Gå til innhold
Hundesonen.no

Naomi (7) skambitt av politihund


Justisia
 Share

Recommended Posts

Nettopp. Da skulle man tro det var ønskelig med en politihund som ikke like gjerne kunne ta livet av ungen hvis en kidnapper var så uheldig å snuble...

Takler ikke bikkja at mennesker faller så takler den langt mindre enn en gjennomsnittlig familiehund.

Sånt vil ikke jeg at skal "redde" mitt barn.

Dette er så generaliserende og sneversynt at det er vel på høyde med ... ja, nei. Let's not go down that lane. De skulle pinade ha hørt dine ord den dagen pjokken din eventuelt skulle bli borte og dere er nødt til å stole på politiet. Du hadde vel heller sagt nei takk til det da? Og tilkalt klarsynte? Jeg fatter bare ikke hvordan man kan være så påståelig og så bedrevitende om et yrke. Det er sjokkerende, like sjokkerende som bittene i seg selv. Hva med en gylden middelveg mellom å dra alle hundepatruljer i politiet under en kam (slik du gjør her) og å ha hunder som napser til folk i tjeneste? Og ha tillitt til at folk evner å gjøre jobben sin på tross av feiltrinn? Jeg lurer på hvordan dere i det hele tatt f.eks klarer å kjøre bil på europavegene i Norge, siden det jo har forekommet promillekjøring der. Siden det har vært dødsulykker på E18 så må jo det bety at det gjelder alle bilene som er der, siden et par av bilene har vært involvert mener jeg. Det finnes også lokførere i NSB som har hatt graverende ulykker på jobb som allikevel fortsetter å transportere deg og ditt avkom rundt om kring. Og piloter som har hatt ****** dårlige dager på jobb, kun reddet av automatikken i fartøyene de opererer. Det må jo bety at det gjelder alle.... For ikke å snakke om de pasientskadene som har forekommet på sykehusene i Osloområdet. Ingen må nærme seg operasjonsrommene der, gud forby, for der har det skjedd en og annen ulykke og da gjelder det absolutt alle.

:sheldon::gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En eier med kompetanse tar ansvar og avliver en hund om den utgjør en fare for samfunnet. Det handler ikke om å peke fingeren på hunden, det handler ikke om å fordele skyld i det hele tatt. Det hand

Jeg kommer på rundt 5 millioner grunner til å avlive friske hunder som skambiter mennesker bare her til lands. Min sønn er en av de.

Jeg grøsser inni meg. Mener du helt oppriktig at om din hund hadde bitt jenta slik denne hunden bet jenta så hadde du ikke avlivet? Det er sjokkerende for å være helt ærlig. Klarer man ikke dette i

Dette er så generaliserende og sneversynt at det er vel på høyde med ... ja, nei. Let's not go down that lane. De skulle pinade ha hørt dine ord den dagen pjokken din eventuelt skulle bli borte og dere er nødt til å stole på politiet. Du hadde vel heller sagt nei takk til det da? Og tilkalt klarsynte? Jeg fatter bare ikke hvordan man kan være så påståelig og så bedrevitende om et yrke. Det er sjokkerende, like sjokkerende som bittene i seg selv. Hva med en gylden middelveg mellom å dra alle hundepatruljer i politiet under en kam (slik du gjør her) og å ha hunder som napser til folk i tjeneste? Og ha tillitt til at folk evner å gjøre jobben sin på tross av feiltrinn? Jeg lurer på hvordan dere i det hele tatt f.eks klarer å kjøre bil på europavegene i Norge, siden det jo har forekommet promillekjøring der. Siden det har vært dødsulykker på E18 så må jo det bety at det gjelder alle bilene som er der, siden et par av bilene har vært involvert mener jeg. Det finnes også lokførere i NSB som har hatt graverende ulykker på jobb som allikevel fortsetter å transportere deg og ditt avkom rundt om kring. Og piloter som har hatt ****** dårlige dager på jobb, kun reddet av automatikken i fartøyene de opererer. Det må jo bety at det gjelder alle.... For ikke å snakke om de pasientskadene som har forekommet på sykehusene i Osloområdet. Ingen må nærme seg operasjonsrommene der, gud forby, for der har det skjedd en og annen ulykke og da gjelder det absolutt alle.

