Gjest Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 Fløy fra Helsinki til Stockholm, når jeg så noe rart på havet i det vi nærmer oss Stockholm. Det er det brune mønsteret i havet. Jeg lurer på om det er gigantiske tang og tare-skoger utenfor kysten, rett sør av Åland? Se kartet for flyrute… Jeg satt på venstre side av flyet så bildet er tatt rett sørover. Bidlet er tatt ca rett sør av Mariehamn (langs flyruten) eller nærmere Stockholm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 Det er ikke skygge/speilbilder av skyene over eller noe sånt? (nei, jeg har ikke peiling ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 Det kan ikke være det algegreiene som det har vært skriverier om da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 Forurensninger, strømmer av skit og småvesener som alger og plankton. Havet ikke blått, det er det bare sola som lurer oss til å tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlfaMamma Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/27/541910.html Red.: Gammel artikkel, men dette skjer når det er lange varme perioder. Litt om årets oppblomstring: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/07/27/varmt-vann-gjor-giftige-alger-blomstrer-tidligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2014 1) Nei ikke speilninger i glasset på flyvinduet, for jeg satt og så ut av vinduet og jeg la plutselig merke til at det var sånne "stripete" merker i havet som "bølget på egenhånd" uavhengig av havoverflaten 2) Det KAN være lokale forurensninger, men det er rart at det var så lokalt, og så "midt utti østersjøen" liksom, med tanke på at det ikke var slik før, eller etter området. Særlig at det ikke var etter, det er jo som oftest i nærheten av elvemunninger. Jeg ser for meg det kunne vært et veldig grunnt område hvor tang og tare vokser ekstra mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts