Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hunden rev av seg en klo(klokapselen?) i går kveld. Hunden bryr seg ikke nevneverdig, men har bandasjert opp og tatt på potesokk. Får ikke tak i vetrinær så spør her: er det noe mer eg kan gjøre med det? Tar det lang tid før tåneglen/skallet vokser ut igjen?

post-6213-0-04453900-1407049851_thumb.jp

Skrevet

Først:

Det er ingen krise om kapselen er på, men den bør fjernes for den samler dritt. Og jeg lover deg: betennelse i nerven/kloen vil du ikke ha! Det er ikke akutt, men få time tidlig mandag.

Andre:

Selv om hunden ikke viser smerte, så er det der vondt.. Om du har smertestillende/betennelsedempende som er gitt hunden før, liggende. Gi det til hunden.

Har hatt noen slike uhell, senest for 14 dager siden. Det beste er å få den kloen helt av, men det er ingen akutt situasjon, :)

Skrevet

Først:

Det er ingen krise om kapselen er på, men den bør fjernes for den samler dritt. Og jeg lover deg: betennelse i nerven/kloen vil du ikke ha! Det er ikke akutt, men få time tidlig mandag.

Andre:

Selv om hunden ikke viser smerte, så er det der vondt.. Om du har smertestillende/betennelsedempende som er gitt hunden før, liggende. Gi det til hunden.

Har hatt noen slike uhell, senest for 14 dager siden. Det beste er å få den kloen helt av, men det er ingen akutt situasjon, :)

Smertestillende gitt og time måtte eg vist bestille i morgen tidlig (gøy på landet :P).

Skrevet

Rens, Bandasjer og legg på potesokk. Det er det jeg har fått beskjed om av 3-4 forskjellige klinikker. Min pleier sprekke kloa helt inn ett par ganger i året og man skulle tro det er enda værre enn bare miste kapselen.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits å komme av alle klinkkene med unntak av en, Fordi de ikke kunne gjøre noe mer enn det jeg kunne selv. Hold det rent og pass på så det ikke blir infeksjon. Vanligvis skal man klippe vekk de løse delene så de ikke hekter seg opp og river opp noe mer.


Det er en klinikk her som mener man må komme med en gang uansett hva det gjelder, Førstegang kloa sprakk så dro jeg og var 2800kr fattigere når jeg henta bikkja.... Alt de hadde gjort kunne man enkelt gjort hjemme til under 200kr for flere behandlinger,

Klorhexidin og Bacimycin er GULL på slike ting :)


Er du det minste usikker så ta med til veterinæren, Det kan være greit uansett om dette er førstegang det skjer.

  • Like 1
Skrevet

Det der skjedde med min i mai, vi ringte vet og fikk beskjed om at de måtte se på det i tillfelle det satt deler igjen. Det gjorde det heldigvis ikke, fikk beskjed om å ikke gi smertestillende (men han fikk likevell, bikkja hadde jo kjempevondt) og så brukte jeg sokk inne slik at han ikke skulle få slikke så mye på det (byttet flere ganger om dagen for å unngå at den var så våt) :) Potesokk ute på tur også til at kloa var grodd ut igjen :)

Skrevet

Det der skjedde med min i mai, vi ringte vet og fikk beskjed om at de måtte se på det i tillfelle det satt deler igjen. Det gjorde det heldigvis ikke, fikk beskjed om å ikke gi smertestillende (men han fikk likevell, bikkja hadde jo kjempevondt) og så brukte jeg sokk inne slik at han ikke skulle få slikke så mye på det (byttet flere ganger om dagen for å unngå at den var så våt) :) Potesokk ute på tur også til at kloa var grodd ut igjen :)

Husker du ça hvor lang tid det tok før den var grodd ut igjen?

Resten av kloen klarte han å rive av sjøl, men må uansett ha en attest fra vertrinæren da vi er påmeldt konkurranser til neste helg…

Skrevet

Husker du ça hvor lang tid det tok før den var grodd ut igjen?

Resten av kloen klarte han å rive av sjøl, men må uansett ha en attest fra vertrinæren da vi er påmeldt konkurranser til neste helg

Talli tok sin for rundt 14 dager siden og er halvveis med ny klo.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...