Gå til innhold
Hundesonen.no

eldre hund sikler mye.


Hundebasillen
 Share

Recommended Posts

Min eldste tispe på 9 år har den siste uka begynt å sikle noe voldsomt i sammenheng med mat og når hun blir ivrig. Hun er fin i formen ellers, leker og koser seg. Vurderer å dra til veterinær imorgen, men vil bare høre om dette er noe uvanlig. Vet at hunder sikler når de kan være kvalm, men utover dette vet jeg ikke hva det kommer av. Hun er ikke en hund som skal sikle mye da hun er vallhund/lapphund bl. Håper på noe ideer hva dette kan komme av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste tispe på 9 år har den siste uka begynt å sikle noe voldsomt i sammenheng med mat og når hun blir ivrig. Hun er fin i formen ellers, leker og koser seg. Vurderer å dra til veterinær imorgen, men vil bare høre om dette er noe uvanlig. Vet at hunder sikler når de kan være kvalm, men utover dette vet jeg ikke hva det kommer av. Hun er ikke en hund som skal sikle mye da hun er vallhund/lapphund bl. Håper på noe ideer hva dette kan komme av :-)

Tipper det er fordi hun har lyst på mat jeg, siden du sier det kommer da. Selv om hun ikke har gjort det før så kan det jo hende at noe har forandret seg nå, mer matlyst etc som gjør at hun har begynt med noe nytt? Mine sikler ikke til vanlig men samtlige renner det av når de øyner noe spiselig. At det skjer når hun blir gira kan jo være det samme om du har mat/godbiter i nærheten eller bare at hun mister litt kontroll når hun fyrer seg opp. Om det ikke er konstant eller i litt fler forskjellige settinger så hadde jeg ikke bekymret meg over det du skriver der, siden det virker situasjonsbetinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...