Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei, ville bare oppsummere det hele ved å fortelle at ikveld bestod vi bronsemerkeprøven med 146,5 poeng. Takk for tipsene og tilbakemeldingene jeg fikk her - det hjalp masse (ikke minst på selvtillit

Takk for alle innspill - det er veldig interessant å høre forskjellige tanker om hvordan man kan gå fram, jeg merker at det gir meg mer selvtillit til å gjøre egne vurderinger og prøve ut hva som fung

Etter å ha trent en par hunder i forskjellige grener(bruks/lp) så er min erfaring at å skape gode vaner er viktig. Når jeg var på kurs i fjor vinter på Canis City så måtte vi gå igjennom butikken for

Skrevet

Gratulerer så mye! :D

Det som hjalp, var først og fremst å trene superkorte økter, passe på aldri å trene så lenge at intensiteten dalte og forsøke å få til en øvelse veldig bra på slutten av hver økt (og dermed senket kriteriene der det var nødvendig, for å få det til). I tillegg har jeg lest om belønninger og baklengskjeding og har passet på å gi ham kjempebelønninger når han har jobbet lenge (har tatt med meg Siv Svendsens råd om at dersom hunden har jobbet i 15 minutter, skal den belønnes i minst femten minutter). Jeg har kastet pinne med grillpølser, gjemt vafler i pappesker. Hatt sisten til jeg var gjennomsvett. Brukt AG-tunnel som belønning. Jeg synes at jeg fortjener 10 poeng for belønningsinnsatsen min, altså!

Likte ekstra godt dette!! Serverer herved 10 poeng og litt attåt. :ahappy: