Gå til innhold
Hundesonen.no

Buddy!


Nils Berg
 Share

Recommended Posts

Hei! Er ny på siden, og tenkte jeg skulle benytte annledningen til å presentere meg selv og hunden min litt.

Jeg er altså en 28 år gammel gutt, har hatt hund nesten sammenhengende siden jeg var ti år gammel. Hadde først en aldeles nydelig familehund, en tispe av rasen Bichon Frise, som ble 15 år gammel.

Men ønsket meg lenge min egen hund, og i 2011, etter å ha bodd noen år i egen leilighet ble endelig drømmen oppfyllt. Vurderte lenge hvilken rase jeg skulle velge, men ble til slutt en Cavalier King Charles Spaniel, han heter Buddy, og er nettopp blitt tre år gammel.

En mer perfekt og glad hund skal man lete lenge etter, tilpassningsdyktig som få, kan være med på LANGE turer flere ganger daglig, men klarer seg likevel med ganske korte turer om det er regn. Han har betydd så mye for meg, og vært en så positiv tilvekst i livet mitt. Og han har holdt seg frisk, vet det er mange som er negative til bla Cavalierer pga rasens helse, men tror ikke det er så ille som folk påstår, er jo raser som er langt mer hyppige gjester på et veterinærkontor, og alle raser har jo sine problemer.

Han snorker en del om nettene, men for meg er det nå nesten bare en godlyd, og noe som er vanlig innen rasen. Men alt i alt er Cavalieren en rase jeg vil anbefale til så godt som alle, både til aktive familier som er mye ute i skogen , familier som kanskje ikke like aktive, til barnefamilier, til enslige, til eldre, vet til og med om folk som har tatt jaktprøver med sin Cavalier. Eneste de ikke kan brukes som er vel nesten vakthund/politihund.

post-13273-0-29420600-1400835070_thumb.j

post-13273-0-89151700-1400835184_thumb.j

post-13273-0-64934900-1400835190_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...