:sheldon::gaah:

Er det dette som diskuteres? Politi og tillit til politi osv? Jeg har misforstått, jeg trodde dette var forutsetningen, at det dreide seg om en tj.hund som ikke var på jobb http://www.vg.no/nyheter/innenriks/naomi-7-skambitt-av-politihund/a/10130662/:

Da de kom ut stod nabojenta på gårdsplassen. Hundene luktet på henne og mistet interessen. Men familiemedlemmet så at jenta var redd og ville løfte henne opp på en halvannen meter høy murkant.

Familiemedlemmet fikk overvekt, og de to deiset i bakken og skrek.

Da gikk politihunden til angrep på jenta.

Endret av madam mim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvor mange tjenestehunder er ute av bilen og på arbeid 8-12 timer i døgnet? Det er vel ikke så ofte de trengs i skarpt oppdrag her i Norge pr dag

Hundene ligger da ikke bare i bilen når de ikke er ute på skarpe oppdrag? Såvidt meg bekjent har vi i Norge ikke egne hunder dedikert skarpe oppdrag. Mulig noe spesialtjeneste men de fleste er patruljehunder, hvor skarpe oppdrag utgjør en veldig liten men viktig del av arbeidsmengden. Trening er også en del av arbeidsdagen til disse. http://www.tjenestehunden.no/default3.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så generaliserende og sneversynt at det er vel på høyde med ... ja, nei. Let's not go down that lane. De skulle pinade ha hørt dine ord den dagen pjokken din eventuelt skulle bli borte og dere er nødt til å stole på politiet. Du hadde vel heller sagt nei takk til det da? Og tilkalt klarsynte? Jeg fatter bare ikke hvordan man kan være så påståelig og så bedrevitende om et yrke. Det er sjokkerende, like sjokkerende som bittene i seg selv. Hva med en gylden middelveg mellom å dra alle hundepatruljer i politiet under en kam (slik du gjør her) og å ha hunder som napser til folk i tjeneste? Og ha tillitt til at folk evner å gjøre jobben sin på tross av feiltrinn? Jeg lurer på hvordan dere i det hele tatt f.eks klarer å kjøre bil på europavegene i Norge, siden det jo har forekommet promillekjøring der. Siden det har vært dødsulykker på E18 så må jo det bety at det gjelder alle bilene som er der, siden et par av bilene har vært involvert mener jeg. Det finnes også lokførere i NSB som har hatt graverende ulykker på jobb som allikevel fortsetter å transportere deg og ditt avkom rundt om kring. Og piloter som har hatt ****** dårlige dager på jobb, kun reddet av automatikken i fartøyene de opererer. Det må jo bety at det gjelder alle.... For ikke å snakke om de pasientskadene som har forekommet på sykehusene i Osloområdet. Ingen må nærme seg operasjonsrommene der, gud forby, for der har det skjedd en og annen ulykke og da gjelder det absolutt alle.

:sheldon::gaah:

? Goddag man økseskaft?

Nope, jeg vil ikke ha en skarptrent hund som biter barn fordi den ikke takler bagateller i søk etter mitt barn.

Du vil neppe ha en sånn hund i søk etter deg heller.

Det betyr ikke at jeg mener at alle politihunder er sånn.

Dårlig diskusjonsteknikk fremmer ikke poenget ditt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nope, jeg vil ikke ha en skarptrent hund som biter barn fordi den ikke takler bagateller i søk etter mitt barn.

...

Det betyr ikke at jeg mener at alle politihunder er sånn.

...

Men det er det da heller ingen som diskuterer så hva er det du diskuterer? Hunden er vedtatt avlivet av politiet, lite tema at den skal tilbake i tjeneste for å søke etter barn igjen tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Familien Funkners advokat, Bjørn Haugen, opplyser at han på vegne av sin klient har begjært at politimannen som eier hunden må ilegges restriksjoner for hundehold. Naomis mor reagerer på at dette ikke er behandlet i vedtaket som ble gjort i dag."

Hva synes vi om dette? Bør politimannen få begrensninger i sitt hundehold?

Nei, det synes jeg ikke. Man skal huske at politimannen lå å sov når dette skjedde.

