Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket(e) dyr har du?

Synne

Recommended Posts

Skrevet
ja :P Han var sur på noe mor hadde sakt til han så da tok han med seg katten ned og satte den i gangen gikk inn på romme mitt og tok ei og ei rotte og slapp på gulve så han kunne jakte på di :):P var jo ikke mer en 6-7månder så di var jo ikke så store (ørkenrotter) var jo ikke hjemme jeg så fikk ikke stoppa han. Så når jeg kom hjem beskreiv han for meg hvordan di hadde skreket når katten fikk tak i di.

skal hevne meg :D

Å herregud!!! Hvor gammel er denne broren din?? Håper da en av foreldrene dine tok ham for seg! Snakker om å ha lite respekt for dyr da , arrrrrgh :P

Hadde det vært min bror så tror jeg nærmest at jeg hadde vridd om halsen på ham, men så har jeg heldigvis ikke vært i en slik situasjon!

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jeg skal få lakt ut bilder av e ti ilderene som bor hos meg, de er ikke mine men har passet de i et halvt år og skal passe de vidre til i mai..

det er luna ei skjøn pia på 3 år. hun er kosete og bare helt herlig

så har vi rampen storm han er vel 1 år nå, det er gøy å se på storm han finner på så mye rart...

Skrevet

har

3 hunder (Zander, Pia og Kita) og 2 rotter (to hetterottegutter som heter Homer og Monty) :D

Zander og Pia:

Kita:

Homer og Monty (alias gutta i buret)

Skrevet

Foruten hundene har jeg en hest. Han er av rasen islandshest, svart/hvit flekkete og heter Ganti, fødet juni 1999. Ganti betyr forresten idiot :icon_redface:

Ganti

i9728953_7015_2.jpg

Ganti og meg

i9864946_15196_2.jpg

Ganti og en ganske høygravid meg (drøy uke før termin, hadde hesteabstinenser)

i5174854_20041_2.jpg

Har hatt 4 islendinger før ham også, som nå er solgt; Lukka, Dúfa, Eldbikar og Bleikur.

Ellers var mine aller første dyr 2 hamstre (hadde de ikke samtidig) som het Josefine og Simba (Simba var jente fant vi ut), og min bror har hatt undulaten Linnea, og pappa har nå to undiser (hehe) som heter Freya og Frikk.

Ellers må jeg fortelle om yndlingskua mi, selv om det ikke var min ku...

Jeg jobba et år på en gård på Ørlandet, og det gikk bl.a. ut på å melke kyr. 815 Molly var yndlingskua mi. ei rød og hvit NRF-ku... Hun valgte tilogmed å kalve akkurat den dagen jeg var alene på gården, så jeg måtte ta imot kalven helt alene. Det ble en kvigekalv som fikk navnet 914 Maulene (mikset sammen av etternavnet mitt og alene).

Molly

i89487685_69957_2.jpg

Kuer er ålreite dyr :)

Skrevet
Ellers må jeg fortelle om yndlingskua mi, selv om det ikke var min ku...

Jeg jobba et år på en gård på Ørlandet, og det gikk bl.a. ut på å melke kyr. 815 Molly var yndlingskua mi. ei rød og hvit NRF-ku... Hun valgte tilogmed å kalve akkurat den dagen jeg var alene på gården, så jeg måtte ta imot kalven helt alene. Det ble en kvigekalv som fikk navnet 914 Maulene (mikset sammen av etternavnet mitt og alene).

Molly

i89487685_69957_2.jpg

Kuer er ålreite dyr :)

OT: Har du jobba på Ørlandet??? Hvor da?? :icon_redface:

Skrevet

Hehe... Jeg bor på Uthaug... I byggefeltet.. :D

Så du var derfra :icon_redface: Har gått forbi der et par ganger ja :)

Lenge siden jeg har vært der nå da, skulle egentlig bwsøkt de jeg jobba hos men... Får somle meg til det snart!

Skrevet

For øyeblikket har jeg bare hund, men har hatt flere dyr gjennom tiden.. :(

Har hatt:

-3 kaniner

-50 akvariefisk

-1 kampfisk

Også har jeg en ilder-gutt som bor hos naboen min, omplassert i sommer, på grunn av hunden. Han lever i beste velgående, men vi kunne ikke, og mamma ville ikke, ha han lenger. Derfor bor han hos noen som har mye bedre tid til han. (Krevende dyr på sin måte)

Han heter Casper, og er verdens fineste ildergutt... Søt, ikke sant? :( (skal ha ilder når jeg flytter hjemmefra..)

Ildere er absolutt mitt favorittdyr, etter hund.

Skrevet

hæhæ, lilly, katta er jo større enn bikkja :P

hehe...

syntes det var litt morro jeg :P

Hehe, det har du rett i :P Katten er 5 kg tyngre faktisk ;) Hunden er 2kg og katten 7kg..

Skrevet

Jeg har for tiden 3 ildere og ett ukjent antall hybeldinosaurer. (de spiste hybelkaninene, så de er jeg kvitt)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...