Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommandoer i innkalling fra dekk, med dekk


M&F
 Share

Recommended Posts

Hvis du mener innkalling med stå /dekk, er det lov ja.

Hun spurte som jeg leser om når du roper på plass, stå, kom/på plass. kan man ha ny kommando der eller må den være lik som første innkallingskommando.

jeg er usikker, jeg blander veldig på kom og hit så jeg kan fint ha gjort det ubevist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de må ikke være like, men du kan kun bruke hundens navn på en av kommandoene i LP.

De fleste dommerene bryr seg ikke med mindre man stiller internationalt, men kjekt å trene inn uten hundens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om det på kurs(av ei som også er dommer) og bruker det selv, har ikke fått trekk for det, bare en gang på uoffisielt ble det kommentert(fikk ikke trekk, bare beskjed om at jeg måtte bruke samme), men vet ikke hvilken kompetanse den som dømte der hadde. Slik jeg leser reglene så er det vell ikke noe klart og tydelig som sier at det ikke er lov, selv om det antagelig er det de mener.. Det står kommando for "dekk" "bli liggende" og "på plass", står ikke spesifisert at det må være samme kommando, så det kommer vell litt an på dommer da sikkert.

Alternativet er jo å lære inn hele øvelsen med forskjellig kommando da, jeg vet at min hund hadde kommet inn på plass om jeg bruker "kom" etter stå/dekk også, så sånn sett kunne jeg jo likegreit brukt den på hele, men alikevell fått skille på vanlig innkalling og innkalling med stå eller dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...