Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen, 22, 23 og 24


Red Merle
 Share

Recommended Posts

For det første, hva skjer med å ha utstillinger på fredager? Har det ikke fallt dem inn at folk har jobb å gå til? :mad::vegg:
Jeg skal høre med sjefen om jeg kan avspasere eller ta en feriedag denne dagen, og får jeg fri, melder jeg på begge hundene (på forelenget frist, kom ikke på før i går at påmeldinga hadde gått ut). Derfor melder jeg ikke på lørdagen og søndagen, det blir for dyrt, samt at bare aussien stiller disse dagene.
Dommeren på både aussie og kortis fredagen er Erodotos Neofytou, noen som har stilt for denne karen før?
Andre som har tenkt seg av sted?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har debuten sin lørdag og søndag.

Kan bli særdeles underholdende...

Så spennende! Det går nok bra skal du se, det er jo valpeshow, så da er det lov å være valp :ahappy: . Vurderer faktisk å melde på Jatzy på søndagen ,Lørdagen skipper jeg uansett, Marit Sunde som dommer, og jeg veit jo hva hun synes om Jatzy hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Det går nok bra skal du se, det er jo valpeshow, så da er det lov å være valp :ahappy: . Vurderer faktisk å melde på Jatzy på søndagen ,Lørdagen skipper jeg uansett, Marit Sunde som dommer, og jeg veit jo hva hun synes om Jatzy hehe :P

Det er forskjell på valper da, jeg synes alle andre oppfører seg bedre enn min :P

Jeg ser for meg en del forskjellige sannsynlige scenarier og ingen av de innebærer en valp som oppfører seg normalt.

Det varierer i mellom kamikaze-angrep på beina mine til "døende" valp med "kramper " og lydeffekter når vi prøver å trene.

Hun er en sånn hund som er morsom hos andre egentlig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på valper da, jeg synes alle andre oppfører seg bedre enn min :P

Jeg ser for meg en del forskjellige sannsynlige scenarier og ingen av de innebærer en valp som oppfører seg normalt.

Det varierer i mellom kamikaze-angrep på beina mine til "døende" valp med "kramper " og lydeffekter når vi prøver å trene.

Hun er en sånn hund som er morsom hos andre egentlig :P

Hihihi kjenner følelsen, følte det med begge mine, og føler det enda :P Men det fine med valper er jo at de vinner på sjarmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er påmeldt på søndagen!

Hun er på cert-jakt fordi hun allerede har tre hvorav to er store, men hun fyller ikke to før dagen etter bjerke. Så da prøver vi lykken på denne utstillingen og dropper Bjerke som egentlig er litt tradisjon å alltid være på :-) Ellers er det ingen i "nærområdet" på lang tid.

Jeg er også spent på den samme dommeren. Skulle gjerne stilt på fredag med tanke på dommer, men selv om jeg sikkert får fri så gidder ikke samboeren å ta seg fri for en utstilling - (forståelig nok :P ) og jeg har ikke lappen så da blir det kun søndag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er påmeldt på søndagen!

Hun er på cert-jakt fordi hun allerede har tre hvorav to er store, men hun fyller ikke to før dagen etter bjerke. Så da prøver vi lykken på denne utstillingen og dropper Bjerke som egentlig er litt tradisjon å alltid være på :-) Ellers er det ingen i "nærområdet" på lang tid.

Jeg er også spent på den samme dommeren. Skulle gjerne stilt på fredag med tanke på dommer, men selv om jeg sikkert får fri så gidder ikke samboeren å ta seg fri for en utstilling - (forståelig nok :P ) og jeg har ikke lappen så da blir det kun søndag.

Spennende :D Kanskje vi kommer på søndagen , Jatzy jakter cert og Yoshi trenger sosialisering!

Tror dere jaggu meg ikke jeg fikk fri den 22 :D ! DA blir det utstilling, må bare finne kjøre da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lurte litt på den fredagen selv.

Altså kjekt med trippel, men man må jo lure på hvor vits det er om ingen ender med å komme pga jobb.

Men jeg har fri. :P

Jobbet meg inn litt avspasering, for å komme meg avgårde til Drammen, hehe. :D

Så jeg har meldt på alle 3 dager. Og da er det de to samme, Santos i champion og Cajsa i junior. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pm for søndagen og så straks at en veldig erfaren utstiller ( og samarbeidspartner av oppdretter ) kommer med Puli og komondor :D

Med mindre det er oppdretteren til Nico, men jeg tviler. Uansett, masse nyttig tips å få :D

Da blir det 3 ungarske snorhunder søndag :D

Nå ble jeg glad!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerendinger

Forbanna irriterandes!! Pga det så har begge bikkjene start tid kl 17 i to forskjellige ringer! What to do? Noen som skal dit som kunne tenke seg å være handler?

Vi har oppmøte kl 18.00 så jeg kan sikkert gjøre det jeg så lenge jeg får tid til og ordne/stille min egen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oppmøte kl 18.00 så jeg kan sikkert gjøre det jeg så lenge jeg får tid til og ordne/stille min egen :D

Det hadde vært knall. Siden min er eneste aussie, tenkte jeg å sende mail for å høre om de kan flytte henne fra første til siste hund. Det er jo dem som har forandra på dommer og ring... Men om det ikke lar seg gjøre, så er du hjertelig velkommen til å stille en av hundene :) Begge er ringtrent, men det sier seg selv at 10'mnd valpen er mer full av pønk, enn aussien på 6 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært knall. Siden min er eneste aussie, tenkte jeg å sende mail for å høre om de kan flytte henne fra første til siste hund. Det er jo dem som har forandra på dommer og ring... Men om det ikke lar seg gjøre, så er du hjertelig velkommen til å stille en av hundene :) Begge er ringtrent, men det sier seg selv at 10'mnd valpen er mer full av pønk, enn aussien på 6 år ;)

Som regel er de greie når det kun er en hund og det pleier ikke være noe problem og flytte den da,men hvis det ikke er mulig får du bare rope ut så kan jeg stille den ene :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er de greie når det kun er en hund og det pleier ikke være noe problem og flytte den da,men hvis det ikke er mulig får du bare rope ut så kan jeg stille den ene :D

Høres veldig bra ut :D Jeg har sendt mail, men ikke fått noe svar. Tenker vi reiser ut så vi er der en halvtime før start, så jeg rekker å spørre om hun kan dømmes litt senere på dagen - men om ikke det går, setter jeg utrolig stor pris på hjelp med handling :) Jeg har jeg jo på FB, så vi kan eventuelt avtale nærmere der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut :D Jeg har sendt mail, men ikke fått noe svar. Tenker vi reiser ut så vi er der en halvtime før start, så jeg rekker å spørre om hun kan dømmes litt senere på dagen - men om ikke det går, setter jeg utrolig stor pris på hjelp med handling :) Jeg har jeg jo på FB, så vi kan eventuelt avtale nærmere der ;)

Ringen begynner 17.00 så da må du være der før kl 17.00 for og få flyttet aussien :P Bare send meg en meld på fb du så ordner vi det hvis du ikke får flyttet henne :D Vi har jo samme ring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...