Gå til innhold
Hundesonen.no

piiiping


Djervekvinnen

Piper hunden din mye?  

40 stemmer

  1. 1.

    • Kun hvis hunden må på do eller må si ifra
      14
    • Ja mye
      11
    • Nei veldig lite piping
      15


Recommended Posts

Ikke så mye piping,jeg blir smågal hvist hunder piper mye,hehe. så jeg overser piping, glatt :) Eneste som er vits og pipe for hær i huset er hvist dem må ut å tisse. Å det er det bare Buffy som har skjønt foreløbig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg rett og slett hater ved Hera så er det piping. :evil: Det er værre enn tinitus, helt grusomt. :wallbash: Piiip når jeg sitter med ryggen til, piiip når hun skal ut, piiip når vi er på tur ut, piiip når hun kjeder seg, piiip når vi sitter i bilen og skal en plass, piiip når hun er utålmodig, piiip når hun vil ha mat, piiip hvis jeg går for tregt opp trappen, piiip hvis det går for lang tid før hun får komme opp, piiip hvis hun ikke får hilse på besøkende, piiip hvis jeg går ifra henne, piiip når jeg og typen diskuterer noe, piiip hvis det lukter godt på kjøkkenet, piiip fordi hun vil ha leken som ligger under sofen, piiip fordi hun vil leke hele tiden, piiip fordi hun er utålmodig i parken, piiip fordi det er kjedelig å ligge stille på gulvet på besøk, piiip når jeg kommer hjem, piiip når far kommer hjem, piiiip når far går ut, piiip når løpetiden er på tur, piiip om morgenen, piiip når jeg kler på meg, piiiip når far står opp, piiip når far kler på seg, piiip fordi hun kjeder seg, piiip når jeg sier HYSJ, piiiiip piiiip piiiip piiiiip piiiip piiiip piiiip

a162.gif

Og alikevel er man glade i dem?? merkelige mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg rett og slett hater ved Hera så er det piping. :evil: Det er værre enn tinitus, helt grusomt. :wallbash: Piiip når jeg sitter med ryggen til, piiip når hun skal ut, piiip når vi er på tur ut, piiip når hun kjeder seg, piiip når vi sitter i bilen og skal en plass, piiip når hun er utålmodig, piiip når hun vil ha mat, piiip hvis jeg går for tregt opp trappen, piiip hvis det går for lang tid før hun får komme opp, piiip hvis hun ikke får hilse på besøkende, piiip hvis jeg går ifra henne, piiip når jeg og typen diskuterer noe, piiip hvis det lukter godt på kjøkkenet, piiip fordi hun vil ha leken som ligger under sofen, piiip fordi hun vil leke hele tiden, piiip fordi hun er utålmodig i parken, piiip fordi det er kjedelig å ligge stille på gulvet på besøk, piiip når jeg kommer hjem, piiip når far kommer hjem, piiiip når far går ut, piiip når løpetiden er på tur, piiip om morgenen, piiip når jeg kler på meg, piiiip når far står opp, piiip når far kler på seg, piiip fordi hun kjeder seg, piiip når jeg sier HYSJ, piiiiip piiiip piiiip piiiiip piiiip piiiip piiiip

a162.gif

Og alikevel er man glade i dem?? merkelige mennesker..

:) Misunner deg ikke, uff. Blir frustrert bare av å lese om det #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea piper når vi er i et rom hun ikke er i, for eks. om vi er på badet.. :)

Det er sånn sutreklaging.. Hun dilter etter oss over alt. (har blitt bedre)

Ellers piper hun når hun skal på do, og kosepiper når vi koser.. :) Utrolig herlig koselyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff Nikita piiiiiper hele tiden nesten :) hun liker ikke og være alene sitter hu i bure i bilen viss vi skal handle eller noe max 30min så bjeffer hu til vi er tilbake samme viss hu er løs i bilen (sluttet og ha hu løs der da hu bare gjore fra seg) når hu sitter i bilen hender det veldig ofte at hu bjeffer og piiiper til hu spyr :) ellers så går det i det samme som på hera :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun piper hvis vi kjører et sted og jeg sier "hvor er vi nå Solo?". Da setter hun seg opp og piper skikkelig. Men da ber jeg jo om det da. hehe..

Og så piper hun hvis jeg sier "skal vi på tur?". Da løper hun til døra og piper, mens jeg er treig og tar på henne selen og kler på meg selv.

Syns ikke det gjør noe særlig jeg. Hun piper så lite ellers så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Aiwa piper mye og det er såååå irriterendes.

hver gang jeg kler på meg eller tenker på å så mye som å ta i gatedøren så begynner hun og hun gir seg ikke før hun kommer ut, kunne skutt hun altså... :evil: det er umulig å klare å snike seg ut uten at noen merker det på grunn av den sytingen hennes.

hun gjør også det hvis vi går tur og skulle finne på å stoppe og stå i ro litt da er det enda mere irriterendes i hvertfall når jeg stopper for å snakke med noen(skulle tro hunden holdt på å dø på seg bare forde at hun må stå i ro), det verste er vell at hun kan være løs i hagen og bare tusle rundt og syte :? skjønner meg ikke på det dyret jeg altså.

det med syting hvis vi stopper når vi går tur sånn har hun alltid vært, helt siden hun kom i hus, ikke vannskelig å skjønne at hun stammer fra forelder som er meget aktive for de eneste gangene hun ikke syter og vi stopper er når hun er løs i skauen og løper rundt og snuser og jager fugler(eneste dyrene jeg noen gang har sett henne jage, har fugehund vi altså :D ).

og trener vi noe med henne så er det konstant syting så noe lydighets konkuranser kan vi bare glemme dommeren hadde sikkert trekkt så mye på syting og bjeffing at det hadde ikke vært noe vits å prøvd en gang. :?

må få med det at det er bare Aiwa som er sånn ingen av de andre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg rett og slett hater ved Hera så er det piping. :evil:  Det er værre enn tinitus, helt grusomt.  :wallbash:  Piiip når jeg sitter med ryggen til, piiip når hun skal ut, piiip når vi er på tur ut, piiip når hun kjeder seg, piiip når vi sitter i bilen og skal en plass, piiip når hun er utålmodig, piiip når hun vil ha mat, piiip hvis jeg går for tregt opp trappen, piiip hvis det går for lang tid før hun får komme opp, piiip hvis hun ikke får hilse på besøkende, piiip hvis jeg går ifra henne, piiip når jeg og typen diskuterer noe, piiip  hvis det lukter godt på kjøkkenet, piiip fordi hun vil ha leken som ligger under sofen, piiip fordi hun vil leke hele tiden, piiip fordi hun er utålmodig i parken, piiip fordi det er kjedelig å ligge stille på gulvet på besøk, piiip når jeg kommer hjem, piiip når far kommer hjem, piiiip når far går ut, piiip når løpetiden er på tur, piiip om morgenen, piiip når jeg kler på meg, piiiip når far står opp, piiip når far kler på seg, piiip fordi hun kjeder seg, piiip når jeg sier HYSJ, piiiiip piiiip piiiip piiiiip piiiip piiiip piiiip

a162.gif  

Og alikevel er man glade i dem?? merkelige mennesker..

Ohåi!Hun hørtes ut som sånn Tolleren min var før jeg fikk bukt med mesteparten av stresset hans..Jeg reagerte etterhvert når han sluttet å pipe.Han peip heeeeele tiden og hvis jeg var så dum at jeg mistet besinnelsen og ba han klappe igenn så økte frekvensen og volumet.Du har min dypeste medfølelse,det er der ubeskrivelig irriterende.

Loker piper ikke så ofte.Han har noen pipelyder når vi skal gå tur,møter andre hunder,eller når jeg kjører bil sakte eller på en humpete vei og når jeg stopper ved lyskryss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...