Gå til innhold
Hundesonen.no

Catalburun hund


Ginaml
 Share

Recommended Posts

Guest Bølla

@Ginaml

1. Synes du hunden har et funksjonelt godt utseende?

2. Hvorfor begynner du med å se på eksteriør om du interesserer deg for hunder? Bør ikke gemytt, atferd, bruksområder mm være det førende prinsipp ved ethvert valg om kjæledyr?

3. Er utseendemessig ekstremisme egentlig noe å trakte etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ginaml

1. Synes du hunden har et funksjonelt godt utseende?

2. Hvorfor begynner du med å se på eksteriør om du interesserer deg for hunder? Bør ikke gemytt, atferd, bruksområder mm være det førende prinsipp ved ethvert valg om kjæledyr?

3. Er utseendemessig ekstremisme egentlig noe å trakte etter?

Hei! Jeg lurte på om noen vet om det finnes catalburun hund i Norge? Viss ikke, vet noen hvor det er marked for disse hundene? Jeg lurer også på om noen kan og vet noe om disse hundenes væremåte, gemytt etc?

Vurderer ikke denne rasen selv altså, men synes den så så interessant ut!

Det må da vell være lov å være nysgjerrig på merkelige/uvanlige raser uten å arresteres som om man skulle drive masseavl på dem.

Når det er sagt så er dette like galt for meg som hunder med flat nese. Stemmer det at de har slike i Sverige eller England? Mener å ha møtt en slik en gang.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ginaml

1. Synes du hunden har et funksjonelt godt utseende?

2. Hvorfor begynner du med å se på eksteriør om du interesserer deg for hunder? Bør ikke gemytt, atferd, bruksområder mm være det førende prinsipp ved ethvert valg om kjæledyr?

3. Er utseendemessig ekstremisme egentlig noe å trakte etter?

1. For det første, så visste jeg ingen ting om denne rasen før jeg så dem på en side som viste sjeldneste hunderaser. Jeg visste ikke hvorfor de hadde delt nese, om den hadde det for en god grunn, eller om dette var fordi mennesker ville dem skulle ha det. Det eneste jeg sa var at hunden så interessant ut, og spurte om noen visste noen om det.

2. For det andre så sa jeg at jeg ikke vurderte å kjøpe denne hunden selv, ville aldri godt til anskaffelse av denne rasen da jeg NÅ vet at dette ikke er sunt for den. Det eneste jeg skrev var noen spørsmål relatert til rasen.

3. Jeg vet faktisk ikke helt hvorfor jeg gidder å svare på spørsmålene dine, for i følge deg så vurderer jeg denne rasen og tenker bare på utseende framfor gemytt, atferd etc. Jeg har ALDRI sagt jeg ville gå til anskaffelse av denne rasen, da må du nesten lese første posten om igjen.

Synes det er latterlig at du "anklager" meg for å se på eksteriør og ikke tenker på noe annet. Må være lov å spørre spørsmål om en hunderase uten å bli anklaget på denne måten, dette blir for dumt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...