Gå til innhold
Hundesonen.no

Huff =/ - Link


LiLi

Recommended Posts

Fjerner linken, da den tydeligvis var uønsket. :thumbs:

Jeg har ikke vært her så mye i det siste, så hvis dette omhandler noen her inne på sonen eller at dette har vært en sak her tidligere, så kan jeg bare beklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig med deg.

Slik jeg ser det, vil denne diskusjonen, hvis den får stå, på et eller annet tidspunkt dreie over på personen artikkelen omhandler.

Og personuthenging er vel ikke ønskelig her?

Jeg synes den er på grensen allerede, kanskje tilogmed over, da mange vet hvem dette er.

Tråden kan slettes når den dreier over på personen den omhandler, ikke før. Dette er vel strengt tatt ikke en tråd for å diskutere hvor høye gjerder folk har, men ansvarlig hundehold.

Her i nabolaget var det før en hund som var å streifet og folk var redd den. Den knurret mot barn og var absolutt ikke til å stole på. Mennekser som skaffer seg hund burde være voksen nok til å ta ansvar over den og passe på at den ikke truer andre mennesker eller dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det Ulvinne :thumbs:

Hva skal man egentlig gjøre når slikt skjer? Har jo hørt om flere her inne også, som har opplevd skumle hunder i nabolaget. Noen har også snakket med politiet, uten at det har hjulpet. Da føler man seg nokså hjelpeløse kan jeg tenke meg. Jeg har heldigvis ikke opplevd noe slikt selv, men ser for meg at det er ganske ille å ikke føle seg trygg utenfor sin egen dør, eller på tur i nabolaget. Tenker først og fremst på hundeaggressive hunder ute av kontroll, da jeg tror det er et vanligere problem enn hunder som er farlige for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kanskje vært en maksgrense på antall hunder når det er naboer i område? Kan vel fort bli litt mye. Men hvis det er snakk om kennel blir det jo litt annerledes da.

Ja, men det er jo også en vanskelig sak igjen. F.eks. er det stor forskjell på 10 schæfere og 10 papilloner i et hus, for å si det sånn. Og driver man oppdrett er det ikke lett med slike grenser. Det var jo forsøkt satt opp en slik grense i en eller annen kommune for en stund tilbake, men det var jo ikke særlig vellykket. Men nå var jo også denne grensen helt urimelig, det var vel ikke lov til å ha mer enn en eller to hunder, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke ha vært særlig aktiv her i det siste - du kan ikke ha vært her i det hele tatt etter min mening, om det har gått deg hus forbi at personen artikkelen omhandler er bruker av forumet. Jeg har ikke sett linken, men man trenger ikke være atomforsker for å vite hvem linken omhandler etter å ha lest innleggene her.

Å bare "ramle" over denne artikkelen, jaha, jeg vet ikke helt om jeg kjøper den jeg da, men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var innlegget endret lenge før jeg leste det så jeg vet ikke hvilken artikkel osv det er snakk om her..

Men jeg skjønte jo det har med naboer og hundehold å gjøre..

jeg har en gammal nabo som har en gammal bikkje som hu bare slepp rett ut, hunden har bitt og angrepet flere hunder i nabolaget. kjempe morro ¨å treffe den når jeg er ute med mine to..

så lar hun små knøtter som såvidt rekker meg til over knærene gå på tur med henne.. akkurat som de har kjangs til å holde hunden hvis det skulle skje noe da. og Casper han er jo dum så han nibjeffer jo når han ser henne..( hunden altså) og provoserer som bare det..

skal bli gøy og se om hun en dag fyker i oss.. da blir det liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke ha vært særlig aktiv her i det siste - du kan ikke ha vært her i det hele tatt etter min mening, om det har gått deg hus forbi at personen artikkelen omhandler er bruker av forumet. Jeg har ikke sett linken, men man trenger ikke være atomforsker for å vite hvem linken omhandler etter å ha lest innleggene her.

Å bare "ramle" over denne artikkelen, jaha, jeg vet ikke helt om jeg kjøper den jeg da, men jeg kan jo ta feil.

hmm, jeg er her vel hvert fall en gang daglig, om jeg kanskje ikke er innpå alle diskusjoner og forum, men jeg er her hvert fall daglig, og har ikke fått med meg noe som helst rundt dette temaet. Jeg har ingen aning hvem det er snakk om her hvert fall.. Synes det blir teit å anklage LiLi for å ha lagt ut denne linken kun for å lage krangling, eller å henge ut en person. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg er her vel hvert fall en gang daglig, om jeg kanskje ikke er innpå alle diskusjoner og forum, men jeg er her hvert fall daglig, og har ikke fått med meg noe som helst rundt dette temaet. Jeg har ingen aning hvem det er snakk om her hvert fall.. Synes det blir teit å anklage LiLi for å ha lagt ut denne linken kun for å lage krangling, eller å henge ut en person. :roll:

Det er fortsatt ingen som har fortalt meg hvem det dreier seg om. :?

Dette er dette jeg mener med den nye tonen på forumet, man blir jo nesten hengt bare for å legge ut en link! Jeg har til og med fjernet den, da jeg forsto at den ikke var ønsket, og fortsatt blir jeg beskyldt for personhets! Det vil jeg helst ha meg frabedt fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ingen som har fortalt meg hvem det dreier seg om. :?

Dette er dette jeg mener med den nye tonen på forumet, man blir jo nesten hengt bare for å legge ut en link! Jeg har til og med fjernet den, da jeg forsto at den ikke var ønsket, og fortsatt blir jeg beskyldt for personhets! Det vil jeg helst ha meg frabedt fra nå av.

helt enig. Har merket det jeg også. Og det jeg legger merke til er at de som har vært her lengst(?) og som deltar oftest, de klarer å overse akkurat den linken, og ikke begynner å beskylde noen for personhets. Mens mange av de nyeste her inne går rett på og beskylder. (kanskje jeg ikke burde sagt dette? :roll: )

men det betyr ikke at jeg er imot nye medlemmer på hundesonen, eller at jeg drar alle under samme kam. (Jeg er vel forholdsvis ny her selv.) Synes bare at tonen her inne begynner å bli litt... kjip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ingen som har fortalt meg hvem det dreier seg om. :?

Dette er dette jeg mener med den nye tonen på forumet, man blir jo nesten hengt bare for å legge ut en link! Jeg har til og med fjernet den, da jeg forsto at den ikke var ønsket, og fortsatt blir jeg beskyldt for personhets! Det vil jeg helst ha meg frabedt fra nå av.

Lili, har sent deg PM. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å være redd i sin egen hage skal naboene våres slippe men når får jeg ikkelengre lov til å ha hundene i hundegården på grunn av en dritt kjerring av en nabo(unskyld språket) forde at hun har klaget til husverten for hundene bjeffer...

ja nå er det jo merkelig at de bjeffer på henne da når hun kan finne på å stå på terassen sin å fyre de opp til å bjeffe(har skjedd flere ganger ja, gid jeg kunne ha filmet henne når hun holdt på) og merkelig er det at mannen hennes kan gå ut og klippe hele forbanna plenen sin uten at hundene så mye som gir et pip i fra seg...

jepp jeg lurer på hvorfor hundene bjeffer hver gang hun viser trynet sitt jeg altså og ikke minst hvorfor de reagere på henne, da hver gang hun har tatt opp bjeffingen med meg eller samboer så har det begynt og endet opp med skriking fra hennes side(jeg har bare funnet ut at på grunn av måten hun har tatt opp bjeffingen på så gidder ikke jeg å bry meg om henne, men kan hun klare å ta det opp med meg uten å kjefte og smelle så skal jeg heller vurdere det).

Husverten sa jo bare at vi ikke fikk bruke hundegården han sa ingeting om ikke å la hundene stå i bånd :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke regne med at alle her skulle vite hvem denne oppdretteren er, så det var nok ikke meningen å henge ut noen med denne artikkelen. Vi har alltid linket til artikler og diskutert rundt det på sonen, så det var vel heller ingen baktanke med denne linken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke ha vært særlig aktiv her i det siste - du kan ikke ha vært her i det hele tatt etter min mening, om det har gått deg hus forbi at personen artikkelen omhandler er bruker av forumet. Jeg har ikke sett linken, men man trenger ikke være atomforsker for å vite hvem linken omhandler etter å ha lest innleggene her.

Å bare "ramle" over denne artikkelen, jaha, jeg vet ikke helt om jeg kjøper den jeg da, men jeg kan jo ta feil.

Hmm jeg er her omtrent hver dag, og har aldri sett noe om den saken før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg er her omtrent hver dag, og har aldri sett noe om den saken før!

hvis den artikkelen var 4 år gammel så er jo ikke sonen så gammel da så om den ikke har vært tatt opp før så finner du den ikke i tidligere innlegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...