Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstrening


Maria

Recommended Posts

Heisann!!

Nå nærmer førsta valpeshow seg for meg.

Lurer egentlig bare på om noen har tips til utstillingstrening. Burde jeg bruke klikker, og klikke når jeg synes Chessea løper fint ved siden av meg? Burde jeg bruke godbiter, eller ikke? Hvor lønner det seg å trene? (Går på ringtrening hos Kristine Mali, men sånn hjemme.)

Dette høres kanskje ut som et rart innlegg, men jeg gruer meg utrolig.. hehe. Vil bare ha noen tips til hvordan jeg kan trene inn den rette "standen", fin trav osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig effektivt å bruke klikkeren, hvis du greier å holde styr på den. Da får du sagt fra på en klar måte akkurat når hun gjør rett. Ellers er det jo bare å trene i vei. Det kan være greit å bruke utstillingsline når du trener utstillingstrening, sånn at hun forbinder den med det og skjønner hva hun skal gjøre. Og ikke tren noen annen form for trening med det båndet på. Belønn henne aldri for å f.eks. sitte eller ligge i det båndet. Godbiter og leke er flott :thumbs: Trene kan du gjør hvor som helst, så lenge det er plass til å løpe. Dette hjalp kanskje ikke så mye men.. Jaja.. Lykke til i alle fall, det går helt sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig effektivt å bruke klikkeren' date=' hvis du greier å holde styr på den. Da får du sagt fra på en klar måte akkurat når hun gjør rett. Ellers er det jo bare å trene i vei. Det kan være greit å bruke utstillingsline når du trener utstillingstrening, sånn at hun forbinder den med det og skjønner hva hun skal gjøre. Og ikke tren noen annen form for trening med det båndet på. Belønn henne aldri for å f.eks. sitte eller ligge i det båndet. Godbiter og leke er flott :thumbs: Trene kan du gjør hvor som helst, så lenge det er plass til å løpe. Dette hjalp kanskje ikke så mye men.. Jaja.. Lykke til i alle fall, det går helt sikkert fint :D[/quote']

Takk for svar.. :) Får begynne å trene snart.. :-o Hehe. Bare 1 uke igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bord-trening. Få gjerne folk hunden ikke kjenner til å ta og føle på. Kikke

på tenner og oppføre seg som en dommer kommer til å gjøre. Vi var på en

valpe-utstilling før det ble klart at øret til Alex aldri kom opp. Det eneste

som mangla en del på var bordet... Han ville leke med dommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker for hver minste lille ting jeg gjerne vil se i utstillingringen. Om hun løfter hodet ekstra høyt når vi løper, står bra, løper uten å være for løs osv.

Click to win er en kjempebra bok når det gjelder klikkertrening i utstillingsringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bord-trening. Få gjerne folk hunden ikke kjenner til å ta og føle på. Kikke

på tenner og oppføre seg som en dommer kommer til å gjøre. Vi var på en

valpe-utstilling før det ble klart at øret til Alex aldri kom opp. Det eneste

som mangla en del på var bordet... Han ville leke med dommeren...

Min rase står ikke på bord.. For store til det.. :thumbs: Men takk allikevel.

Takk til dere andre også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...