Gå til innhold
Hundesonen.no

Goldengutten Bobby


bippo
 Share

Recommended Posts

Har drevet litt mer alenetrening med han i det siste. På lørdag ble det uplanlagt alt for lenge, for noen karer skulle levere et kjøleskap også måtte jeg sitte på i bilen med dem for å vise veien, også kjørte de feil fuckings hele tiden, så da var han alene hjemme i 30 minutter. Det virket det ikke som han syns var noe særlig stas, så vi brukte gårsdagen på å bare være hjemme og slappe av.

I dag måtte jeg på butikken, satt opp mobilen til filming og han bjeffet først 2 ganger et par minutter etter at jeg hadde gått ut, og så en gang da jeg tror han bjeffet på et bein eller noe. Var borte i 16 minutter, og er egentlig overrasket over at han ikke bjeffet noe mer, for det bråker noe ****** i blokka her nå.

Så alt i alt er jeg fornøyd :)

Nå har jeg begynt å lese meg opp på hvordan jeg kan lære han å apportere, og det ser ut til å bli et artig prosjekt for oss fremover. Han liker jo å ha ting i munnen, men når jeg kaster ball bare løper han etter den, ser på den, og løper tilbake til meg. Spørs nok om ikke ballen er litt stor, for han kan løpe etter den mens han holder feks en bamse i munnen.

Om noen har noen lure innspill å komme med angående dette, så setter jeg stor pris på det altså :D Prøver å lære fra denne siden; http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5410&temasider.tid=7

Og jeg har ikke lest så mye der ennå, men det virker som de tar for seg alt rundt selve apporten også, så det er fint. Tror nok det skal bli gøy! Pluss at det blir digg å slippe å hente ballen selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt bilde av han forresten, se så stor han har blitt!

Hei! Tenkte jeg skulle lage en tråd, for jeg elsker å prate om hunden min. Tenkte at hvis jeg skriver om han her, så slipper jeg kanskje å skravle høl i huet på de rundt meg om han! Bobby er en G

Nå kommer det en haug med bilder! Første dag i nye huset, og Bobby kunne plutselig apportere. Veldig overraskende, men jeg ble så glad og imponert at jeg stod og skreik, flyttefølget mitt som va

Posted Images

post-13381-0-40964900-1411735077.jpg

Bobby er så kul. Han er utrolig lettlært, og det er en fryd å se hvor fort han tar ting. Han har begynt å bli flinkere til å gå i bånd, han MÅ ikke lenger hilse på absolutt alle som går forbi, men om de (er så frekke at de) lokker han til seg, så har han ikke noe imot det. Han har ikke noe problem med å bli løftet av fremmede (det har derimot mora, som blir så sint at det omtrent koker over), og han får venner både her og der.

På den vanlige ruten vår er det en butikk som et ektepar eier, og de er utrolig forelsket i han, og han får godbit og masse kos i butikken hver gang han går forbi. Nå har han blitt så vant til det at om vi går forbi når det er stengt, så sitter han utenfor døra og venter tålmodig, for han tror noen vil åpne for han. Hahaha.

Han er så godt som stueren, han sier VELDIG klart ifra når han må ut. Iblant tisser han litt inne, hvis han har sovet og jeg bruker for lang tid på å ta på meg jakke og gummistøvler, men da er jo min skyld, som ikke tok på meg klær før han våknet.

Han har lært seg å gi labb og å vente til jeg sier værsågod, sistnevnte syns han er uutholdelig, så han klarer ikke å sitte stille, men går heller rundt og okker og bærer seg frem til jeg sier værsågod. Ler meg i hjel hver gang :D Når han skal få noe som er ekstra godt, og ber om labben, så gir han meg like gjerne to, for å vise hvor flink han er. Han er helt spesiell, og jeg føler meg utrolig heldig som får lov til å bli kjent med han.

Rart at man liksom skal elske barna sine høyere, for jeg kan ikke se for meg noen jeg kan bli mer glad i enn det lille dyret her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, kjempesøte :) Jeg leste i permen jeg fikk fra oppdretter at golden helst ikke bør gå noe særlig i trapper frem til de er tre mnd, med tanke på HD osv, så jeg holder han unna så godt jeg kan. Men iblant sniker han seg til en liten topptur, men han angrer like mye hver gang, hahah :P

Hm den der skjønner jeg fortsatt ikke noe av-

. Altså jeg har ikke latt mine gå i trapper bare for å gå i trapper. ala leking opp og ned. Men så fort mine har kunnet gå opp eller ned trappa har dem fått gå opp og ned trappa. Alle utenom en har vært i 30 kg klassen den ene var 15 kg. Alle mine har blitt røndket til hofter a. Men mine får holde seg slanke i valpe tiden og dem får endel mosjon. Dem skal jo tross alt bygge musker og ikke fett.Det er 6 hunder jeg ahr testet det på. fra retriever til border til vorsteh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok å gå for det oppdretter har anbefalt her uansett, da hun har holdt på med golden i gud vet hvor mange år, og antageligvis har mer erfaring og kunnskap om dette enn folk flest :)

Jeg går i trapper med han for å lære han at det ikke er farlig, men inntil beina hans har vokst litt og han går i trapper med litt mer enkelhet, så styrer jeg unna så godt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok å gå for det oppdretter har anbefalt her uansett, da hun har holdt på med golden i gud vet hvor mange år, og antageligvis har mer erfaring og kunnskap om dette enn folk flest :)

Jeg går i trapper med han for å lære han at det ikke er farlig, men inntil beina hans har vokst litt og han går i trapper med litt mer enkelhet, så styrer jeg unna så godt det lar seg gjøre.

ja gjør som du vil. Jeg har nemlig aldri skjønt den setningen. GJorde det heller ikke for 21 år siden d jeg fikk min første hund. Dem sa det samme da. Så det mer før i tiden enn nå faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heller gikk ikke i trapper med khal før han var rundt 4 mnd gammel. Han fikk selvfølgelig prøve seg på trappene, tok det litt i hans tempo, for det var litt skummelt.

Problemer var vel helst at når han ble vandt til det så ville han opp og ned fortsest mulig, og var super stolt når han kom opp/ned ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heller gikk ikke i trapper med khal før han var rundt 4 mnd gammel. Han fikk selvfølgelig prøve seg på trappene, tok det litt i hans tempo, for det var litt skummelt.

Problemer var vel helst at når han ble vandt til det så ville han opp og ned fortsest mulig, og var super stolt når han kom opp/ned ;P

Jeg tenker også at jeg skal bli mer avslappet med trapper når han er rundt 4 mnd, men nå har han rett og slett litt for korte bein til at det virker logisk å la han gå i trappene. Han skal jo ikke måtte streve med å gå, tenker jeg :)

Haha, uff, jeg ser for meg en valp som har vært litt for ivrig og tryner ned hele trappen, håper ikke Khal er like klønete som Bobby! Haha.

Jaja, nå flytter vi til et hus uti gokk snart, og der er det vel ikke så mye trapper jeg trenger å bekymre meg for uansett :) Bare masse deilig skog og ulendt terreng. Det blir bra for Bobby (og mor og far som har blitt litt småfeite av å bo så nært 7-eleven).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at jeg skal bli mer avslappet med trapper når han er rundt 4 mnd, men nå har han rett og slett litt for korte bein til at det virker logisk å la han gå i trappene. Han skal jo ikke måtte streve med å gå, tenker jeg :)

Haha, uff, jeg ser for meg en valp som har vært litt for ivrig og tryner ned hele trappen, håper ikke Khal er like klønete som Bobby! Haha.

Jaja, nå flytter vi til et hus uti gokk snart, og der er det vel ikke så mye trapper jeg trenger å bekymre meg for uansett :) Bare masse deilig skog og ulendt terreng. Det blir bra for Bobby (og mor og far som har blitt litt småfeite av å bo så nært 7-eleven).

Khal har ikke alltid tid til å vente på meg lenger, så han går full fart opp i trappene, og kikker ned på meg med et blikk som sier "hvorfor er du SÅÅÅÅ treig mamma?" Også skal han helst dra meg med ned trappene også, så bakbeina hans går litt frem og tilbake for han sklir litt, så syns det er litt ekkelt å holde han igjen ;P Men nå er jo Khal 6 mnd'er og plutselig ikke så liten lenger xD

Når flytter dere? (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Vi har en gedigen tomt vi kan løpe rundt på også, har jo skog i hagen omtrent :D Så det blir deilig å ha det så nært.

Khal har ikke alltid tid til å vente på meg lenger, så han går full fart opp i trappene, og kikker ned på meg med et blikk som sier "hvorfor er du SÅÅÅÅ treig mamma?" Også skal han helst dra meg med ned trappene også, så bakbeina hans går litt frem og tilbake for han sklir litt, så syns det er litt ekkelt å holde han igjen ;P Men nå er jo Khal 6 mnd'er og plutselig ikke så liten lenger xD

Når flytter dere? (:

Haha, oi det høres litt stressende ut :P Glad for at ikke Bobby er helt der ennå, for da hadde jeg sikkert fått panikk, hahah :)

Vi flytter nok om to uker, om alt går etter planen :) Er ikke så interessert i å fortsette å betale leie her når vi har et helt hus vi kan bo i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis bare en trapp vi går ned for å komme ut! (: Hvis ikke hadde vi nok tatt heis!

Herlig, tenker det blir deilig med et helt eget hus :D

Vi bor jo i 6. etg, så heis er viktig for oss :P Hvis ikke hadde jeg faktisk båret han opp og ned, hahah.

Jaa, det tror jeg og. Spesielt med tanke på å trene han til å bli stueren osv, mye enklere å bare kaste han ut (neida, skal ikke kaste) i hagen, enn å måtte stå å vente på heisen, i heisen, vente på at alle dørene skal åpnes, må bære han forbi søppelcontaineren til China Palace (sinnsykt mye kyllingbein og løk og glasskår som ligger der), og SÅ kan han gå på do i bakgården. Hvis det ikke er folk der da, for da blir han så gira at han glemmer det. Ah.

Så hus + hage = herregud så deilig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor jo i 6. etg, så heis er viktig for oss :P Hvis ikke hadde jeg faktisk båret han opp og ned, hahah.

Jaa, det tror jeg og. Spesielt med tanke på å trene han til å bli stueren osv, mye enklere å bare kaste han ut (neida, skal ikke kaste) i hagen, enn å måtte stå å vente på heisen, i heisen, vente på at alle dørene skal åpnes, må bære han forbi søppelcontaineren til China Palace (sinnsykt mye kyllingbein og løk og glasskår som ligger der), og SÅ kan han gå på do i bakgården. Hvis det ikke er folk der da, for da blir han så gira at han glemmer det. Ah.

Så hus + hage = herregud så deilig :P

Da har dere det betraktelig mye vanskeligere enn oss xD

Jeg har lurt litt på hvordan dere løste det!

Vi går jo bare trappene ned, og rett bak blokken er det gress sletter, grussti og skog! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere det betraktelig mye vanskeligere enn oss xD

Jeg har lurt litt på hvordan dere løste det!

Vi går jo bare trappene ned, og rett bak blokken er det gress sletter, grussti og skog! ;P

Åh, deilig! Ja nei vi har en liten bakgård lagt med asfalt som er full av matrester, kondomer og annet søppel. Og ørten bokser med rottegift. Også er det en "tunnel" som går ut mot veien, med en garasjeport, og inni der er det eneste stedet jeg er sikker på at han går på do, for der regner det ikke og det er ingenting spennende å lukte på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Bobby er så dårlig i magen for tiden :( fryktelig slitsomt, både for han og for meg, og jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å få han til å bli bedre. Har begynt å gi han biola de siste dagene, og har merket litt bedring i etterkant av hver gang han har fått det. Lurer på om jeg skal gi han litt og litt fordelt utover dagen, i stedet for en halv dl til frokost, som han får nå (hvis det er for mye må noen si ifra, for jeg aner ikke). Prøvde å gi han noe som het pro-ettellerannet (skal redigere når jeg kommer på hva det heter), skal visst være det samme som zoolac, men det gjorde han forstoppet i stedet. Hadde vært fint å få en mellomting! Hm. Noen som har noen gode råd? Tenker jeg skal ringe veterinær og spørre også, men om noen har noen gode "kjerringråd", så tas det imot med stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Bobby er så dårlig i magen for tiden :( fryktelig slitsomt, både for han og for meg, og jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å få han til å bli bedre. Har begynt å gi han biola de siste dagene, og har merket litt bedring i etterkant av hver gang han har fått det. Lurer på om jeg skal gi han litt og litt fordelt utover dagen, i stedet for en halv dl til frokost, som han får nå (hvis det er for mye må noen si ifra, for jeg aner ikke). Prøvde å gi han noe som het pro-ettellerannet (skal redigere når jeg kommer på hva det heter), skal visst være det samme som zoolac, men det gjorde han forstoppet i stedet. Hadde vært fint å få en mellomting! Hm. Noen som har noen gode råd? Tenker jeg skal ringe veterinær og spørre også, men om noen har noen gode "kjerringråd", så tas det imot med stor takknemlighet :)

uff da - ikke kjekt når de er så mye dårlig i magen.. :/

Du har nok fått pro-biotika - som er fellesbetegnelsen for Zoolac og Canicur.

Hvis han ble forstoppet kan det være han fikk for mye av det - ikke godt å si.

Jeg ville rådført meg enda mer med vetrinær. Det er jo normalt at valper er dårlige i magen, men jeg synes dere har slitt unødvenig mye? Sammenliknet med min som har stålmage og aldri har hatt tynn mage så synes jeg veldig synd på dere.

Forhåpentligvis vil det bli litt bedre når dere flytter vekk fra den bakgården (kan jo være han får i seg noe han overhodet ikke tåler og derfor blir dårlig) og til en hage der det er minimalt med ekle ting :)

Hvis han blir veldig forstoppet skal han ha flytende parafin, det får du kjøpt hos vet.

Avføringen skal være relativt hard, altså fast konsistens. Hvordan merket du at han var forstoppet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da - ikke kjekt når de er så mye dårlig i magen.. :/

Du har nok fått pro-biotika - som er fellesbetegnelsen for Zoolac og Canicur.

Hvis han ble forstoppet kan det være han fikk for mye av det - ikke godt å si.

Jeg ville rådført meg enda mer med vetrinær. Det er jo normalt at valper er dårlige i magen, men jeg synes dere har slitt unødvenig mye? Sammenliknet med min som har stålmage og aldri har hatt tynn mage så synes jeg veldig synd på dere.

Forhåpentligvis vil det bli litt bedre når dere flytter vekk fra den bakgården (kan jo være han får i seg noe han overhodet ikke tåler og derfor blir dårlig) og til en hage der det er minimalt med ekle ting :)

Hvis han blir veldig forstoppet skal han ha flytende parafin, det får du kjøpt hos vet.

Avføringen skal være relativt hard, altså fast konsistens. Hvordan merket du at han var forstoppet? :)

Jeg har laget en slags mos av fiskeboller, overkokt ris og overkokte gulrøtter, som jeg blander litt biola i når han får det. Virker som det hjelper littegrann, så jeg håper vi slipper å måtte gå ut 7 ganger denne natten også :P Jeg har nok også trua på at det hjelper når han får en ordentlig hage, så vi får vente og se :)

Da han var forstoppet fikk jeg beskjed om å gi han en god klatt med smør faktisk, funka bra! :) Merket han var forstoppet da avføringen hans var steinhard, gul/hvit, og han gikk på do kanskje 2 ganger i døgnet. Han viste tegn til å ville gå, men han fikk det ikke til. Håper han blir bra i magen snart, merker at jeg har blitt ekstremt opptatt av avføring, hahah!

Hvilken oppdretter er han fra? Har bare bladd fort gjennom bildene så har ikke lest så nøye...

Også er han forferdelig søt :wub:

Magen har jeg derimot ingen tips til...

Han er fra Støtvigen i Horten! :) Foreldrene til en god venn av meg som driver oppdrett der. http://www.stotvigen.com/

overkokt hvit ris og fiskeboller er vel kjerringrådet for urvne valpemager. Server lite og ofte.

Krysser fingrene for at det går bedre snart.

Ja, prøver på det nå :) Virker som det har blitt litt bedre, for han må ikke ut en gang i timen lengre. Krysser fingrene for at vi merker litt mer forbedring i løpet av natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra Støtvigen i Horten! :) Foreldrene til en god venn av meg som driver oppdrett der. http://www.stotvigen.com/

Verden er ikke stor :P Vet ganske godt hvem de er ja, bestefar og flere bekjente har hatt flere hunder fra dem :) Trener litt hunde med de innimellom også.

Flyttet langt han hunden din da altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs mage er helt normalt hos valper, og det er ikke noe ukjent fenomen hos golden.

Gi han skånekost og tørrfôr som har ligget flere timer i vann, gi små måltider flere ganger per dag og la han alltid få sove etter mat. Gjør han ikke det "frivillig" legger du han i buret med en gang han har spist. Ikke gi godbiter, oksepeniser eller griseører (eller noe som helst som ligner på det). Skal han få noe skal det være rent og helt ubehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke stor :P Vet ganske godt hvem de er ja, bestefar og flere bekjente har hatt flere hunder fra dem :) Trener litt hunde med de innimellom også.

Flyttet langt han hunden din da altså ;)

Så gøy da! De har innmari snille og gode hunder, er veldig glad for at jeg valgte dem :)

Ja han flyttet langt gitt! Flytter snart litt nærmere igjen, da :)

Løs mage er helt normalt hos valper, og det er ikke noe ukjent fenomen hos golden.

Gi han skånekost og tørrfôr som har ligget flere timer i vann, gi små måltider flere ganger per dag og la han alltid få sove etter mat. Gjør han ikke det "frivillig" legger du han i buret med en gang han har spist. Ikke gi godbiter, oksepeniser eller griseører (eller noe som helst som ligner på det). Skal han få noe skal det være rent og helt ubehandlet.

Jeg er nøye med at han skal få ro etter mat uansett (med mindre han plutselig må på do), så det har vi i boks :)

Vi har ikke bur, men det er ikke noe problem å få han til å sove av seg selv. Passer på å gi lite godbiter (iblant må han avledes, pipeleker funker ikke alltid), og han skal ikke få tørrfôr igjen før magen har begynt å vise tegn på at den begynner å bli bedre, i følge veterinæren (ringte i sted).

Godt å vite at det er normalt :) Møtte ei dame med en golden på 7 mnd som nettopp hadde begynt å få stabil mage, jeg krysser alt jeg har for at det ikke tar så lang tid med Bobby! Men det blir nok lettere å håndtere når vi får litt kortere vei ut, med tanke på søvn og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da! De har innmari snille og gode hunder, er veldig glad for at jeg valgte dem :)

Ja han flyttet langt gitt! Flytter snart litt nærmere igjen, da :)

Veldig greie hunder! :) også er det noe spesielt med utseendet på de, nesten så man kan gjette på hvor de er fra :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greie hunder! :) også er det noe spesielt med utseendet på de, nesten så man kan gjette på hvor de er fra :P

Haha, ja det er faktisk litt sant :)

Bobby har fått en slags klageperiode virker det som. Han piper når jeg sitter på dataen, jeg tenker da at han må på do, men nei. Mat har han fått, kos har han fått, tyggebeinet har han i kjeften. Også er det sånne rare klagelyder som jeg egentlig ler meg i hjel av, men som har begynt å få meg til å bli litt bekymret (ja, det og pipingen, da). Så jeg følger ekstra nøye med på gangen hans, jeg sjekker temperaturen hans, jeg klemmer litt på magen hans i tilfelle den kjennes "annerledes" ut, jeg sjekker potene, jeg lukter på ørene.. Å være så bekymret hele tiden gjør meg utslitt!

Han har det jo sikkert helt fint, men jeg klarer ikke å slippe følelsen om at han ikke er lykkelig her, at jeg rett og slett ikke er nok for han. Og jeg blir så lei meg av det. Og jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å få han til å bli så lykkelig jeg føler at han bør være. Kanskje det blir bedre når vi flytter ut på landet, og han har hage og skog rett utenfor døra, jeg håper så inderlig det, for jeg hater denne følelsen av å ikke være tilstrekkelig :( Han er jo babyen min, og alt jeg vil er at han skal være verdens gladeste hund, men jeg føler liksom ikke at han er det. :(

Og en annen ting: Jeg klarer ikke å klippe klørne hans. Det var ikke noe problem før, men nå har han begynt å sprelle og vri seg rundt så mye med en gang jeg holder poten hans, at jeg klarer ikke å se hvor jeg klipper, og siden jeg ikke vil skade han, så lar jeg da heller være. Noe som er dumt, for da får vi jo heller ikke øvd på det.

Uff, jeg er i en sånn dum periode. Håper det blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...