For meg så blir det som om at en av mine hundepassere hadde sluppet min hund ut i en saueflokk (nei, barn og sau kan ikke sammenlignes), og at jeg som eier av hundene skulle fått begrensninger på mitt hundehold.

Det er det som gjør denne saken vanskelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg skeptisk og kritisk til at IPO-arbeid og/eller bruks kan sidestilles med politiets arbeid - og hvor mange av de som har kommentert denne saken driver med IPO hver dag, i 8-12 timer/dagen? :)

EDIT: Hvor det går på liv og død, hvor man kan havne i situasjoner hvor gjerningsmann er en trussel på liv og helse for både fører og hund, hvor gjerningsmann kan være både ustabil og uforutsigbar, hvor trykket er høyt konstant, hvor du utsettes for verbale og fysiske trusler uten at du kan gjøre noe med det, hvor du må jobbe dag og natt om hverandre, hvor du kanskje er satt ut på sporet av en kidnappet liten jente og du vet at din og hunden dins prestasjon kan være forskjell på liv og død for noen ... det er virkelighetens verden - ikke noen som løper rundt på en forutsigbar bane og gjør det samme dag etter dag, og det verste som eventuelt skjer er at middagen blir svidd når du kommer hjem.

Jeg spør om kompetansen til de som sitter på hundesonen kan relateres til politiets arbeid, og jeg framstiller generelt politiarbeid-

Da skulle man tro det var ønskelig med en politihund som ikke like gjerne kunne ta livet av ungen hvis en kidnapper var så uheldig å snuble...

Takler ikke bikkja at mennesker faller så takler den langt mindre enn en gjennomsnittlig familiehund.

Sånt vil ikke jeg at skal "redde" mitt barn.

Mud sier hun ikke ønsker politihunder som er opptrent til normalt patruljearbeid skal redde hennes barn i en evt situasjon - og mener at en gjennomsnittlig familiehund er mer stabil enn politihunder. I tillegg til at Mud kommenterer parallellt i den andre saken om damen som ble napset av en politihund at hun blir skremt og mener normale familiehunder er mer stabile enn politihunder igjen.

Dette er så generaliserende og sneversynt at det er vel på høyde med ... ja, nei. Let's not go down that lane. De skulle pinade ha hørt dine ord den dagen pjokken din eventuelt skulle bli borte og dere er nødt til å stole på politiet. Du hadde vel heller sagt nei takk til det da? Og tilkalt klarsynte? Jeg fatter bare ikke hvordan man kan være så påståelig og så bedrevitende om et yrke. Det er sjokkerende, like sjokkerende som bittene i seg selv. Hva med en gylden middelveg mellom å dra alle hundepatruljer i politiet under en kam (slik du gjør her) og å ha hunder som napser til folk i tjeneste? Og ha tillitt til at folk evner å gjøre jobben sin på tross av feiltrinn? Jeg lurer på hvordan dere i det hele tatt f.eks klarer å kjøre bil på europavegene i Norge, siden det jo har forekommet promillekjøring der. Siden det har vært dødsulykker på E18 så må jo det bety at det gjelder alle bilene som er der, siden et par av bilene har vært involvert mener jeg. Det finnes også lokførere i NSB som har hatt graverende ulykker på jobb som allikevel fortsetter å transportere deg og ditt avkom rundt om kring. Og piloter som har hatt ****** dårlige dager på jobb, kun reddet av automatikken i fartøyene de opererer. Det må jo bety at det gjelder alle.... For ikke å snakke om de pasientskadene som har forekommet på sykehusene i Osloområdet. Ingen må nærme seg operasjonsrommene der, gud forby, for der har det skjedd en og annen ulykke og da gjelder det absolutt alle.

:sheldon::gaah:

Jeg spør hvordan man kan tro at en patruljehund nødvendigvis kommer til å være slik som i denne saken med en malanois og de andre sakene som er nevnt tidligere på forumet - og hvorfor man ikke kan ha tillitt til politiet som trossalt har vedtatt at denne hunden skal avlives for samfunnets del. Det betyr ikke at alle politihunder er sånn.

Er det dette som diskuteres? Politi og tillit til politi osv? Jeg har misforstått, jeg trodde dette var forutsetningen, at det dreide seg om en tj.hund som ikke var på jobb

Som du ser ovenfor blir det gang på gang kommentert/poengtert hvor dårlig kompetanse politiet har på dette, hundeførere som ikke er egnet i følge hundesonens eksperter og ikke minst at familiehunder er bedre hunder enn politihunder...

