Gå til innhold
Hundesonen.no

Fleischeslust, naturlig våtfor - erfaringer?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Kom over dette våtforet på XXL i dag, beskrivelsen hentet fra nettsiden:

"100 % naturlig våtfôr til hund, av rent kjøtt, uten tilsetningsstoffer. Kan brukes alene eller som supplement til annet fôr. Smak: Beef Menu.

Hundefôret har en svært høy kjøttandel, og et stort utvalg av ferske næringsstoffer. Fôret er helt uten kunstige farge-, konserverings- og aromastoffer.

Fôret imiterer ulvens naturlige ernæring, og gir hunden balansert og variert næring."

Jeg er på leting etter et ok våtfor å ha med på teltturer og lignende hvor det er vanskelig å ha med råforet vi bruker ellers (takler ikke tørrforånden han får :lol: ). Dette ser jo veldig veldig bra ut, men hvordan kan det være 100% kjøtt og ikke ha behov for å ligge kjølig/fryst?

Jeg kjøpte med en pølse for å prøve, veldig spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

men hvordan kan det være 100% kjøtt og ikke ha behov for å ligge kjølig/fryst?

Det kan det ikke, enkelt og greit. Med mindre det er tørket, noe de jo hevder det ikke er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dette våtforet på XXL i dag, beskrivelsen hentet fra nettsiden:

"100 % naturlig våtfôr til hund, av rent kjøtt, uten tilsetningsstoffer. Kan brukes alene eller som supplement til annet fôr. Smak: Beef Menu.

Hundefôret har en svært høy kjøttandel, og et stort utvalg av ferske næringsstoffer. Fôret er helt uten kunstige farge-, konserverings- og aromastoffer.

Fôret imiterer ulvens naturlige ernæring, og gir hunden balansert og variert næring."

Jeg er på leting etter et ok våtfor å ha med på teltturer og lignende hvor det er vanskelig å ha med råforet vi bruker ellers (takler ikke tørrforånden han får :lol: ). Dette ser jo veldig veldig bra ut, men hvordan kan det være 100% kjøtt og ikke ha behov for å ligge kjølig/fryst?

Jeg kjøpte med en pølse for å prøve, veldig spent :)

100 % naturlig våtfôr til hund, av rent kjøtt, uten tilsetningsstoffer.

Om det er dette du har lest, så står det jo ikke at det er 100% kjøtt? Bare 100% naturlig. Og av rent kjøtt. Uten tilsetningsstoffer. Hva står det på innholdsfortegnelsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det ikke, enkelt og greit. Med mindre det er tørket, noe de jo hevder det ikke er?

Står ikke det noe sted hvertfall, pølsa kjennes ut som en tint V&H-pølse..

100 % naturlig våtfôr til hund, av rent kjøtt, uten tilsetningsstoffer.

Om det er dette du har lest, så står det jo ikke at det er 100% kjøtt? Bare 100% naturlig. Og av rent kjøtt. Uten tilsetningsstoffer. Hva står det på innholdsfortegnelsen? :)

Jeg glemte visst å nevne innholdsfortegnelsen, det er der jeg har tatt 100% kjøtt fra. På pølsa jeg har kjøpt står det "100% storfekjøtt, vom og biprodukter fra dyr."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Biprodukter fra dyr".. Jeg er litt dum så: Hva betyr det? Altså, hvilke deler av et dyr kan være biprodukter? Hår, hud, klover ogsånn eller? :icon_redface:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det står spesifisert "lever, lunger, hjerte og nyrer" :) men ofte kan det bety det du ramser opp ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket såvidt på de pølsene på xxl her om dagen og mener å huske de inneholdt potet og pastinakk (!) eller noe? Og at det stod "med smak av", ikke direkte kjøtt, men det kan jo forsåvidt ha vært andre pølser.

Googlet, "100% storfekjøtt, innmat og andre animalske produkter (biff hjerte, biff lever, oksekjøtt lunge, kylling hjerte) fra matproduksjon og kalsium." Ok. Det står masse om BARF på siden deres, men ikke at det er rått, så da må det være behandlet på et eller annet vis for å kunne oppbevares i romtemp. Du kan jo sende produsenten en mail for å finne det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er nok behandlet for holdbarhet. Men sånn strengt tatt. Har det noe å si? Så lenge hunden får energi nok og ikke blir dårlig i magen gjør det vel ikke noe at han ikke får rått de få dagene på telttur? Siden ts er villig til å bære med våtfor istedenfor tørt, så er det neppe snakk om lang tur. Da betyr det jo ingen ting om det ikke er rått og 100% optimalt de få dagene.

Men om dette er de samme son jeg har laga godbiter av, så får bikkja neppe noe bedre ånde av dem enn tørrfôr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok behandlet for holdbarhet. Men sånn strengt tatt. Har det noe å si? Så lenge hunden får energi nok og ikke blir dårlig i magen gjør det vel ikke noe at han ikke får rått de få dagene på telttur? Siden ts er villig til å bære med våtfor istedenfor tørt, så er det neppe snakk om lang tur. Da betyr det jo ingen ting om det ikke er rått og 100% optimalt de få dagene.

Men om dette er de samme son jeg har laga godbiter av, så får bikkja neppe noe bedre ånde av dem enn tørrfôr :lol:

Nei, egentlig har det ikke såå mye å si, jeg ville bare forsikre meg om at det ikke var helt forferdelige greier :P Det er snakk om max en uke av gangen - og hunden skal få bære mesteparten av maten selv ;)

Angående ånden synes jeg ånden blir så fæl når tørrforrestene ligger igjen rundt i tenna hans - det forsvinner om vi pusser tenna f.eks. Jeg tenkte da at våtfor kommer til å skli like lett ned som V&H og derfor ikke satte igjen noe særlig lukt i munnen? :P Han (altså hunden..) er veldig kontaktsøkende om natta, og jeg bare orker ikke ligge i vond hundepust å sove :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...