Philip_91 Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Hei alle sammen! Meg og samboeren har just fått oss en valp slm nærmer seg 4 mnd. Faren er en blanding av bordercolli og labrador og moren en alasken malmut. Nå nylig har ho begynnt å ha litt blod i avføringa hennes. Hva kan dette være? Litt tidlig for løpetid? Også nekter ho å gå på tur i bånd, noen tips til hvordan vi kan trene ho opp til dette? Siter
Snoffe Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Hadde tatt en tur til veterinæren jeg. Siter
Philip_91 Skrevet 30. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 30. August 2014 Okei, vi skal ha ho til veterinær nå snart for å ha ho chipet, veldig merkelig ettersom dette kun skjer 1/5 avføringer... Siter
Aslan Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Ferskt, rødt blod er ofte tegn på rifter/småsår i endetarmen/analåpning, mørkt blod er blod fra lengre inne liksom. Sistnevnte er mest alvorlig, førstnevnte kan være helt ufarlig forsåvidt, men er ikke dumt å ta det opp med veterinæren Siter
Lola Pagola Skrevet 30. August 2014 Rapporter Skrevet 30. August 2014 Har hun normal avføring ellers da, bortsett fra blodet? Er den veldig hard? Løs? Hyppig? Har hun nettopp hatt diarè? Siter
Philip_91 Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 31. August 2014 Ho har ikke blød fr siste gangene nå.. Hadde diaré og var veldig løs. Siter
Philip_91 Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 31. August 2014 Ho har ikke blød de siste gangene nå.. Hadde diaré og var veldig løs. Men er er noen som er litt løse og noen som er vanelige.. Siter
lucy Skrevet 31. August 2014 Rapporter Skrevet 31. August 2014 Er ikke uvanlig at det kan komme litt blod om de har hatt diare, som Aslan sier er friskt, rødt blod som oftest fra en rift e.l, mens mørkere blod kan komme fra indre blødninger. Er det friskt eller mørkt blod, og ligger det "utenpå" avføringen, eller er det mikset inni (om du skjønner ) ? Ville tatt en tlf til vet i morgen om diare/blod fortsetter. Siter
Philip_91 Skrevet 31. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 31. August 2014 Takk for svar folkens! Kira har ikke hat noe blod i avføring nå siden keg laget dette inlegget! Var litt mørkt.. Og var utenfor!: Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.