? Goddag man økseskaft?

Nope, jeg vil ikke ha en skarptrent hund som biter barn fordi den ikke takler bagateller i søk etter mitt barn.

Du vil neppe ha en sånn hund i søk etter deg heller.

Det betyr ikke at jeg mener at alle politihunder er sånn.

Dårlig diskusjonsteknikk fremmer ikke poenget ditt.

Dårlig diskusjosnteknikk får du ta på egne skuldre når du mener politihunder er for heite og du har meninger om hvordan politihunder skal være uten at jeg ser du har noe tilknytning til/kompetanse fra politiet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kanger, hva driver du med? :lol: :lol:

Nei, jeg vil ikke ha en skarptrent hund med overdrevne reaksjoner i søk etter mitt barn.

Ethvert oppegående menneske som har vært i kontakt med skarptrente hunder eller hunder med høye drifter vet hvor fryktelig kjipt det fort kan bli hvis bikkja ikke er riktig nagla.

De SKAL være riktig nagla. Det er essensielt at de er stabile til tross for drifter.

Derfor har denne hunden ingen nytteverdi i samfunnet, den er en fare for samfunnet.

Og vedtatt avlivet, men ankesaken går på at den liksom er samfunnsnyttig.

Forstår du nå? Eller skal du diskutere videre med ditt eget hode?

edit: hvorfor stopper du med politihunder, kan du ikke skrive at jeg mener alle malinois er livsfarlige? Nei, enda bedre! Alle belgere! :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke vært diskusjon om "alle tjenestehunder", det har vært spørsmål om de tjenestehundene som har bitt folk i settinger der det har vært svært unødvendig.

Men, det er nok for mye forlangt at tjenestehunder skal kunne skille på et fall og et angrep, når det åpenbart er vanskelig å skille på det for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kanger, hva driver du med? :lol: :lol:

Nei, jeg vil ikke ha en skarptrent hund med overdrevne reaksjoner i søk etter mitt barn.

Ethvert oppegående menneske som har vært i kontakt med skarptrente hunder eller hunder med høye drifter vet hvor fryktelig kjipt det fort kan bli hvis bikkja ikke er riktig nagla.

De SKAL være riktig nagla. Det er essensielt at de er stabile til tross for drifter.

Derfor har denne hunden ingen nytteverdi i samfunnet, den er en fare for samfunnet.

Og vedtatt avlivet, men ankesaken går på at den liksom er samfunnsnyttig.

Forstår du nå? Eller skal du diskutere videre med ditt eget hode?

edit: hvorfor stopper du med politihunder, kan du ikke skrive at jeg mener alle malinois er livsfarlige? Nei, enda bedre! Alle belgere! :lol:

Enda har du en haug med meninger om hvordan politihunder skal/ikke skal være… jeg er skikkelig imponert over ekspertisen her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda har du en haug med meninger om hvordan politihunder skal/ikke skal være jeg er skikkelig imponert over ekspertisen her inne :P

Jepp. Jeg har en sterk mening om at politihunder ikke skal være til fare for barn og sivile.

Jeg håper ikke du har en oppfatning om at man må være politi for å mene det? Eller misforstår jeg deg?

Hvis jeg ikke misforstår deg så ber jeg deg se for deg hvis det var deg som barn.

Tror du moren din hadde sagt "politiet sier de skal være sånn, og at det bare var et rent arbeidsuhell"?

Jeg vet at min mor ( og de fleste andre foreldre) ville satt himmel og jord i bevegelse for at den hunden ble fjernet fra nabolaget eller avlivet umiddelbart.

Selvfølgelig.

Vi har ingen barn å miste, vi har ingen mennesker å miste, det finnes ingen politihund som er like uvurderlig som et menneskeliv.

Heldigvis ser det ut som en del i politiet mener det samme, siden den er vedtatt avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har en sterk mening om at politihunder ikke skal være til fare for barn og sivile.

Jeg håper ikke du har en oppfatning om at man må være politi for å mene det? Eller misforstår jeg deg?

