bilen. Han tar ikke godbiter i bilen, vil rett og slett ikke spise dem selvom det er pølse,ost,dentastick. u name it han vil ikke ha det hvis han sitter i bilen. Er ikke et voldsomt problem, men vil gjerne at han skal kunne hoppe inn i bilen/ha lyst til å gå inn i bilen når vi ber han om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet da vi fikk nytt bur i bilen. Dersom hunden var løs løp han vekk fra meg når jeg gikk mot bilen, og i bånd dro han vekk fra bilen.

Jeg løftet og stappet hunden inn, han fikk dessverre ikke noe valg. Også tilbød jeg han godbit når han var kommet inn i buret. Ville han ikke ha den fra hånda, kastet jeg den inn i buret så han kunne spise den når/om han ville. Dette måtte vi gjøre i noen uker, etterhvert var det nok at jeg sperret veien bak han og dyttet han litt i rumpa med kneet samtidig som han hadde stramt bånd, så eneste veien han kunne gå var inn i buret. Nå kan han være løs, jeg åpner døra til bilburet og roper på han, og han kommer løpende og hopper inn av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører omtrent med han hver eneste dag(gjort det i omtrent 1år) for å komme til en "park" hvor vi kan trene med mennesker og hunder inærheten og han kan få løpe osv. Han har blitt mye bedre, men fortsatt der hvor jeg må dra han litt med meg når vi står nærme bilen og gi han et lite dytt for å få han inn. Han hadde bur før, så fikk vi ny bil med nettvegg/nettgitter så nå er han bare i bagasjerommet uten bur. Han har ikke bur inne så han liker best å ikke ha det i bilen heller. Aksepterte å gå inn i bilen mer når vi fjerna buret. Han tar ingen godbiter uansett hva det er, har prøvd alt mellom himmel og jord. Vi gjør det samme som ingvildoline gjør. Han stopper opp så båndet blir stramt hvis vi er inærheten av bilen og da bare drar vi han med oss og gir han et lite løft i rumpa og da "hopper" han opp fordi han ikke har så mye valg. Er han løs kommer han ikke når han skjønner vi skal i bilen. For et år siden så ble han helt gal og dro og prøvde å spurte vekk osv når han skjønte vi skulle i bilen, nå står han mer stille og har ikke lyst, men skjønner at han må tilslutt. Får vel kanskje bare fortsette med de vi gjør så godtar han det kanskje etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...