Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffer når han er ute


Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Altså Niri bjeffer når han står ute, men det er kunn når jeg er hjemme. HAn bjeffer for å få min oppmerksomhet virker det som. Jeg trenger noe som kan hjelpe medå få han til å holde kjeft. Livet er ikke i bur hele dagen selv om jeg bruker det og han kan ikke g og fotfølge emg hele dagen heller. HAr fått raport om at han bare legger selg og sløver når jeg ikke er der.

Skriver ikke hva jeg har prøvd for at alle forslag skal kunne være med

Ligger han i buret i bilen så sløver han het ned, men står han bindt ved bilen har han en tendens til å hoppe opp og skrape opp bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hva lurer du egentlig på? Du har jo fått en haug med gode råd og forslag, men alt har enten vært prøvd, eller er uaktuelt å prøve. Jeg har også en hund som får helt panikk av å bli bundet. Jeg lar det

Jeg forstår vel ikke helt hvorfor man insisterer på å ha en hund ute i bånd når den så tydelig ikke trives med det.

Det burde vel ikke komme som et sjokk at katt og vorsteher ikke er noen god match? Og hvorfor er det alltid HUNDEN man skal gjøre noe med? Kan du ikke gjøre noe mht katten, sånn at katten kan være et

Guest lijenta

Hvorfor må han stå ute om han ikke vil? Det går jo an å ha hunden inne uten at den fotfølger deg.. viss han må stå ute så er det vell bare å be den holde kjeft når den bråker helt til han forstår at det ikke er ønsket oppførsel.

Inne går katten som er redd for hunder og Niri er blandt dem som liker godt å jakte på katt selv om jeg får ropt han av. Bedt han holde kjeft han bare logrer og syntes det er toppen av alt hun kom jo. Og er han ute når han vet at jeg ikke er i nærheten så holder han kjeft, Det har jeg fått beskjed om av naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Helt ærlig. Om han står veldig mye ute, så burde han kanskje få en kompis å stå sammen med? Det er ikke veldig snilt å tvinge en hund, som ønsker selskap, til å stå ute helt alene store deler av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel ikke komme som et sjokk at katt og vorsteher ikke er noen god match? Og hvorfor er det alltid HUNDEN man skal gjøre noe med? Kan du ikke gjøre noe mht katten, sånn at katten kan være et sted hunden ikke er? Steng inn dyret og la bikkja fotfølge deg om det er det den vil?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Helt ærlig. Om han står veldig mye ute, så burde han kanskje få en kompis å stå sammen med? Det er ikke veldig snilt å tvinge en hund, som ønsker selskap, til å stå ute helt alene store deler av dagen.

HAn står så han ser en elghund men siden dem står i band så kan dem ikke stå i sammen. Det vil heller ikke løse tingene siden han er san når jeg binder han og han vet jeg er i nærheten. Noe jeg burde kunne gjøre når jeg skal på fisketurer eller lignende vil jo ha han med. Han er kunn bjeffete for å få selskap av meg virker det som. Bjeffer han i forhold til andre så er det ikke av samme art og bare som varsling og slutter fort. Strort sett så ligger an og søver når han vet at han ikke kan nå meg

Det burde vel ikke komme som et sjokk at katt og vorsteher ikke er noen god match? Og hvorfor er det alltid HUNDEN man skal gjøre noe med? Kan du ikke gjøre noe mht katten, sånn at katten kan være et sted hunden ikke er? Steng inn dyret og la bikkja fotfølge deg om det er det den vil?

Katt og vorsteh situasjonen har oppstått i ettertid og definitivt noe jeg ikke har planlagt. Og huset er av åpen løsning så jeg kan ikke stenge katta inne på noen rom og hunden på andre.

Intresante ting dere tar opp. Men hvorfor holder han helt still når han ligger i bur i bilen? Hvem sin bil er ikke så farlig. For han ny og ukjent ja spiller ingen rolle. HAr jo bytte bil akkurat han har liggi i buret til andre hunder i andre biler spiller ingen rolle. Men å stå ute når han vet jeg er i nærheten så tar han av og det er kunn når jeg er i nærheten bjeffingen tar av. Går andre forbi kan det komme ca tre fire varselbjeff som stilner med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor holder han helt still når han ligger i bur i bilen? Hvem sin bil er ikke så farlig. For han ny og ukjent ja spiller ingen rolle. HAr jo bytte bil akkurat han har liggi i buret til andre hunder i andre biler spiller ingen rolle. Men å stå ute når han vet jeg er i nærheten så tar han av og det er kunn når jeg er i nærheten bjeffingen tar av. Går andre forbi kan det komme ca tre fire varselbjeff som stilner med en gang

I bil: han trives i bil og har tydeligvis helt andre assosiasjoner til å ligge i bilen.

Ute alene: kjedelig og sannsynligvis gode muligheter for at det er både ensomt og ensidig dersom det blir for mye av det - og når du er inne og han ute er det jo mulig å få litt oppmerksomhet = oppmerksomhetssøkende atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I bil: han trives i bil og har tydeligvis helt andre assosiasjoner til å ligge i bilen.

Ute alene: kjedelig og sannsynligvis gode muligheter for at det er både ensomt og ensidig dersom det blir for mye av det - og når du er inne og han ute er det jo gode muligheter for å få litt oppmerksomhet = oppmerksomhetssøkende atferd.

Men ute alene når han vet jeg er vekk holder han kjeft. Det kan godt være andre der av både mennesker og dyr.

Han har fått kjeft for bråk og han har blitt pluket inn når han har vært stille etter at han har begynt å bråke og han har blitt plukekt inn og lagt i bur når han har bråkt. ALt med samme resultat. Jeg trenger å se hva det er som gjør at han forbinder bjeffing med meg og det er kunn meg, jeg har spurt dem adre naboer og t.o.m naboer på en campingplass. Altså dem burde han bry seg med hvis det var ensomheten som tok han. Men nei da hadde han holdt kjeft og den naboen han sier nå da ting på en fin mte men rett ut. HAn har altid slitt med å kunne stå ute alene, før så var det ikke så kritisk men nå er det det siden livet harendret seg litt

Med å kunne stå ute for seg selv noen ganger så vil jeg kunne gi han et rikere liv også siden han ikke blir stående ute 24/7 men det er de gangene ute som jeg trenger for å kunne gi han et mest mulig rikt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ute alene når han vet jeg er vekk holder han kjeft. Det kan godt være andre der av både mennesker og dyr.

Han har fått kjeft for bråk og han har blitt pluket inn når han har vært stille etter at han har begynt å bråke og han har blitt plukekt inn og lagt i bur når han har bråkt. ALt med samme resultat. Jeg trenger å se hva det er som gjør at han forbinder bjeffing med meg og det er kunn meg, jeg har spurt dem adre naboer og t.o.m naboer på en campingplass. Altså dem burde han bry seg med hvis det var ensomheten som tok han. Men nei da hadde han holdt kjeft og den naboen han sier nå da ting på en fin mte men rett ut. HAn har altid slitt med å kunne stå ute alene, før så var det ikke så kritisk men nå er det det siden livet harendret seg litt

Med å kunne stå ute for seg selv noen ganger så vil jeg kunne gi han et rikere liv også siden han ikke blir stående ute 24/7 men det er de gangene ute som jeg trenger for å kunne gi han et mest mulig rikt liv

Ja, hvorfor skal han bjeffe og styre når det er ingen å varsle eller ønske oppmerksomheten til?

Min hund bjeffer kun ett par korte bjeff når det ringer på døra når det er noen hjemme. Typisk varsling. Er han alene hjemme er det ikke en lyd fra han når noen ringer på. Hvorfor skulle han da varsle? Det er jo ingen å varsle til.

Når det kommer til hva hunden setter pris på, så kan ikke du bestemme at hunden får et rikere liv ved å stå ute alene dersom hunden synes det er kjedelige greier. Da må du nok berike livet hans på andre måter. Det er individet som bestemmer hva som er "beriking", men vi kan til en viss grad påvirke at noen liker noe bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette med hund og katt er et problem som ikke kan løses så ville jeg vurdert om en av dem(katten?) kanskje kunne fått et nytt hjem? Ikke noe kjekt, selvsagt, men med åpen løsning og full krig mellom de to så kan det jo bli ganske slitsomt i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja, hvorfor skal han bjeffe og styre når det er ingen å varsle eller ønske oppmerksomheten til?

Min hund bjeffer kun ett par korte bjeff når det ringer på døra når det er noen hjemme. Typisk varsling. Er han alene hjemme er det ikke en lyd fra han når noen ringer på. Hvorfor skulle han da varsle? Det er jo ingen å varsle til.

Når det kommer til hva hunden setter pris på, så kan ikke du bestemme at hunden får et rikere liv ved å stå ute alene dersom hunden synes det er kjedelige greier. Da må du nok berike livet hans på andre måter. Det er individet som bestemmer hva som er "beriking", men vi kan til en viss grad påvirke at noen liker noe bedre da.

Mer turer i naturen ville jeg for en vorsteh kalle et rikere liv.

