Gå til innhold
Hundesonen.no

Rennende øyne


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

Den unge hannen min (11 mnd) har hatt rennende øyne litt av og på siden før han ble levert.

Han ble sjekket "uten anmerkning" på øyne ved 8 uker og ved 12 uker i forbindelse med vaksiner etc. Veterinæren mente det var en "valpe- og unghundgreie". Fôrvert har også vært hos veterinær med han og fått beskjed om at det kommer til å gå over av seg selv.

Har noen opplevd noe liknende? Noen idéer om hva annet det evt kan være som gjør at øynene renner? I perioder er de helt fine og det tørker inn og slutter for en stund over om jeg slenger på litt Aloe Vera. Det er aldri mye, men nok til at det har dannet seg en sånn liten "soppeflekk" under det ene øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den unge hannen min (11 mnd) har hatt rennende øyne litt av og på siden før han ble levert.

Han ble sjekket "uten anmerkning" på øyne ved 8 uker og ved 12 uker i forbindelse med vaksiner etc. Veterinæren mente det var en "valpe- og unghundgreie". Fôrvert har også vært hos veterinær med han og fått beskjed om at det kommer til å gå over av seg selv.

Har noen opplevd noe liknende? Noen idéer om hva annet det evt kan være som gjør at øynene renner? I perioder er de helt fine og det tørker inn og slutter for en stund over om jeg slenger på litt Aloe Vera. Det er aldri mye, men nok til at det har dannet seg en sånn liten "soppeflekk" under det ene øyet.

Sjekket tåreproduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanere kan slite med rennende øyne, og Ozu har hatt antydning til det av og til. Jeg fikk også høre at det kan være en "ungundgreie" som går over, og det har det faktisk gjort hos Ozu - foreløbig, i hvert fall.

Rennende øyne kan ha ulike årsaker - hos noen så kan tårekanalene være for trange. De kan bikkes opp hos dyrlegen. Det kan også være hår/pels som irriterer på øyet, så blir det sopp under øyet der hvor det er konstant vått.

Jeg kjøpte øyerensevann i dyrebutikk og bruker det de få gangene Ozu har fått antydning til røde renner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker du overproduksjon eller tette tårekanaler..? Eller hva? :)

Ja begge deler. Vil tro det er ganske normalt å sjekke tåreproduksjonen når hunden har rennende øyner for å se om det er noe avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begge deler. Vil tro det er ganske normalt å sjekke tåreproduksjonen når hunden har rennende øyner for å se om det er noe avvik.

Da skal jeg sørge for at det sjekkes neste gang vi er en tur hos veterinær. Jeg håper jo at det er noe som går over helt av seg selv, slik både veterinærer og andre oppdrettere sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...