Gå til innhold
Hundesonen.no

Bobbe the bulldog’s breeding chances “ruined” by surgery


Artemis
 Share

Recommended Posts

Bobbe the bulldog’s breeding chances “ruined” by surgery

A dog owner claims her £3,000 pedigree pet’s chances of breeding have been ruined after surgery spoiled his “good looks”. Bobbe the British Bulldog underwent an operation on folds of skin on his face to improve a painful skin condition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg til å lese med litt mer velvilje enn normalt når media som ikke er spesialisert på hund skal skrive om hund - fagkunnskapen hos journalisten er gjerne lavere enn hos en gjennomsnittlig sonenbruker, og de ønsker å formidle nyhetssaken til et mainstream publikum.

Jeg ville derfor ikke hengt meg så veldig opp i om utsagnet om å ønske å tjene penger på hannhunden reflekterer personligheten til hundens eier. Jeg kan forestille meg at en nevner for journalisten at veterinærens inngrep gir reduserte inntekter, fjerner en inntektsmulighet, for å understreke at veterinæren etter hennes mening ikke bare har gjort mer enn avtalt, men også rammet henne langsiktig. Altså tydeliggjøre at dette er en for henne alvorlig sak, hjelpe henne å få mediedekning. Det betyr ikke nødvendigvis at hun er en pengegrisk, kynisk person som ikke er glad i hunden sin uansett antall parringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg til å lese med litt mer velvilje enn normalt når media som ikke er spesialisert på hund skal skrive om hund - fagkunnskapen hos journalisten er gjerne lavere enn hos en gjennomsnittlig sonenbruker, og de ønsker å formidle nyhetssaken til et mainstream publikum.

Jeg ville derfor ikke hengt meg så veldig opp i om utsagnet om å ønske å tjene penger på hannhunden reflekterer personligheten til hundens eier. Jeg kan forestille meg at en nevner for journalisten at veterinærens inngrep gir reduserte inntekter, fjerner en inntektsmulighet, for å understreke at veterinæren etter hennes mening ikke bare har gjort mer enn avtalt, men også rammet henne langsiktig. Altså tydeliggjøre at dette er en for henne alvorlig sak, hjelpe henne å få mediedekning. Det betyr ikke nødvendigvis at hun er en pengegrisk, kynisk person som ikke er glad i hunden sin uansett antall parringer.

En sykdom fjernes slik at hundens liv blir bedre.

Eier sier dette har endret utseende på hunden og dermed vil ikke andre parre med hennes hund siden den ikke ser syk nok ut (tydeligvis en fetisj de har i engelsk bulldog-verden).

Jeg ser bare ikke hvordan eier noen sinne kan ros inn til land på å "ikke være kynisk og pengegrisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sykdom fjernes slik at hundens liv blir bedre.

Eier sier dette har endret utseende på hunden og dermed vil ikke andre parre med hennes hund siden den ikke ser syk nok ut (tydeligvis en fetisj de har i engelsk bulldog-verden).

Jeg ser bare ikke hvordan eier noen sinne kan ros inn til land på å "ikke være kynisk og pengegrisk".

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt denne hunden bør gå i avl eller ei, ei heller har jeg sagt noe om dens hudproblem eller årsaken til operasjonen.

Jeg har simpelthen nyansert en personkarakteristikk som blir gitt i intervjuet og kommentert i negativt ordelag her inne.

Men jeg burde forstått at nedlatende menneskesyn ville være hovedkjernen i en diskusjon hvor den forhatte engelske bulldoggen er involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den engelske bulldogen er ikke forhatt, det er menneskene som har skapt denne freak of nature som møter motstand, og det med rette. Det bør ikke være lov å avle på slike hunder i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvorvidt denne hunden bør gå i avl eller ei, ei heller har jeg sagt noe om dens hudproblem eller årsaken til operasjonen.

Jeg har simpelthen nyansert en personkarakteristikk som blir gitt i intervjuet og kommentert i negativt ordelag her inne.

Men jeg burde forstått at nedlatende menneskesyn ville være hovedkjernen i en diskusjon hvor den forhatte engelske bulldoggen er involvert.

På samme måte som i en hver sak om utnyttelse av svakere individer for egen vinning, være det barneslaveri, trafficking, valpefabrikker eller eldre som lures for penger - så har du helt rett i at vedkommende omtales i negativt ordlag. Noe annet hadde vært hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet enn pengegrisk kan man være når man fortsatt planlegger å avle på en hund som akkurat er opperert for en hudlidelse? Ja, for det står ikke bare at hun hadde planer om å avle, det står at hun har planer om å avle, hun er nå bare redd for at tispeeiere vil velge bort hennes hund pga utseende... Om det er utseende i seg selv eller det faktum at man kan se at hunden har vært syk vet jeg ikke, poenget er det samme.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...