Gå til innhold
Hundesonen.no

Reservere flybur til hunden?


Recommended Posts

Heihei!

Jeg får en liten golden-gutt i slutten av august, og hadde nettopp en samtale med oppdretter om hva jeg trenger. Jeg nevnte at jeg ville kjøpe bur han kan reise i fly med, så han blir kjent med det før vi skal ut og reise (bare en liten tur, Bergen-Oslo) til jul. Hun sa da at "Nei, det er det ikke noe vits i, det går helt fint an å reservere et bur ombord i flyet, det har vi alltid gjort når vi har flydd inn hunder til paring." Det fikk meg til å stusse litt, for jeg har lest side opp og side ned om å reise med hund (litt nervøs kan man si), om bur til hund, og har ikke lest dette et eneste sted. Så jeg bare lurer på om noen av dere har hørt om dette før, og eventuelt har noen erfaring med det? Og hvilke flyselskap som dekker dette?

Skal forresten fly med han når jeg skal ta han med hjem første gang, men da får jeg låne stoffbur av oppdretter så jeg kan ha han i kabinen :)

Dette er forresten min første hund, så det er derfor jeg er helt grønn på sånne ting.

På forhånd takk for svar! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvor er hunden fra?

Jeg tror kanskje du har misforstått oppdrettere, hun mente sikkert at dere må reservere plass til hunden på flyet, og deretter bare dra. Og ja - du må ha bur, og nei - man reserverer ikke bur. Hun har GARANTERT ment at du reserverer plass til bur på flyet.

Om hunden din er fra alle andre land enn Sverige så må den nå være rabiesvaksinert før den kommer til Norge, og den vaksinen kan den ikke få før den er 12 uker, og så må det gå 21 dager etter det igjen før den kan komme til Norge - da er den valpen ALTFOR stor til å være i cabinen, da må den fly som bagasje.

Er den 8 uker - så burde det gå akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Ser du for deg at du kan få bruk for det så ville jeg like gjerne begynt å se etter bur nå. Slikt utstyr holder seg jo, så det gjør jo ingen ting om det ikke blir brukt så ofte. Og starter du å lete nå så kanskje du finner et brukt et til en rimelig penge, så slipper du å kjøpe nytt til fullpris :)

Edit: Og har du bur selv så slipper du å være avhengig av å få låne av andre/flyplassen (om de har), litt kjipt om det ikke finnes noen tilgjengelige du kan låne om/når du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...