Hvis jeg ikke misforstår deg så ber jeg deg se for deg hvis det var deg som barn.

Tror du moren din hadde sagt "politiet sier de skal være sånn, og at det bare var et rent arbeidsuhell"?

Jeg vet at min mor ( og de fleste andre foreldre) ville satt himmel og jord i bevegelse for at den hunden ble fjernet fra nabolaget eller avlivet umiddelbart.

Selvfølgelig.

Vi har ingen barn å miste, vi har ingen mennesker å miste, det finnes ingen politihund som er like uvurderlig som et menneskeliv.

Heldigvis ser det ut som en del i politiet mener det samme, siden den er vedtatt avlivet.

Ingen er uenig i at denne hunden er vedtatt avlivet. Det er all synsingen rundt hvem/hva/hvorfor angående politihunder generelt jeg har kommentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er uenig i at denne hunden er vedtatt avlivet. Det er all synsingen rundt hvem/hva/hvorfor angående politihunder generelt jeg har kommentert.

Da har du bommet kraftig på kommenteringen din...

"Jeg begynner å innse at jeg stiller høyere krav til bitehemning og stabil psyke hos en familiehund enn politiet gjør på sine tjenestehunder.

Mitt inntrykk av politihunder begynner å bli det samme som i enkelte bruksmiljøer - man ser ikke psyken for bare drifter."

- skrevet av deg. Hvis ikke det er en kommentar om hvordan, hvorfor og synsing om politihunder generelt, veit jeg ikke hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg begynner å innse at jeg stiller høyere krav til bitehemning og stabil psyke hos en familiehund enn politiet gjør på sine tjenestehunder.

Mitt inntrykk av politihunder begynner å bli det samme som i enkelte bruksmiljøer - man ser ikke psyken for bare drifter."

- skrevet av deg. Hvis ikke det er en kommentar om hvordan, hvorfor og synsing om politihunder generelt, veit jeg ikke hva det er.

:lol:

Og jeg står inne for det. Når man hører oftere om polithunder som kvester folk enn redde folk, så er det lov å bli bekymret.

Det virker som det er flere og flere "arbeidsuhell" med polithunder.

Det skal det ikke være...

Men der er ikke det du har kommentert i denne tråden? Hvorfor ikke kommentere i den tråden det gjelder i stedenfor å drive helt absurd kommentering her?

Det virker "litt" mer seriøst på en måte...

Edit: forøvrig har jeg vært så heldig å få trent med politihunder, og de jeg har møtt har vært fine hunder.

Men det betyr ikke at enhver person med tjenestehund eller som jobber i politiet alltid vet best om hunder.

Hadde det vært sånn så hadde vi ikke hatt alle disse grove episodene de siste årene.

Du forstår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selv om det kommenteres om politiets vurderinger av hvilke hunder som er egnet for patruljearbeid eller ikke - så er det min måte å kommentere ting på et internettforum som det trekkes tvil om seriøsiteten i…. Jau jau. Du må gjerne stille tvil til min seriøsitet, vi er bare på et internettforum så det er bare så mye energi jeg gidder å legge i seriøisteten - og når det også er andre deltakeres måte å skrive på men ikke ens eget innhold som er mest interessant …. Seriøsiteten flyter iallefall ikke over hos noen av oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig pensjonsalderen for tjenestehunder? Ville vi syns det om en 9 år gammel tjenestehund som ikke hadde bitt noen også?

Nå blir det et sammensurium av ymse temaer som egentlig burde vært diskutert hver for seg, men for meg så er ikke 9 år avskrekkende gammelt, hvis hunden har fysikk til det så må den ikke pensjoneres (og det burde den jo ha, for bruksavla hunder er jo så mye sunnere enn disse eksteriør-stakkarene). Men jeg har forstått at for folk flest så er en hund gammel og pensjonist mer basert på alder enn form, uavhengig av hva de brukes til (jeg husker jo det ble ramaskrik for noen år siden fordi man hadde 8-9 år gamle AH'er i spannet på Iditarot-løpet, f.eks).

Men hvorvidt denne hunden har gjort nytta si eller ikke, er det vanskelig å si noe om når jeg hverken veit når det er vanlig at tjenestehunder pensjoneres, og hvorfor (basert på alder eller fysisk form?), eller hva slags form denne hunden er i. Det er ikke fordi jeg omgår argumentet, men fordi jeg ikke ser noen automatikk i å pensjonere en hund kun basert på alder.

