Gå til innhold
Hundesonen.no

utstilling i Letohallen 25. og 26. oktober

Recommended Posts

Skrevet

Nå mister jeg lysten på å melde på kjenner jeg.

Rasedommer kommer garantert ikke til å rekke bedømme valper for å si det slik, og alt virker jo kaotisk! Hvordan vet jeg hvilken dommer som dømmer valp da?

Litt idiotisk hvis det er noen som aldri har dømt puli før, jeg stiller for erfaring kanskje, men jeg vil også ha en kritikk jeg kan forholde meg til.

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nico endte på BIG3 Veldig bra kritikk og vi har innsett at vi MÅ begynne å trene.. At hun ble plassert i gruppa var mildt sagt overraskende.

Siller Jäger, Nora, Bella og Toril sin Pytt Pytt begge dagene

Jeg vurderer å melde på enten den helgen eller neste for at Nico skal få erfare hallen. Det er spesielt en dommer jeg gjerne vil ha kritikk på henne av, så dato avhenger av hvor og hvis han dømmer.

Skrevet

Jeg får ikke åpnet den pdf'en av en eller annen grunn. Noen som kan avsløre dommer for briard de to dagene? :)

Gert Christensen på lørdag og Hanne Laine Jensen på søndag
Skrevet

Jeg får ikke åpnet den pdf'en av en eller annen grunn. Noen som kan avsløre dommer for briard de to dagene? :)

Alle i gruppe 1, minus sheltie, har fått Gert Christensen på lørdagen. Samme på søndagen, bare da har alle minus Sheltie fått Hanne Laine Jensen. *lukter dommerendring* :P

Skrevet

Gert Christensen på lørdag og Hanne Laine Jensen på søndag

Takker takker :D.

Alle i gruppe 1, minus sheltie, har fått Gert Christensen på lørdagen. Samme på søndagen, bare da har alle minus Sheltie fått Hanne Laine Jensen. *lukter dommerendring* :P

Hahhaa, det spørs om det kan bli noe dommerendring da ja. Hvilke andre dommere dømmer på utstillingen da? :D

Skrevet

Tror jeg melder på, men det avhenger av at det kommer litt andre basenjier også, så vi i det minste har sjansen til å samle litt poeng til mestvinnerlisten.

Det kommer andre basselusker! :)

• Like 1
Skrevet

Takker takker :D.

Hahhaa, det spørs om det kan bli noe dommerendring da ja. Hvilke andre dommere dømmer på utstillingen da? :D

Frank Christiansen , Anita Whitmarsh , Hans Lehtinen , Saija Juutilainen , Kresten Scheel , Birte Scheel , Paula Rekiranta .

Da tror jeg listen er total.

Skrevet

Frank Christiansen , Anita Whitmarsh , Hans Lehtinen , Saija Juutilainen , Kresten Scheel , Birte Scheel , Paula Rekiranta .

Da tror jeg listen er total.

Takker takker :).

Skrevet

Jeg er der nok begge dager :) (det er 3 km hjemmefra :P )

Ah..ok. Vi har jo litt reisevei så vi gidder bare en dag. Men det hadde vært hyggelig å hilse på sonisene! Lenge siden sist.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nærmeste togstasjonen er på Dal. Spørs litt hvor man kommer fra, hvilken toglinje man tar. Veldig enkelt å finne frem hvis man har bil, ligger rett ved E6, ta av ved Dal-krysset/Nannestad :)

I latskapens navn, når er første påmeldingsfrist? Veldig usikker om jeg skal melde på min.. Oppdretter vil veldig det, men jeg synes ikke han er noe fin nå :P

Skrevet

Nærmeste togstasjonen er på Dal. Spørs litt hvor man kommer fra, hvilken toglinje man tar. Veldig enkelt å finne frem hvis man har bil, ligger rett ved E6, ta av ved Dal-krysset/Nannestad :)

Er så lenge siden jeg tok toget dit, så er bra noen med litt mer kunnskap enn meg forklarer hva som egentlig er best, så ikke stakkars Enits ender opp laaangt unna hallen :lol:

I latskapens navn, når er første påmeldingsfrist? Veldig usikker om jeg skal melde på min.. Oppdretter vil veldig det, men jeg synes ikke han er noe fin nå :P

Den 22. september :)

Skrevet

Er så lenge siden jeg tok toget dit, så er bra noen med litt mer kunnskap enn meg forklarer hva som egentlig er best, så ikke stakkars Enits ender opp laaangt unna hallen :lol:

Den 22. september :)

Takk, så i morgen altså, hjelp :shocked:

Eidsvoll Verk er ikke så langt unna det heller altså, så ingen skade skjedd. Spørs som sagt helt hvor man kommer fra. Reiser man fra Oslo eller Gardermoen er det raskest til Eidsvoll Verk, samme om man kommer fra andre kanten (Lillehammer). Det tar forøvrig rundt 20 min å gå fra Dal stasjon til Letohallen, og en times tid fra Eidsvoll Verk, men ikke mange minuttene forskjell med Taxi :P

Skrevet
Tror det enkleste er å ta toget til Eidsvoll (eller Eidsvoll verk?) og enten ta taxi derfra, eller bli hentet :) Lapphund går begge dager!

