Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisk reaksjon - store blemmer


Recommended Posts

I går så dukket det opp store blemmer fulle av puss på hele brystet og nede på maven. Vi var hos dyrlege som sa det var en allergisk reaksjon, men til hva hadde de ikke noe forslag til.

Noen som har noen ide til hva hunden har vært borti? Hun har vært mye ute i skog og myr.

Legger bildene i spoiler så de ikke skremmer noen!

GMklKCCl.jpguwP59n8l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at hunder med lite pels på bryst/mage (da spesielt valper) får slikt utslett av å gå i fuktige områder med underlag de kan skrape seg opp på. Områder som f.eks myr, skarpt gress, fuktige åkre, osv. Altså at de blir skrapet litt opp på magen, så kommer det dritt i de overfladiske sårene, og så blir det pussdannelse. Det er ikke en allergisk reaksjon.

Det er som regel ufarlig og forsvinner av seg selv. Små valper kan bli dårlige og få feber, jeg har opplevd det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Det er greit å høre at det er ufarlig ihvertfall, og hun klør jo ikke, så det er jo bra.

Tror dere det hjelper å kjøpe en liten trøye, ala en lure coursing trøye, som beskytter brystet mot å bli skrapt opp? Vi er jo veldig mye ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aldri har opplevd det før, så er det strengt tatt ikke nødvendig. Jeg har kun opplevd en slik reaksjon 1-2 ganger hver på de hos meg som har fått det, selv om vi har gått i samme miljøer.

Om du likevel vil førsøke, så syns jeg de synlighetstrøyene som f.eks rappfoten selger (samme som LC-trøyer ja) beskytter brystet ganske bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...