Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretter "frikjent" av NKK


Argyr

Recommended Posts

Det har versert en del rykter og påstander om en oppdretter som stort sett går ut på at hun er eksludert fra NKK med påfølgende registreringsforbud (tilogmed NKK har gitt ut informasjon om dette på forespørsel).

For å legge antakelser og rykter døde, legger jeg nå ut denne linken, så folk kan se det med egne øyne. Den eneste grunnen til at jeg legger det ut her, er at ryktene også har gått blant folk som "befinner seg" her inne, og da er det rett og rimelig å få lov å opplyse om hva som er fakta.

Jeg poster IKKE dette for å starte en diskusjon.

Jeg poster dette i informasjonens navn, fordi oppdretteren fortjener å bli renvasket, og folk bør få vite hvordan dette har gått.

Slik kan også folk bedre ta stilling til hva de skal tro, når de får høre rykter.

For de som ikke kjenner saken, eller er en smule forvirret, vil jeg derfor fortelle i korte trekk hva som har skjedd.

NKKs Disiplinærkomité (DK) valgte å ekskludere NN, på bakgrunn av hendvendelser de mottok (om at NN skulle ha gjort slik og sånn, og dette var i strid med NKKs reglement).

NN anket denne saken, som da havnet hos Samordningsutvalget (SU).

Det er slik at når man anker, frafaller beslutningen midlertidig, og alt vil bli praktisk gjennomført på samme måte som før, så lenge ankesaken pågår.

Det gikk lang tid uten at noe særlig skjedde, og så kom beslutningen fra SU om at NN hadde fått medhold i sin klage (anke) og at DKs beslutning om eksklusjon oppheves.

Dermed er NN, som hun hele tiden har vært, fullgodt medlem av NKK, og har alle rettigheter det medfører

Personen er navngitt i brevet (som jeg linker til), og for de som kun kjenner saken via kennelnavn er det, i opplysningens navn, praktisk å fortelle at kennelen det gjelder, heter Little Merlin.

Linken er lagt ut med vedkommendes tillatelse.

Jeg vil igjen minne om at jeg på ingen måte ønsker å starte en diskusjon.

Jeg anser dette som en gledelig nyhet, på lik linje med de som forteller at noen har fått valper.

http://img355.imageshack.us/img355/3605/sa...beslutning9.jpg

Jeg vil presisere noe som står i brevet (for å unngå misforståelser), fordi det er skrevet litt kronglete.

"SU vil til saken uttale at SU anser det som en selvfølge at en oppdretter skal[...]

...SU kan dog ikke i sakens dokumenter finne sannsynliggjort at dette ikke er gjort."

Her er det dobbel benektelse, og kan fort tolkes omvendt.

Det betyr at SU ikke kan finne det sannsynliggjort at NN har gjort noe galt, slik det ble påstått.

Hvis noen fortsatt føler at deres nyskjerrighet ikke er tilfredsstilt, synes jeg de skal kontakte oppdretteren det gjelder.

Hvis de ikke har telefonnummer, kan de få det av meg (NKK har det sikkert også).

Ha en opplyst dag! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...