Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontroll på avstand - stå til sitt


M&F
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Har ei tispe som gjør som din naturlig. Jeg bare lokker henne bakover i sitt. Nå har jeg også lagt på egen kommando på sitten hennes i avstanden, da jeg ikke har noe imot hvordan hun sitter ellers til andre øvelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen! Jeg har nå fått en brukbar bevegelse mens jeg står nærme (nesten så nærme at jeg "presser" henne bakover), men hun virker veldig lite bevisst på at bakbeina skal være låst. Dvs at når jeg øker avstanden så faller hun tilbake til gamle mønsteret. Hvordan la du på avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med dette på min hund, for hun kunne også finne på å flytte bakbeina fram når jeg økte avstanden. Det jeg gjorde var å gå tilbake til å stå så nært at hun fikk det til, og gjorde det leeeeeeeenge. Bevegelsesmønsteret i denne øvelsen handler om muskelminne, og det tar tid før det fester seg hos hunden, spesielt om de syns det er mer naturlig å flytte bakbeina fremover. Når jeg hadde stått på kloss hold i lang tid begynte jeg med kjempesmå skritt bakover, og om hun ikke fikk det til flyttet jeg meg nærmere igjen. Tidkrevende, men nå har hun fått helt riktig bevegelse selv om jeg står langt unna :) Passet på å følge med om hun tilfeldigvis satt seg riktig utenom trening, og belønnet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...