@ Katten og hunden er mer et logistikk utfordring som jeg ser noen løsninger som kan fungere. Den er ikke det største problemet. det største er at Niri ikke kan holde kjef når han står ute når han vet at jeg er i nærheten. Naboen han har fått godbiter av kan også gå forbi han uten en lyd når jeg ikke er hjemme. Altså en god grunn til å lage lyd men nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer turer i naturen ville jeg for en vorsteh kalle et rikere liv.

@ Katten og hunden er mer et logistikk utfordring som jeg ser noen løsninger som kan fungere. Den er ikke det største problemet. det største er at Niri ikke kan holde kjef når han står ute når han vet at jeg er i nærheten. Naboen han har fått godbiter av kan også gå forbi han uten en lyd når jeg ikke er hjemme. Altså en god grunn til å lage lyd men nei

Selv om katten ikke er problemet .. eller egentlig skjønner jeg ikke helt problemet, bortsett fra at hunden bjeffer når den står bundet ute :) Men for å få ting til å bedre seg mellom katten og hunden så er grinder en mulighet når man har åpen løsning. Jeg har iallfall god erfaring med å la katten ha et trygt sted hvor hunden ikke kan følge etter, men at de allikevel kan se hverandre. Og måltider i nærheten av hverandre er bonding på høyt plan :-)

Når det gjelder bjeffing ute så må du enten ignorere det, eller la være å ha hunden bundet ute. Kjøttbein ol. som varer litt, kan også være en måte å holde hunden opptatt (og være berikende :P ), men det er jo begrenset hvor ofte man kan gi hunden bein...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Selv om katten ikke er problemet .. eller egentlig skjønner jeg ikke helt problemet, bortsett fra at hunden bjeffer når den står bundet ute :) Men for å få ting til å bedre seg mellom katten og hunden så er grinder en mulighet når man har åpen løsning. Jeg har iallfall god erfaring med å la katten ha et trygt sted hvor hunden ikke kan følge etter, men at de allikevel kan se hverandre. Og måltider i nærheten av hverandre er bonding på høyt plan :-)

Når det gjelder bjeffing ute så må du enten ignorere det, eller la være å ha hunden bundet ute. Kjøttbein ol. som varer litt, kan også være en måte å holde hunden opptatt (og være berikende :P ), men det er jo begrenset hvor ofte man kan gi hunden bein...

Det som er det interessante er jo at han bjeffer uler og bråker når han står bindt til treet som står rett ved bilen. Nå står han bindt til bilen og holder kjeft, har vel leet på seg en gang i løpet av den siste timen. Hva i gledens navn er det da som utløser giringa. Det er jo når jeg er i nærheten at han girer opp og han står bindt i et tre eller lignende

Katten og han skulle jeg klare å få til å tolerere men det at han maser san når han står bindt til treet gjør at vi blir bundet begge to og det blir feil. Skulle gjerne latt han være alene noen gannger ute så han kan få lea på seg når han står ute. Og san at folk vil være med på turen, det er ikke bare han og meg og bilen. Blæ Hvorfor kan han ikke holde fred når han står i bjørka som står ca 5 meter fra bilen? Han sløver jo og nyter dagen når han står bunnet i bilen og den kan jeg jo ikke ta med over alt? Og med bilen så spilelr det ingen rolle hvilken bil bare det er en bil så har den stor effekt

Han ser det samme og deler av underlaget er det samme fa treet og fra bilen men alikevell så bråker han som et uvær når han er bundet til treet o sløvern når han er bundet til bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Om jeg plasserer mine hun hunderommet og de vet jeg er i huset så blir det suttring her også, selv om de er helt stille når jeg fortlater huset. Det handler om flokk tror jeg. Hunden blir utestengt fra en flokk som er tilgjengelig. På sommeren vil jeg tror det kan løses med lengre bånd som gjør at han kommer til døren og kan titte inn. Har du prøvd det?

Evt se om hundegård gjør noen forsjell.

Bur har en annen forventning, det gjelder de fleste hunder som er vant med å bli transportert rundt på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Du sier han alltid har slitt med dette, men nå er det kritisk, fordi livet har endret seg litt? Hvordan har livet endret seg?

Kritisk tja i den grad at nå begrenser det for livet har endret seg litt. Han har ikke vilelt stå ut hjemme tidligere men har jeg bindt han andre plasser så har han kunnet stå der. Nå endrer livet seg for meg hvor jeg blandt anent kan dra på flere fiske turer med venner men binder jeg han i nærheten av telt på fjelelt og tar meg en runde rundt vannet så uler han og får ikke roet seg ned. Altså et liv som hadde blitt mer aktivt om han kunne holde fred. Med mer kløving og tuerer i fjell og skog.

