Gå til innhold
Hundesonen.no

hva trener dere på nå?


MarieR

Recommended Posts

vi trener en del på innkalling,og han begynner å bli skikkelig flink også :) idag var vi i skogen,og Ike var løs. det er veldig fint og lett og se om det kommer noen,så som regel ser jeg andre hunder før han(men det er også sjelden det kommer hunder i bånd). Men idag kom det ei jente med en hund i bånd,og Ike så dem først #-o han stoppet opp og ble stående og se på dem.jeg ropte,men han sto fortsatt i ro og kikka.Da begynte jeg å gå litt bakover,og ropte en gang til,og jammen kom han løpende! :) det er gutten sin det! etterpå fikk de to hundene leke litt sammen,før vi gikk videre,strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener på fri ved fot, med forstyrrelser. sitt og bli, ligg og bli mens jeg hopper og svinser rundt ham. innkallning trenes også på, trener på at han skal komme mer inntill meg. Og noen triks da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener med årestdebutt i klasse C og B i bruks.

Mangeler nå bare 1 øvelse i C. Det er kryp, vi er fortsatt på nyinnlæring. Hals jobber vi med å få fram. Fremadsending og apportering (av det meste)

Ellers så har vi prosjektet hvor jeg prøver å få bedre form på hunden under fri ved fot og veldikehold av alle innlørte kl.3 øvelser vi trenger i Elite/videre i Bruksen.

så snart snøen blir vekke så blir det også spor og runderings trening.

*Puh* var mye det her tomato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har nok hunder helt meningsløst jeg.. (vel ikke helt, den ene brukes faktisk til jakt - jaktbasenji er greia!) - men vi trener da på ting allikevel.

Nå om dagen forsøker jeg å lære basenjien å bygge tårn, bruker diverse "klossete" småting som kan stables. Vi er kommet et stykke på vei, basenjien forstår at den ene skal legges oppå den andre, men noen ganger så havner klossen skjevt og detter av. Så jeg forsøker å trene henne til å legge tingene oppå hverandre slik at de ikke velter - men det er mulig at det ikke går, vet ikke om hunder kan forstå konseptet "velte"!

Flattegutt driver jeg å forsøker å lære å hoppe opp på ting og balansere. Inntil videre jobber vi med balansering - har funnet en 30 cm bred støpekant (skal sikkert brukes til garasjoe eller noe sånt..). Så langt fatter han ikke hva jeg mener, tror visst at jeg vil at han skal spise snøen som ligger oppå kanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi rolige turer og i bakker med litt skråning.

Chicka har jo vært skadet så vi driver med rehablitering. :)

Vi øver også på kontakt, inkalling og skikkelig utgangstilling.

Har også øvd litt på lineføring, men har ventet litt med det og gått tilbake til kontakt, da jeg ikke er helt fornøyd med kontakten nå for tiden. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ferd med et skikkelig skippertak når det gjelder grunnferdighetene. Holder mest på med bakpartskontroll og "hold fast" akkurat nå.

Målet er å ha grunnlaget ganske bra på plass til våren, da jeg planlegger å trene inn øvelsene til bronsemerket i første omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...