Tabris Skrevet 23. Mai 2014 Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Jeg skal ha klikkerfolkene over på en samling/fest i dag. Helt uformelt, det blir øl og chips. Jeg skal ikke lage i stand noe mat, men tenkte og kanskje ha noe som metter litt mer enn bare chips, og som passer godt til en fest-sammenheng. Noen som har noen tips til noe som er godt og mettende snacks til fest som ikke krever mye tilberedning? Kan godt være noe som kan kjøpes ferdig eller som kan ordnes veldig enkelt. Siter
Ingvild Skrevet 23. Mai 2014 Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Lakseruller? Altså lomper/lefser/tortillas med røkelaks, smøreost og litt ruccola. Enkelt og delikat. Kan lages på forhånd, ettersom det ikke skal være varmt. Eller en pai med litt enkel salat til (bare en neve ruccola holder lenge). 1 Siter
Tabris Skrevet 23. Mai 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Lakseruller? Altså lomper/lefser/tortillas med røkelaks, smøreost og litt ruccola. Enkelt og delikat. Kan lages på forhånd, ettersom det ikke skal være varmt. Eller en pai med litt enkel salat til (bare en neve ruccola holder lenge). Lakseruller er supergodt, men det hadde vi på forrige klikkersamling, så kan være greit med noe annet. Pai blir litt for avansert akkurat nå, tenkte mer ren fingermat. Men takk for tips! Går det an og kjøpe noe ferdig tapas-sett, også evt sette det på spyd? F.eks fetaost, oliven og krydrete kjøttboller på spyd? Kan kjøttbollene serveres kalde? Siter
lucy Skrevet 23. Mai 2014 Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Jeg må si at jeg synes ikke ferdige kjøttboller er noe særlig om de ikke varmes opp.. Men ja, skinker, oster osv er jo superduper festfingermat! I stedet for hele spyd, kan du jo bare stikke to-tre forskjellige ting på en cocktailpinne e.l, f.eks spekeskinke og oliven, spekeskinke og en melonbit, mild ost med drue, kraftigere ost med tørket aprikos eller daddel osv. Evt kjeks/brød ved siden av, f.eks foccacia fra butikk som har bakeriavdeling og en sånn pakke med forskjellige ostekjeks, tror det er Sætre? Evt kan du og kjøpe et glass eller to med tapenade og/eller pesto, er kjempegodt å smøre på godt brød som nafsemat Siter
Wachita Skrevet 23. Mai 2014 Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Når vi hadde 30 årsdag, så kjøpte vi masse ost, spekemat, kjeks og oliven. Veldig enkelt, og falt VELDIG i smak, det ble fort tomt ;p Siter
Tabris Skrevet 23. Mai 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Mai 2014 Takker for tips! Tror vi går for god ost, spekeskinke og melon eller jordbær på spyd. Så blir det jo chips, nøtter og sjokolade utenom. 2 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.