@JanettH tror faktisk du er inne på noe der. Men samtidig som han har stått bundet i treet ved siden av bilen så har hann hatt full kontroll over bilen som vi for han hentet ny i går. Altså en kjøretur er det eneste han kan forbinde med den bilen. HAn trenger ikke ¨å ha blitt med på bilen en gang før han reagerer med ro så lenge han står budet i den

Jeg vet at når han var liten s fikk han vepsestikk når han i øving sto ute bundet ute på plena hjemme. Det forbandt han til plasen trodde jeg men nå så begynner jeg å lure samtidig så har han altid vært tøff san ellers på alt annet og han har avreagert utrolig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritisk tja i den grad at nå begrenser det for livet har endret seg litt. Han har ikke vilelt stå ut hjemme tidligere men har jeg bindt han andre plasser så har han kunnet stå der. Nå endrer livet seg for meg hvor jeg blandt anent kan dra på flere fiske turer med venner men binder jeg han i nærheten av telt på fjelelt og tar meg en runde rundt vannet så uler han og får ikke roet seg ned. Altså et liv som hadde blitt mer aktivt om han kunne holde fred. Med mer kløving og tuerer i fjell og skog.

Dersom bjeffingen gjelder å bli bundet på mange nye plasser i forbindelse med turer, kan det være smart å bruke tid på å bygge det opp som en øvelse som ligner "alene-hjemme-trening": mestring, korte økter og gradvis over til ute av syne. Etter litt generalisering av øvelsen burde han bli tryggere og la deg stikke rundt vannet og lignende, da uten å bli urolig eller rope på mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dersom bjeffingen gjelder å bli bundet på mange nye plasser i forbindelse med turer, kan det være smart å bruke tid på å bygge det opp som en øvelse som ligner "alene-hjemme-trening": mestring, korte økter og gradvis over til ute av syne. Etter litt generalisering av øvelsen burde han bli tryggere og la deg stikke rundt vannet og lignende, da uten å bli urolig eller rope på mor.

Alle plasser som innehar busker trær og grass så blir det utløst. Altså hjemme på plena, borte ved siden av bilen men ikke i bilen. OG bilen kan være hvam som helst sin. Borte når han vet jeg ikke er i nærheten går fin fint da slapper han av midt på grasset.

Jeg begynner å lure på om han forbant vepsestikk som han fikk to av med meg på en eler anne måte. Han var da ca 4 måneder og vi skulle trene å stå i bant. HAn hadde gjort det nen ganger før og det gikk fint mne etter stikkene så gikk det ikke så bra. Måtte i grunnen gi opp å trene på det ute i fjor. I år har han klart å stå litt men syntes han har vrt stresset. Når han har skjønt jeg er borte så har han slappet fulstendig av. Så jeg begynner å lure på om dette har kommet galt ut og bør nok søke hjelp hos noen som kan vurdere han en uke eller mindre mn hvem vet jeg ikke enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle hunder liker/trives med å bli stengt ut fra flokken, og det er stor forskjell på å bli stengt ut av flokken som er hjemme og det å være alene hjemme når flokken drar på jobb/skole/butikken. Så lenge han bare er slik når du er hjemme så tviler jeg på at det har noe med et vepsestikk for lenge siden å gjøre, da hadde han skulle vært urolig ute hele tiden. At han er annerledes nå når du bandt han i bilen, har du bundet han i bilen når du holdt på å pakke i bilen å skulle ut å kjøre? Eller kanskje det å stå bundet i bilen gir han en annen oversikt over deg/huset eller noe annet? Det er jo feks ting som kan forandre hans forventninger, men dette er jo helt umulig å sitte å jette på når man ikke har sett hverken hunden, situasjonen eller tomten. Viss han er roligere når du binder han i bilen så er vell problemet hjemme løst da.

Ute på tur så er det vell ikke bare rart eller unaturlig at hunder vil bli med. Det kan være forventninger til deg/flokken eller det kan være forventninger til at du er å fisker som skaper problemet, det er gøy og de vil bli med. Det må isåfall trenes på å det kan ta lang tid med en energisk unghund. Men kan du ikke bare løsne båndet å ta han med deg rundt vannet om han er stille i nærheten av deg? Sånn frem til problemet er løst.

