Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva forventer du inkludert i valpeprisen?


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Helsesjekk, ormkur, kontrakt, vaksine, stamtavle ser jeg på som en selvfølge at det følger med.

Litt mat til den første uken hadde vært kjekt å få, dersom det ikke følger med så ønsker jeg info om det så jeg får kjøpt samme mat som den kan spise litt før den vennes av til noe annet (kommer helt ann på hvilket fôr hunden er vant med å få).

En mappe med info om rasen, stell, arvelige sykdommer ++ er også fint om det følger med.

Også syntes jeg det er greit om den før med seg et lite teppe med lukt fra mamma og søsken, til den første tiden, men dette er absolutt ikke et krav.

Halsbånd, kobbel, sele, leker og andre ting kjøper jeg selv, det syntes jeg er gøy å holde på med i tiden før valpen kommer i hus, halsbånd og kobbel har jeg helt sikkert mange av allerede før den kommer inn i huset.

Jeg setter veldig pris på at den er litt miljø trent så den ikke har vært isolert fra alt i valpekassen og får "sjokk" når den kommer hjem til meg og jeg lager vanlige lyder i hjemmet.

Hadde vært kjempe hyggelig med bilder fra valpetiden sammen med mamma og søsken, men nå er det ofte lett å få bilder via facebook dersom oppdretter er aktiv der.

Det at det følger med skriv om forsikring syntes jeg er veldig positivt når eierne er uerfarne innen hundehold, det er kanskje ikke noe de tenker på i begynnelsen og det er dumt om de forsikrer for sent når det kommer til skader man får igjen på ved å ha forsikret før 4mnd (mener jeg det er??).

I utgangspunktet så er jeg fornøyd med helsesjekk, ormkur, kontrakt, vaksine og stamtavle, alt det andre er hyggelig om jeg får med. Jeg kommer ganske tidlig til å spørre om hvordan mat den får og avgjøre om den skal fortsette på det eller byttes over til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En kopp kaffe når jeg henter, kanskje? Dessuten er det veldig fint med oppdrettere som er interesserte og kan ringes til om mer eller mindre dumme ting, sånn egentlig alltid.

Jeg forventer ikke å få med noe i tillegg til valpen med papirer og alt i orden.

Jeg forventer ikke annet enn at jeg får valpen med alle papirer i orden. Jeg setter pris på oppfølging og interesse. Får jeg en evt. valpepakke så blir jeg superglad for alt den måtte inneholde.

Den var helt ny for meg.

tidligere så vaksinerte man valpene ved 8 uker for så ved12 uker. Nå så er det ikke alle som tar ved 8 uker men en må ta ved 12 uker og aldri har jeg hørt om 16 uker.

Oppdretteren min vaksinerte for litt ved 8 uker for de fleste valpene var og skulle til hjem hvor det ble stort smittepress. Alle valpene ble vaksinert ved 12 uker hjemme hoss nye eiere

Tidligere anbefalte man revaks av DHPPI fire uker etter første injeksjon. Men det gjelder ikke lenger, men antakelig har ikke denne oppdretteren fått det med seg..

Isåfall var det Parvo v/ 8 uker, deretter fullvaksine v/ 12 og 16 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tidligere anbefalte man revaks av DHPPI fire uker etter første injeksjon. Men det gjelder ikke lenger, men antakelig har ikke denne oppdretteren fått det med seg..

Isåfall var det Parvo v/ 8 uker, deretter fullvaksine v/ 12 og 16 uker.

da lurer j på hvor tidlig det er du snakker om.. Har hatt hunder i 20 år men aldri hørt om vaksine ved 16 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da lurer j på hvor tidlig det er du snakker om.. Har hatt hunder i 20 år men aldri hørt om vaksine ved 16 uker

Neivel, da har vel det blitt praktisert litt så som så rundt om i landet da? Et kjapt google-søk viser forøvrig at en del veterinærer gjør det på denne måten ennå. Tryggeste er vel å følge produsentens anbefalinger, oppdatert 2011:

Grunnimmunisering: 1.vaksinasjon fra 10 ukers alder eller eldre. Ønskes beskyttelse av yngre valper kan vaksinasjonen påbegynnes ved 6 ukers alder, men valpene må i så fall revaksineres etter 2-4 uker, dvs. fra 10 ukers alder eller eldre. Dette skyldes at passive antistoffer fra moren kan interferere med vaksinasjonsresponsen.

Revaksinering: Hvert år for parainfluensa, hvert tredje år for parvovirus, valpesyke og smittsom leverbetennelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et par leker, vaksinasjonskort i en mappe med kontrakt etc, stamtavle, ormekur, noe mat og godbiter. Pluss masse oppfølging fra oppdretter. Nå har jeg riktignok kjempe god kontakt med dem, såpass mye at de kom i kirken i bryllupet vårt. Så snakket vi en del i forkant av levering ang forsikring, fór og andre relevante ting for oss som var ferske hunde eiere. Så for 12 000 så syns jeg vi har fått kjempe masse og kjempe god oppfølging (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
    • Gøy at du er svak for de svarte ☺️ Her er nok brun favorittfargen. Men jeg har alltid sagt at en god hund har ingen farge. Håper dog han arver fargen til pappan 😍   Noen bilder tatt av en venninne i går ☺️  
×
×
  • Opprett ny...