Gå til innhold
Hundesonen.no

hva trener dere på nå?

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Hva trener/ jobber dere med for tiden?

jeg og ask holder på å lære inn de siste øvelsene til bronsjemerket.

Vi trener på å gå fint, hilsetrening og tannvisning.

siden snøen er borte nå, kan vi trene til utstilling også :)

Skrevet

vi trener en del på innkalling,og han begynner å bli skikkelig flink også :) idag var vi i skogen,og Ike var løs. det er veldig fint og lett og se om det kommer noen,så som regel ser jeg andre hunder før han(men det er også sjelden det kommer hunder i bånd). Men idag kom det ei jente med en hund i bånd,og Ike så dem først #-o han stoppet opp og ble stående og se på dem.jeg ropte,men han sto fortsatt i ro og kikka.Da begynte jeg å gå litt bakover,og ropte en gang til,og jammen kom han løpende! :) det er gutten sin det! etterpå fikk de to hundene leke litt sammen,før vi gikk videre,strålende fornøyd!

Skrevet

Trener bronsemerkeøvelsene med Nena :)

Oscar lærer bare triks, og til sommeren må han lære å gå i springer, må bare skaffe ny og bedre sele :)

Skrevet

Trener øvelsene til bronsemerket og Klasse 1 med Tella( og noen i klasse 3 + elite) + utstillingstrening..

Skrevet

Vi trener på sitt-bli og ligg-bli! :)

Og så trener vi litt på oppstilling! :D Skal jo på valpeshow snart! :)

Skrevet

Vi trener på fri ved fot, med forstyrrelser. sitt og bli, ligg og bli mens jeg hopper og svinser rundt ham. innkallning trenes også på, trener på at han skal komme mer inntill meg. Og noen triks da. :)

Skrevet

Vi trener på pølsa i agility og få bedre fart.

Hjemme trener vi på slalom mellom brusflasker og masse annet diverse ting :wink:

Skrevet

Trener med årestdebutt i klasse C og B i bruks.

Mangeler nå bare 1 øvelse i C. Det er kryp, vi er fortsatt på nyinnlæring. Hals jobber vi med å få fram. Fremadsending og apportering (av det meste)

Ellers så har vi prosjektet hvor jeg prøver å få bedre form på hunden under fri ved fot og veldikehold av alle innlørte kl.3 øvelser vi trenger i Elite/videre i Bruksen.

så snart snøen blir vekke så blir det også spor og runderings trening.

*Puh* var mye det her tomato

Skrevet

Tja, har nok hunder helt meningsløst jeg.. (vel ikke helt, den ene brukes faktisk til jakt - jaktbasenji er greia!) - men vi trener da på ting allikevel.

Nå om dagen forsøker jeg å lære basenjien å bygge tårn, bruker diverse "klossete" småting som kan stables. Vi er kommet et stykke på vei, basenjien forstår at den ene skal legges oppå den andre, men noen ganger så havner klossen skjevt og detter av. Så jeg forsøker å trene henne til å legge tingene oppå hverandre slik at de ikke velter - men det er mulig at det ikke går, vet ikke om hunder kan forstå konseptet "velte"!

Flattegutt driver jeg å forsøker å lære å hoppe opp på ting og balansere. Inntil videre jobber vi med balansering - har funnet en 30 cm bred støpekant (skal sikkert brukes til garasjoe eller noe sånt..). Så langt fatter han ikke hva jeg mener, tror visst at jeg vil at han skal spise snøen som ligger oppå kanten!

Skrevet

Her går vi rolige turer og i bakker med litt skråning.

Chicka har jo vært skadet så vi driver med rehablitering. :)

Vi øver også på kontakt, inkalling og skikkelig utgangstilling.

Har også øvd litt på lineføring, men har ventet litt med det og gått tilbake til kontakt, da jeg ikke er helt fornøyd med kontakten nå for tiden. :wink:

Skrevet

Vi trener en god del på eliteøvelsene. At hun skal holde seg til meg under konkurranse (slik at jeg ikke blir avhengig av å legge henne ned i dekk). I tilegg stå og dekk under innkalling

Skrevet

Ja, dere kan jo lure.

Bortsett fra å ikke ri og oppføre seg som dritt mot meg trener vi en del på å holde fast (apportbukk/avis/hvasomhelst) og at hun skal gå og sette seg tettere inntil meg på fot.

Skrevet

Tenkte jeg skulle trene gjennom pelsen i morgen og se hvor hun ligger i løypen. Så blir det en ukes intensiv trening på ting (klasse 1 øvelser først og fremst) mens hun er på ferie her :)

Skrevet

Vi trener kontakt, sitt, ligg og bli. Og så er det litt ringterning, og en del oppstillings trening. :) Og så går vi en del på fjellet så hun får bruke og styrke hele kroppen sin. :)

Skrevet

Er i ferd med et skikkelig skippertak når det gjelder grunnferdighetene. Holder mest på med bakpartskontroll og "hold fast" akkurat nå.

Målet er å ha grunnlaget ganske bra på plass til våren, da jeg planlegger å trene inn øvelsene til bronsemerket i første omgang...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...