Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretter "frikjent" av NKK


Argyr

Recommended Posts

Det har versert en del rykter og påstander om en oppdretter som stort sett går ut på at hun er eksludert fra NKK med påfølgende registreringsforbud (tilogmed NKK har gitt ut informasjon om dette på forespørsel).

For å legge antakelser og rykter døde, legger jeg nå ut denne linken, så folk kan se det med egne øyne. Den eneste grunnen til at jeg legger det ut her, er at ryktene også har gått blant folk som "befinner seg" her inne, og da er det rett og rimelig å få lov å opplyse om hva som er fakta.

Jeg poster IKKE dette for å starte en diskusjon.

Jeg poster dette i informasjonens navn, fordi oppdretteren fortjener å bli renvasket, og folk bør få vite hvordan dette har gått.

Slik kan også folk bedre ta stilling til hva de skal tro, når de får høre rykter.

For de som ikke kjenner saken, eller er en smule forvirret, vil jeg derfor fortelle i korte trekk hva som har skjedd.

NKKs Disiplinærkomité (DK) valgte å ekskludere NN, på bakgrunn av hendvendelser de mottok (om at NN skulle ha gjort slik og sånn, og dette var i strid med NKKs reglement).

NN anket denne saken, som da havnet hos Samordningsutvalget (SU).

Det er slik at når man anker, frafaller beslutningen midlertidig, og alt vil bli praktisk gjennomført på samme måte som før, så lenge ankesaken pågår.

Det gikk lang tid uten at noe særlig skjedde, og så kom beslutningen fra SU om at NN hadde fått medhold i sin klage (anke) og at DKs beslutning om eksklusjon oppheves.

Dermed er NN, som hun hele tiden har vært, fullgodt medlem av NKK, og har alle rettigheter det medfører

Personen er navngitt i brevet (som jeg linker til), og for de som kun kjenner saken via kennelnavn er det, i opplysningens navn, praktisk å fortelle at kennelen det gjelder, heter Little Merlin.

Linken er lagt ut med vedkommendes tillatelse.

Jeg vil igjen minne om at jeg på ingen måte ønsker å starte en diskusjon.

Jeg anser dette som en gledelig nyhet, på lik linje med de som forteller at noen har fått valper.

http://img355.imageshack.us/img355/3605/sa...beslutning9.jpg

Jeg vil presisere noe som står i brevet (for å unngå misforståelser), fordi det er skrevet litt kronglete.

"SU vil til saken uttale at SU anser det som en selvfølge at en oppdretter skal[...]

...SU kan dog ikke i sakens dokumenter finne sannsynliggjort at dette ikke er gjort."

Her er det dobbel benektelse, og kan fort tolkes omvendt.

Det betyr at SU ikke kan finne det sannsynliggjort at NN har gjort noe galt, slik det ble påstått.

Hvis noen fortsatt føler at deres nyskjerrighet ikke er tilfredsstilt, synes jeg de skal kontakte oppdretteren det gjelder.

Hvis de ikke har telefonnummer, kan de få det av meg (NKK har det sikkert også).

Ha en opplyst dag! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...