Gjest Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Jeg har en liten fysepinne av en kortpels, og når gradestokken kryper under null er det få ting som er varmt nok når vi skal sitte i ro over lengre tid.Ikke veldig gjennomtenkt valg av rase akkurat på den biten kanskje MEN vi prøver å gjøre det beste ut av det, jeg trives veldig godt utendørs og jeg vil jo gjerne dele den gleden med hunden min også om vinteren. Det eneste som har fungert hittil er at han får dunjakka mi rundt seg. Da kan han ligge i ro ved bålet og slappe av. Finnes det noe sånt til hund? Uten at det koster skjorta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Vinterdekkenet til Hurtta syntes jeg er veldig godt og varmt til vinteren. Tror ikke jeg har sett dundekken til hunder, men det finnes "en million" dekken som er gode vinterdekken der ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Vinterdekkenet til Hurtta syntes jeg er veldig godt og varmt til vinteren. Tror ikke jeg har sett dundekken til hunder, men det finnes "en million" dekken som er gode vinterdekken der ute Ja kanskje vi får prøve det. Og evt ha et ullpledd/skinn av noe slag han kan ha under seg. Er veldig lite keen på å donere dunjakka mi til et par tusen som hundeutstyr merker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Det trenger jo ikke være dun bare du finner noe som er tykt nok og dekker godt nok. Har du forsøkt med fleece/ull inn mot kroppen og bobledekken utenpå?(og gjerne en fleece/ull dress som dekker magen og bena også). Fleece ull inn mot huden vil nok være bedre enn bare dun, fordi dun virker ikke så veldig bra om man blir fuktig, og det kan man jo raskt bli på vinteren om det kommer litt snø innenfor e.l. Katahdindekken (viss de finnes i små nok str)? Jervenhiet vinterpose? Det finnes jo mange muligheter Red: Og selvsagt noe godt og isolerende underlag, feks ligge/sitteunderlag i neopren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Jeg har noen ganger hatt en back on track dekken under et fleecedekken når det har vært skikkelig kaldt ute. Det finnes mange ulldekken der ute også, de er varme og gode, og har du feks et tynt dekken under dette så tror jeg det varmer de fleste raser, det er STB du har, eller husker jeg helt feil? Melvin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Fleecedress + hurrta hoder dvergpinscherne mine varme i -20 når de ikke er bevegelse. Så jeg ville satset på dobbelt lag, enten fleece eller ull, med hurtta (eller tilsvarende) over Skal det sittes i ro legger vi ut pledd eller sånn "hunde-hvilepose". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 27. August 2014 Rapporter Share Skrevet 27. August 2014 Om du har en gammel ullgenser liggende så kan du klippe av en arm, klipp hull til beina, også vips ferdig genser Potesokker var effektivt på labbisen min (som ikke hadde underull). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Ulldekken har vi (et sånt rutete fra Richo) men har aldri prøvd det i kombinasjon med andre dekken, altså i flere lag, det var lurt. Men da må jeg på shopping og kjøpe litt større størrelser tror jeg Og Jervenhivet har vi jo faktisk, det hadde jeg helt glemt. Da går vi vinteren i møte med nytt mot Når vi er i bevegelse går han helst helt naken, da har han null trøbbel med å holde seg varm. Nekter forsåvidt å bevege seg med klær på uansett, så han har jo ikke så mye valg det er STB du har, eller husker jeg helt feil? Melvin? Helt riktig @ Tja, da skal det jammen være en stor ullgenser Han fikk plass inni sånt når han var liten! Men kan jo strikke en egen genser til han da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Www.hundeeierbutikken.no/product-list.php?pg1-cid78.html Her er ett tykt og godt ulldekken ihvertfall. Ellers er jeg enig i hurtta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Www.hundeeierbutikken.no/product-list.php?pg1-cid78.html Her er ett tykt og godt ulldekken ihvertfall. Ellers er jeg enig i hurtta. Ja, disse så jeg på Bjerke tror jeg? De så tykke og gode ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Veldig tykke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 @ Tja, da skal det jammen være en stor ullgenser Han fikk plass inni sånt når han var liten! Men kan jo strikke en egen genser til han da De strekker seg ganske mye da, en jeg kjenner brukte armen fra mannens villmarksgenser til sin labradorvalp Og det ulldekkenet fra Ricoh er jo supert! Bruker han potesokker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Vi skal sove ute i morgen, og jeg gruer meg litt på Bris sine vegne Jeg tipper han blir like fort kald som Melvin, så jeg tenkte å ta med ullgenser (han har en strikket en), ulldekken fra Richo (sikkert det samme som du har) og vinterdekken fra Richo. Jeg har ikke noe de kan sove i, så tenkte ulldekken under vinterdekken og sove oppå dyne/ullpledd og så håper jeg de overlever natta, er nedi 5 grader her nå. Vi skal ligge i gapahuk med tregulv, så vi slipper at det blir fuktig i hvertfall Kan gi deg en statusoppdatering på lørdag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 De strekker seg ganske mye da, en jeg kjenner brukte armen fra mannens villmarksgenser til sin labradorvalp Og det ulldekkenet fra Ricoh er jo supert! Bruker han potesokker? Tja, jo, bruker og bruker. Han river de nå av hvis han må ligge stille Men hvis jeg snurper jervenhiet rundt halsen hans kommer han jo ikke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Hvis du har en gammel dundyne kan du jo klippe den opp og sy et dekken til ham Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Du kan jo sy dundekken selv til han Er ikke umulig å få fatt i stoff og dun, samt greie oppskrifter på dekken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Tja, jo, bruker og bruker. Han river de nå av hvis han må ligge stille Men hvis jeg snurper jervenhiet rundt halsen hans kommer han jo ikke til God plan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Hvis du har en gammel dundyne kan du jo klippe den opp og sy et dekken til ham Du kan jo sy dundekken selv til han Er ikke umulig å få fatt i stoff og dun, samt greie oppskrifter på dekken Det var ikke en så dum ide egentlig det altså, jeg har jo faktisk symaskin! Mangler bare en gammel dundyne Har ikke bodd alene lenge nok til å opparbeide meg "gammel" av noe som helst, men skal snooke litt på loftet hjemme hos mamma og pappa til helgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 28. August 2014 Rapporter Share Skrevet 28. August 2014 Polyester og andre syntetsroffer holder veldig dårlig på varmen, og Hurtta er også laget av dette, dog har vel dekkene fleece inni og som holder litt ekstra på varmen. Men veldig varm synes jeg heller ikke den dressen er altså, men den er vanntett og dermed bra og holder jo enda bedre på varme enn dekken, men min er fryktelig frysepinne. Men søk på saueskinnsdekken, eller som nevnt tynn ull-/alpakkagenser (gjerne med hals) og et vindtett og fôret dekken utenpå der igjen på de kaldeste dagene. Heldress varmer dog mye bedre enn bare dekken, men om man bruker dekken er det viktig at det er langt nok. La til: Se her: http://petshopgirls.no/index.php/hundekl-r/vinterdekken-hund/hundedekken-down-parka-brun-hund.html Finnes også i noen andre farger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Da har vi kommet hjem fra tur Jeg vet ikke hvor kaldt det har vært, men et sted mellom 5-10 grader i natt, hvor det var ganske grei temperatur fram til ca klokka seks i dag tidlig, da kom det en kald vind og det ble iiiiskaldt. Vi har sovet i en gapahuk, på tregulv, og Bris lå oppå ei dyne og et saueskinn med strikket ullgenser under et Richo ulldekken Han har vært varm og god i hele natt, og ikke klaget, og han er en frysepinne Så da har du noe å sammenlikne med, jeg regner med jeg hadde måtte tatt på vinterdekkenet også om det hadde blitt nærmere null/minusgrader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Hva med sovepose? Du får mange fine liggeposer til hund, også med fór. Et dekken i tillegg og så holder det kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts