Gå til innhold
Hundesonen.no

Skattekort ved bytting av jobb. Noen som har peiling?


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg skal høre med arbeidsgiver jeg, de har jo en egen økonomiansatt på kommunen som må kunne svare! Jeg er liiivredd for smell, jeg får ikke noe særlig feriepenger neste år nemlig, og smell i tillegg ville være lite morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattekortet hentes elektronisk av arbeidsgiver, men du må endre hvor mye skattetrekk du skal ha. Det må du fikse selv i forkant. Hvis dette er en fast jobb, med nogenlunde forutsigbar inntekt, skal du ha tabelltrekk. Hvis du dobler lønna di(sorry dobler arbeidsmengda og går endel opp(red.)), er det trekket ganske ulikt det du har hatt til nå. Å komme med samme skattekortet som du har nå vil ergo gi deg en solid smell

Endret av Kokospaniel
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter jobb 1. september og går endel opp i inntekt (går fra 50-100%). Jeg skal jobbe i en kommune. Må jeg selv bestille nytt skattekort eller går det automatisk?

Skattekortet er laget på beregning fra året før (eller evt etter hva du har bestilt ifht hva du ser for deg å tjene i år), om du bytter jobb nå så vil du fortsatt ha det samme skattekortet, ingenting vil bli endret bare fordi du bytter jobb. Det samme neste år, om du bytter jobb nå å tjener bedre enn du gjorde, så vil ikke mndslønna du får nå på slutten av året være avgjørende for neste års skattekort, det vil være totalsummen av det du blir å tjene i år. Om du da jobber i denne nye jobben hele neste år så vil totalbeløpet neste år være enda større enn i år, så du bør passe på at både det du har nå og det du får neste år er/blir riktig (om du ikke vil ha baksmell). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter jobb 1. september og går endel opp i inntekt (går fra 50-100%). Jeg skal jobbe i en kommune. Må jeg selv bestille nytt skattekort eller går det automatisk?

Som Malamuten sier, Siden du går opp i lønn må du bestille nytt selv. Dette kommer ikke i posten, arbeidsgiver laster det ned. Det flotte med elektronisk skattekort er jo at det går kjempe fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...