Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil det forsinke renslighetsprosessen?


Angelfeather
 Share

Recommended Posts

Jeg er student og B-menneske, og pleier derfor å sove til halv9-9. Valpen er 3 måneder og holder seg derfor ikke så lenge, hun pleier å luftes i 7-tiden og deretter inn på soverommet igjen til vi står opp.

Det jeg lurer på er om det vil forsinke renslighetsprosessen at vi lufter tidlig på morningen og legger oss igjen? Vil hun da få en forventning om at hun skal ut på natten - og dermed ikke lære seg å holde seg helt til vi står opp?

Hun gir heller ikke beskjed om hun må på do. Hvordan gjør dere dette om natten/tidlig på morningen dersom dere ikke må/vil opp tidlig? Alarm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med renslighet er både rase- og individavhengig. Hva slags rase er hunden din?

Jeg tror ikke det gjør noe å lufte tidlig og så legge seg igjen.

Min erfaring er med whippetvalper, og de har en tendens til å havne i senga. Og da må man som eier som regel vekke dem, ikke tvert om. Så om du er villig til å ha hunden i senga, er jo det noe du kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med renslighet er både rase- og individavhengig. Hva slags rase er hunden din?

 

Jeg tror ikke det gjør noe å lufte tidlig og så legge seg igjen. 

 

Min erfaring er med whippetvalper, og de har en tendens til å havne i senga. Og da må man som eier som regel vekke dem, ikke tvert om. Så om du er villig til å ha hunden i senga, er jo det noe du kan prøve. 

Jeg har shetland sheepdog.

Vi ønsker ikke å ha hund i sengen nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er 6 og sier enda ikke ifra, men hun har lært og holde seg til vi går ut :) Jeg er b-menneske selv, og Aïda følger min døgnrytme. Strekk tiden gradvis fra 7 til 9, så skal du se hun holder seg til du våkner. Men husk at det tar tid, hun er fortsatt ung og har ikke blærekontroll riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det der, og det var ikke noe problem. Jeg gjorde det på samme måten som om det var en valp som måtte opp på natta. Altså kjapt ut og inn igjen, uten masse oppstyr. Så ble det soving etterpå. Det gadd ikke hunden valpen min i lengden, og etter en stund opplevde jeg at hun ikke hadde lyst å stå opp når jeg kom for å ta henne ut (hadde på alarm). Da droppet jeg alarmen, om opplevde ingen problem etter det.

Egentlig så tror jeg det hadde en god effekt på henne. Hun lærte seg at det var jeg som vekket henne, ikke omvendt. Det er en fin læring for en hund å få. Nå varierer det veldig når jeg står opp, men hunden sover "natten" igjennom, enten det er natt eller formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...