Gå til innhold
Hundesonen.no

Greenies, ikke bra!


tm100021

Recommended Posts

Jeg har kommet en alarmerende sakk på polsk internet.

Vi alle har sett Greenie's tanbørste til hunder i salg i norge  

http://img159.imageshack.us/img159/8172/gr...reenies25td.jpg  

Det har blitt registrert flere dødsfalli Polen og i europa etter at hundene spiste denne godteriet.

sender 2 link der dere kan se hvordan tarmer til hund ser ut og hvordan "saken klupper seg i magensekker og tarmene til hundene.

http://improvehomelife.com/greenies.html

http://www.burtscause.com/

Mine hunder kastet opp etter de har spist denne "tannbørten" og jeg må si at jeg er glad jer ikke kjøpte flere av den slags.

Kom over denne i Myndeforumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert det er noe galt med Greeniesen for det da, det sto det jo til og med på siden. Hunder kan finne på å svelge mye rart, og ikke alt kommer gjennom like lett. Min hund tygger før hun svelger, så jeg kommer nok til å fortsette og kjøpe Greenies hvis jeg kommer over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo farlig snart da. Labb, Greanies, trådtufser (leker) osv.

Når noe følt skjer blir det veldig blåst opp. Tenk på alle bikkjene som ikke har blitt syke da, og som har spist greanies...

En annen ting er at når hunden blir syk leter folk etter en grunn. Det vet jeg for jeg har til og med trodd at D.A.P har fremkalt epi-anfall. Men tror ikke det lenger nå. Jeg trengte bare en grunn fordi jeg ikke forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert det er noe galt med Greeniesen for det da' date=' det sto det jo til og med på siden. Hunder kan finne på å svelge mye rart, og ikke alt kommer gjennom like lett. Min hund tygger før hun svelger, så jeg kommer nok til å fortsette og kjøpe Greenies hvis jeg kommer over det. :)[/quote']

=D> ..det er ikke greeniesen det er noe galt med..... :wink:

da hadde ikke det vært solgt her, ei heller anbefalt av vetrinærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang kineseren min spiste en (liten) greenies måtte han på akutt dyrlege vakt fordi den satt seg fast og blokkerte tarmen og han ble kjempesyk Han fikk ikke flere. En annen kineser jeg vet om måtte opereres pga den satt fast i tynntarmen. Xoloen min tygger grundig og fikk et par, men han fikk rødflammet utslett.

Holder oss til hudtyggeben vi. :) Synd, for den var visst veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, her satt jeg og skulle akkurat til å begynne å spise på en stor tallerken med rester etter middagen i dag, men der gikk den jammen rett i søpla... Burde kanskje skjønt at det var ekle bilder da... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ' date=' Amy elsker sånne.. Er de ikke de samme som man kan få kjøpt som krokediller og?[/quote']

Nei, det er ikke det samme.

Jeg kommer ALDRI igjen til å gi det til mine hunder(Bare så det er sagt så var dette spesielt rettet mot mynder)

Det burde ha brytet ned i magen... Og selv om det er anbefalt så tror jeg ikke at det har vært her så lenge at det er "testet" nok til at det ikke har noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ' date=' Amy elsker sånne.. Er de ikke de samme som man kan få kjøpt som krokediller og?[/quote']

Nei, det er ikke helt det samme. Vi kjøpte en sånn krokodille på

Tropehagen Zoo en gang. Alex likte den endelig, men jeg tok den fra han

fordi den ble så utroolig klissete... Både hunden og senga hans ble

grønn... En liten halvtime etterpå kom grønn diarè.

Da gikk vi på andre dyrebutikken og kjøpte Greenies etterpå. De ble ikke

klissete, og han tålte dem kjempegodt. Dermed spiser han sånne med

jevne mellomrom. Westien er jo kjent for å bryte lett ut i utslett hvis det er

noe galt, så jeg er ikke bekymret for Greenies.

Sånn som jeg har forstått det så er de krokodillene basert på alger, mens

Greenies er basert på klorofyll fra planter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://improvehomelife.com/greenies.html

Studer bildene og si hva dere ser...

Jeg ser at den hunden dette er tatt i fra har tygget Greene én i 3 deler for så å svelge det(mere glupsk enn vår samojed med andre ord).

har brukt Greenes en stund nå og når jeg ser på de bildene så skremmer ikke de meg, meningen med de tygge"beina" er at hunden skal tygge dem ordentlig før de svelges og ikke bare dele de opp i biter for så å svelge.

det jeg ser med mine hunder er at de heller gnager dem opp i små biter enn bare å bte av en del for så å svelge.

det er noe jeg faktisk ikke hadde trodd om Samojeden som sluker det meste helt men hunligger seg altså ned og nyter disse "beina" men andre tyggebei skal ned fortest mulig. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' men selv om det ble spist i tre store biter, så burde det ha brytet ned.[/quote']

ja det burde vell det men ikke alt som hunder spiser brytes ned likefort.

og for alt vi vet så kan det ha vært noe gale med akkurat den greeneen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg orka ikke gå inn å se bildene...men jeg har nok heller ikke tro på at det er Gr. som e årsaken alene. Jeg gir ofte mine hunder tannbørstr av den typen, både valper og voksne...har enda ikke sett at noen av dem har reagert, blitt syke eller kastet opp. Tror nok at det er ting som er mye verre å gi enn Gr. som f.eks gulrot og sjokolade for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonic spiser Greenies med jevne mellomrom. Han eeeelsker dem, og han koser seg med dem. Til hans og mitt forsvar, så tygger ham dem veldig godt. Men jeg ser sammenhengen med sluking av greenien og at den ikke blir nedbrutt i tarmen. Sonic for grønn avføring av den, men med samme konsistens som vanlig. Jeg ser at det er et produkt som ikke er lett nedbrytelig, men jeg ser også at det er en godbit som er sund, og god for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonic spiser Greenies med jevne mellomrom. Han eeeelsker dem, og han koser seg med dem. Til hans og mitt forsvar, så tygger ham dem veldig godt. Men jeg ser sammenhengen med sluking av greenien og at den ikke blir nedbrutt i tarmen. Sonic for grønn avføring av den, men med samme konsistens som vanlig. Jeg ser at det er et produkt som ikke er lett nedbrytelig, men jeg ser også at det er en godbit som er sund, og god for tennene.

ja ikke sant, når hunden sluker den så forstår jeg godt at noe skilt kan skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva som står på SAMTLIGE pakker med Greenies...

Feeding directions: Greenies are recommended for dogs over 6 months of age and over 10 pounds (consider Greenies Lill`bits for toy breeds,puppies and dogs known to "gulp"). Feed the correct size Greenies for your dog`sweight 1 - 2 times daily as a treat. Greenies are not intended to be complete and balanced and therefore should not constitute more than 25% of your dog`s diet. A greenish colour in the dog`s stool is a normaland harmless result of consuming chlorophyll, a key ingredient and natural breath freshener. As with any treat, always offer water after feeding. If obesity is a consern, reduse food intake. If you have questions, call (1-866-473-3643)

Caution: As with any edible product, monitor your dog to ensure the treat is adequately chewed.Gulping any item can be harmful or even fatal to a dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...