KarolinaSzmagalska Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Hei, jeg lurer på om er det noen som har lyst til å parre 2 franske bulldoger? Jeg har en svart fransk bulldog(han) 2åring med stamtavle og alt som trenger. Om noen er interessert ta gjerne kontakt med meg her eller 47730241 Trondheim og omroder ! Siter
Annik Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Du burde kanskje nevne noe om hvilke linjer hunden din er fra, om den er sjekket for sykdommer og tatt helsesjekker(og hva resultatene var) og ikke minst hvorfor hannen din burde bli avlet på? 4 Siter
xxx12345 Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Om den har arvelige sykdommer/lidelser - bør den da ikke brukes i avl eller holder det med at man vet at den er bærer? Hvis man ved tester vet at en hund er bærer kan man fint bruke disse i avl med en man med sikkerhet vet er fri. Dette forutsetter jo DNA-test da. Har man ikke DNA-test må man tenke på hvor sannsynlig er det at hunden er bærer og finne en som sannsynligvis er fri gitt at hunden er så bra at man vil ta risikoen. Dette forutsetter full åpenhet til valpekjøpere så klart. 1 Siter
Guest Bølla Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Hvorfor vil du parre en så ung hannhund da? Føler du at han er helt utviklet mentalt sett og har gode nok mentale egenskaper og gemytt til å kunne gå i avl? Og ikke minst, i en så sykdomsbefengt rase er det greit å vente noen år (spesielt med hannene) så man får en klarere oversikt over det eventuelle sykdomsbildet. Siter
Guest Gråtass Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Dette er en tråd for hundeprat. Om du ønsker en annonse for hunden din anbefaler jeg kjøp og salg delen av forumet.Sent from my ST27i using Trapatalk 2 Siter
Annik Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Om den har arvelige sykdommer/lidelser - bør den da ikke brukes i avl eller holder det med at man vet at den er bærer? Jeg ser @Line allerede har svart på spørsmålet, og jeg er veldig enig med henne Siter
Khela Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Skrevet 29. Juni 2014 Hva kan hunden tilføre rasen er et spm alle må spørre seg før de vil sette avkom til live Siter
Recommended Posts