Nærmeste togstasjonen er på Dal. Spørs litt hvor man kommer fra, hvilken toglinje man tar. Veldig enkelt å finne frem hvis man har bil, ligger rett ved E6, ta av ved Dal-krysset/Nannestad :) I latskapens navn, når er første påmeldingsfrist? Veldig usikker om jeg skal melde på min.. Oppdretter vil veldig det, men jeg synes ikke han er noe fin nå :P

Er så lenge siden jeg tok toget dit, så er bra noen med litt mer kunnskap enn meg forklarer hva som egentlig er best, så ikke stakkars Enits ender opp laaangt unna hallen :lol: Den 22. september :)

Takk, så i morgen altså, hjelp :shocked: Eidsvoll Verk er ikke så langt unna det heller altså, så ingen skade skjedd. Spørs som sagt helt hvor man kommer fra. Reiser man fra Oslo eller Gardermoen er det raskest til Eidsvoll Verk, samme om man kommer fra andre kanten (Lillehammer). Det tar forøvrig rundt 20 min å gå fra Dal stasjon til Letohallen, og en times tid fra Eidsvoll Verk, men ikke mange minuttene forskjell med Taxi :P
Jeg kommer med tog fra langhus. L2 fra Ski. Hva er best da? Hmm da tror jeg at jeg vil gå lørdagen :D så slipper jeg tenke på at jeg skal rekke et fly søndagen :D Er det taxiholdeplass ved togstoppene?
Skrevet

Jeg kommer med tog fra langhus. L2 fra Ski. Hva er best da? Hmm da tror jeg at jeg vil gå lørdagen :D så slipper jeg tenke på at jeg skal rekke et fly søndagen :D Er det taxiholdeplass ved togstoppene?

Angående taxiholdeplass, så har jeg kun én gang forsøkt meg på å dra på utstilling med tog og taxi - Dal er ikke akkurat et folksomt sted, og jeg har aldri sett taxier stå der og vente på toget just in case noen finner på å besøke Dal. Den gangen jeg fant et telefonnummer å ringe, og fikk da beskjed om en times ventetid fordi veldig få jobbet på en slik morgen. Jeg ville enten forhåndsbestilt taxi som står og venter på deg der når du kommer (presiser at du har hund), eller fått noen til å hente deg. Det er ikke alltid like pent vær å gå tur i sånn langs en asfaltvei uten fortau på vei til utstilling - greit å holde hunden relativt tørr, tenker jeg da.

Skrevet

Jeg kommer med tog fra langhus. L2 fra Ski. Hva er best da? Hmm da tror jeg at jeg vil gå lørdagen :D så slipper jeg tenke på at jeg skal rekke et fly søndagen :DEr det taxiholdeplass ved togstoppene?

Ville bestilt taxi på forhånd ja :) Du må vel skifte tog i Oslo, så da kan du velge L12 eller L13. Eidsvoll Verk (L12) er raskest.
Skrevet

Ville bestilt taxi på forhånd ja :) Du må vel skifte tog i Oslo, så da kan du velge L12 eller L13. Eidsvoll Verk (L12) er raskest.

Angående taxiholdeplass, så har jeg kun én gang forsøkt meg på å dra på utstilling med tog og taxi - Dal er ikke akkurat et folksomt sted, og jeg har aldri sett taxier stå der og vente på toget just in case noen finner på å besøke Dal. Den gangen jeg fant et telefonnummer å ringe, og fikk da beskjed om en times ventetid fordi veldig få jobbet på en slik morgen. Jeg ville enten forhåndsbestilt taxi som står og venter på deg der når du kommer (presiser at du har hund), eller fått noen til å hente deg. Det er ikke alltid like pent vær å gå tur i sånn langs en asfaltvei uten fortau på vei til utstilling - greit å holde hunden relativt tørr, tenker jeg da.

Kommer uten hund så det er ikke noe stress. Ok, da må jeg sjekke togtider og få bestilt taxi :)