Jeg mener *bankibordet* pensjonistalder er 10 år for en tjenestehund. Så jeg kan ikke helt se at argumentet, "hunden har stor nytteverdi for samfunnet", er et særlig solid argument.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er vedtatt avlivet. Mannen ønsker å ta politivedtaket til retten. Denne muligheten er en del av det grunnleggende i rettstaten Norge og gjelder like mye sivile som ansatte i politiet.

Som representant for etaten, burde ikke vedkommende være nettopp en som aksepterer loven og vedtaket? Siden jobben hans er å håndheve loven? Det har jo noe med hvilke signaler man sender ut og at man har et visst ansvar selv når man ikke går med uniform.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener *bankibordet* pensjonistalder er 10 år for en tjenestehund. Så jeg kan ikke helt se at argumentet, "hunden har stor nytteverdi for samfunnet", er et særlig solid argument.

De kan gå lenger, mener jeg :) Forskjellen er bare at de må opp til godkjenning hvert år (til vanlig er de oppe hvert andre år) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener *bankibordet* pensjonistalder er 10 år for en tjenestehund. Så jeg kan ikke helt se at argumentet, "hunden har stor nytteverdi for samfunnet", er et særlig solid argument.

Vel, kanskje ikke akkurat denne hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det trengs en havarikommisjon, når barn og voksne blir bitt av hund.

Naomi lever videre med psykiske skader, og fysiske arr. Jeg var i Norge nettopp, så tilfeldig ei jente på trikken, kunne være ca atten-tyve år. I t-skjorte, med tydelige skader på overarmen, de kunne ligne hundebitt.

Får håpe hunden er avlivet. Hvis de da ikke forhandlet med eier. Som etter å ha påført Naomi, familien og vitner store tilleggsbelastninger med anker og diverse, "tilbød" seg å flytte.

Tenker på Naomis familie i dag. De var heldige. Men de har nok en tøff kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det trengs en havarikommisjon, når barn og voksne blir bitt av hund.

Naomi lever videre med psykiske skader, og fysiske arr. Jeg var i Norge nettopp, så tilfeldig ei jente på trikken, kunne være ca atten-tyve år. I t-skjorte, med tydelige skader på overarmen, de kunne ligne hundebitt.

Får håpe hunden er avlivet. Hvis de da ikke forhandlet med eier. Som etter å ha påført Naomi, familien og vitner store tilleggsbelastninger med anker og diverse, "tilbød" seg å flytte.

Tenker på Naomis familie i dag. De var heldige. Men de har nok en tøff kveld.

Du så ei voksen jente på trikken med skader som kunne likne på hundebitt og måtte skrive det her? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så ei voksen jente på trikken med skader som kunne likne på hundebitt og måtte skrive det her? :huh:

Jeg må ingenting som helst i livet, jeg opererer utfra vil, eller vil jeg ikke?

Tross ditt innlegg står jeg for at samtlige bitt fra hund som krever behandling på legevakt, bør granskes av en kommisjon lik de en har for veiulykker, luftfart, annen offentlig transport.

Samt at legevakten skal ilegges plikt å melde bitt til politiet. Politiet etterforsker om straffbare forhold har skjedd. En granskningskommisjon har fokus på alle detaljer som sørger for at ulykken kunne skje.

Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ingenting som helst i livet, jeg opererer utfra vil, eller vil jeg ikke?

Tross ditt innlegg står jeg for at samtlige bitt fra hund som krever behandling på legevakt, bør granskes av en kommisjon lik de en har for veiulykker, luftfart, annen offentlig transport.

Samt at legevakten skal ilegges plikt å melde bitt til politiet. Politiet etterforsker om straffbare forhold har skjedd. En granskningskommisjon har fokus på alle detaljer som sørger for at ulykken kunne skje.

Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Jeg vet ikke helt jeg. Hadde politiet skullet granske det hver gang jeg ble bitt, så kjenner jeg at det kunne blitt problematisk å gjøre jobben min. Jeg klipper hunder og ja, jeg tar mine forbehold (munnkurv), men det er ikke alltid det holder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...