Gå til innhold
Hundesonen.no

Ressursforsvar


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Mini har sitt eget lille "hus" i stua hvor han sover når han har lyst, det er et Canvasbur, plassert i nærheten av ovnen i stua, da huset er litt kaldt. Han elsker dette "huset", det er hans, og bare hans.

Vi har det også med hvis vi er borte på besøk over litt lengre tid.

Han er veldig opptatt av denne soveplassen, og nåde den som nærmer seg det, spesielt andre dyr.

Det er bare jeg som får ta på soveplassen, ta på han når han ligger der, eller blande meg på annet vis.

Hvis katten går forbi huset hans, og han selv ligger i sofaen, blir han veldig irritert på katten, og begynner å småknurre fra sofaen.

Vi hadde en hundegjest her en dag, og da klikket det helt for han når hunden oppholdt seg i nærheten av huset hans, da knurret og glefset han, gikk inn og ut av huset sitt, og hoppet opp og ned.

Den andre hunden hadde ingen interesse, og var også for stor til å komme seg inn i huset, men det holder altså at de går forbi, eller stopper opp like ved.

Bør jeg bare respektere at han absolutt ikke skal ha noe av at andre enn meg kan nærme seg huset (Det er mest overfor andre dyr, det går greit om mennesker går forbi, men de bør nok ikke prøve å ta på han om han ligger der inne), og sette huset så langt unna at ingen tusler forbi det helt tilfeldig, eller bør jeg jobbe med saken, og prøve å plukke dette av han?

Det er ingen som pleier å plage han når han ligger der inne, og det er ingen som er så veldig interessert i denne soveplassen, pus har sin egen soveplass hvor hunden ikke har noen interesse av å blande seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det funker, hadde jeg satt huset et annet sted når dere får besøk og ellers ikke lagd så mye styr ved det og vært glad hunden har et sted den liker å sove :) Å begynne å blande seg/stresse med dette kan i verste fall bare øke ressursforsvaret. Mennesker kan jo gå bort og gi han lekre godbiter eventuelt men jeg tror ikke jeg hadde vært så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...