Edit: Om det ikke løser seg så må du antagelig bare godta at ikke alle hunder liker slikt. Varga feks liker ikke å bli stengt ut fra flokken, enten det er inne eller ute, hun bjeffer eller bråker ikke, men hun slapper ikke av, hun er bare opptatt av hvor jeg er å hvordan/om hun kan få komme inn igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ikke alle hunder liker/trives med å bli stengt ut fra flokken, og det er stor forskjell på å bli stengt ut av flokken som er hjemme og det å være alene hjemme når flokken drar på jobb/skole/butikken. Så lenge han bare er slik når du er hjemme så tviler jeg på at det har noe med et vepsestikk for lenge siden å gjøre, da hadde han skulle vært urolig ute hele tiden. At han er annerledes nå når du bandt han i bilen, har du bundet han i bilen når du holdt på å pakke i bilen å skulle ut å kjøre? Eller kanskje det å stå bundet i bilen gir han en annen oversikt over deg/huset eller noe annet? Det er jo feks ting som kan forandre hans forventninger, men dette er jo helt umulig å sitte å jette på når man ikke har sett hverken hunden, situasjonen eller tomten. Viss han er roligere når du binder han i bilen så er vell problemet hjemme løst da.

Ute på tur så er det vell ikke bare rart eller unaturlig at hunder vil bli med. Det kan være forventninger til deg/flokken eller det kan være forventninger til at du er å fisker som skaper problemet, det er gøy og de vil bli med. Det må isåfall trenes på å det kan ta lang tid med en energisk unghund. Men kan du ikke bare løsne båndet å ta han med deg rundt vannet om han er stille i nærheten av deg? Sånn frem til problemet er løst.

Edit: Om det ikke løser seg så må du antagelig bare godta at ikke alle hunder liker slikt. Varga feks liker ikke å bli stengt ut fra flokken, enten det er inne eller ute, hun bjeffer eller bråker ikke, men hun slapper ikke av, hun er bare opptatt av hvor jeg er å hvordan/om hun kan få komme inn igjen.

At han vil bli med er ikke rart men det bør kunne gi seg san etter hvert men som sakt så lenge han mener jeg er i nærheten så stresser og bråker han

Nei han har ikke vært bundet i bilen når jeg har skuleltvært ute og kjøre. og det er hvilken som helst bil det er snakk om ikke bare min. HAn har vært med i buret og skal han med så har han blitt puttet i buret og lastet opp resten av bien etterpå.

Han er ikke stille så lenge han mener jeg er i nærheten. Mener han at jeg har gått fra han så er han musestille og slapper totalt av.

Bilen står lang tid i solen så det er en kortsiktig ide som jeg nå bruker endel.

San jeg ser det så kan han godt bli forlatt av flokken og ikke si noe som helst og bare slappe totalt av. Han kan også slappe totalt av når han er bunde i en elelr anne bil. Men binder jeg han i treet som står ved sidenav bilen og som han ser alt like godt fra og har kontroll over bilen så stresser han og bjeffer og maser så lenge jeg er i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jo ingenting at det ikke bare er din bil, de klarer å skille på såpass, så han forstår nok at en bil er en bil, samme hvem sin det er :) Men om bilen står i solen så har han vell skygge bak bilen? Altså på en av sidene eller bak, solen treffer jo ikke alle sider på en gang. Uansett så er det noen som bare er slik, din er i tillegg nå ung og hyper, noe som neppe hjelper på situasjonen, og uansett hvorfor så må gjerne slike ting som stress og uro brukes lang tid på å trene på, så det er vell bare å smøre seg med tolmodighet og faktisk ikke la han stå ute veldig lenge i gangen om han ikke trives der, før han blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det gjør jo ingenting at det ikke bare er din bil, de klarer å skille på såpass, så han forstår nok at en bil er en bil, samme hvem sin det er :) Men om bilen står i solen så har han vell skygge bak bilen? Altså på en av sidene eller bak, solen treffer jo ikke alle sider på en gang. Uansett så er det noen som bare er slik, din er i tillegg nå ung og hyper, noe som neppe hjelper på situasjonen, og uansett hvorfor så må gjerne slike ting som stress og uro brukes lang tid på å trene på, så det er vell bare å smøre seg med tolmodighet og faktisk ikke la han stå ute veldig lenge i gangen om han ikke trives der, før han blir bedre.

Han har bare blitt bittelitt bedre fra vepsestikket som skjedde i mai i fjor. Så noen serligframgang får jeg ikke vil jeg tro. Han ble livredd å bli satt fast på den plassen men kunne godt springe over plassen. Så ja jeg begynner å lure på om stresset har med kombinasjonene jeg er i nærheten og han blir bindt fast derdet er grass/natur. Ellers er ha en fin fyr som er sta og sansynerligenvis høy på stress men kan godt slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg tror jeg ville trent på det rett og slett. Korte økte i starten. Gå mat og godis ut, gå ut og belønn ofte når han et stille. Rett og slett alenetrening, bare ute.

Har vært gjort det å desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...