Gå til innhold
Hundesonen.no

Leiebil


Wednesday
 Share

Recommended Posts

Jeg vil en tur til Fredrikstad og bli der et par uker. Men har ikke bil! Jeg skal ha med tvillingene på åtte måneder, to bilstoler, tvillingvogn, bagasje og en hund. Dermed blir det fryktelig slitsomt med tog. Så da tenkte jeg på leiebil... Tenkte da å leie i Kristiansand, kjøre med den bort, bruke den der i to uker og levere den i Kristiansand igjen. Da lurer jeg på: Er det i det hele tatt mulig å ha hund i en leiebil? Vet dere hvem som er billigst å leie fra? Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hund i leiebil så anbefaler jeg å ta kontakt med selve utleiestasjonen. De aller fleste pleier å være fleksible, enten i form av at du sørger for å levere tilbake bilen uten hundehår, eller at du betaler litt ekstra for en litt dypere rengjøring ved retur.

Andre tips i forhold til pris er å sjekke hva som er inkludert i prisen når man sammenligner. De aller fleste store firmaene opererer med fri km, noe som kan være gunstig om man skal kjøre et lengre strekke, mens noen tilbyr eks. 100km inkludert per dag og 1-2kr per ekstra km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fram til at det ble rundt 5000 kr hos de fleste. Uten noe tillegg da. Men hos Avis står det jo at det ikke er tillatt med dyr i bilene da :/

Siterer meg selv jeg:

Når det gjelder hund i leiebil så anbefaler jeg å ta kontakt med selve utleiestasjonen.

I mange tilfeller løser det seg, og jeg vet at ihvertfall Avis ofte er fleksible på det punktet om de har mulighet. Men som sagt kan det bety noe tilrettelegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kom fram til at det ble rundt 5000 kr hos de fleste. Uten noe tillegg da. Men hos Avis står det jo at det ikke er tillatt med dyr i bilene da :/

Ok vet ikke hvordan du kom frem til det, så tok jeg nok noe hardt i lenge siden jeg har leid bil tydeligvis.. :o Den laveste prisen er jo fortsatt en liten bil ala Micra med begrenset plass til en koffert eller tilsvarende baki. Hund er jo sjeldent noe problem, du må bare kontakte de og regne med ett ekstra rengjøringsgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 500 kr dagen for en stasjonsvogn er ikke spesielt dyrt for leiebil.

Nei, men noen her skal ha det til at det koster mye mye mer. 5000 er ikke galt. Tror ikke jeg er medlem i noe som kan gi rabatt. Jobb har jeg ikke, og alle forsikringer står på mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisforespørsel hos Avis på stasjonsvogn i 12 dager kom på rundt 5000 kr. Er det virkelig så utrolig?

Utrolig er vel å ta i, men billig er korrekt å omtale det som. En generell prissjekk på avis for feks reykjavik, stockholm eller tromsø gir fort en pris på 3000-4000kr for en stasjonsvogn i 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Du bør i hvertfall opp i en mellomstor bil for å få med alt og da blir det fra 6600 og mellomstor stasjonsvogn bør du ha og selv da tror jeg du bør tenke på hva du skal ha med deg

Altså det kommer vel noen tilleg + drivstoff fyllingen. Lenge siden jeg har leid så der husker jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

vet ikke men ser prisen er fra. Kommer ann på hvor mange km du skal kjøre tenker jeg og hvor mange dager og drivstoff og hundetilleg. Så jeg ville ringt i morgen og sjekket tilbudet for skal du reise nå i påsken så kan det hende du er ekstra heldig da hadde dem rabatt. Så i morgen vilel jeg tatt en ringerunde og ikke gått for noe mindre enn stasjonsvogn i mellomstor klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg verken skal til Reykjavik, Stockholm eller Tromsø. Men da bare ringer jeg og spør om det er greit med hund da.

Skjønner virkelig ikke hvorfor du svarer på den måten når alt man ville var å understreke hvor heldig du er som har funnet en veldig hyggelig leiepris... Får iallefall ikke videre lyst å videre skrive om erfaringer med leiebil, det blir en del av de ila ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor du svarer på den måten når alt man ville var å understreke hvor heldig du er som har funnet en veldig hyggelig leiepris... Får iallefall ikke videre lyst å videre skrive om erfaringer med leiebil, det blir en del av de ila ett år.

??????????

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre tillegg enn drivstoff, bommer og eventuell ekstra hundevask?

Ekstra kilometer (om det ikke er fri kilometer), sjekk også egenandel og hva den dekker og om det evt er billigere å bare betale for null egenandel!

Akkurat det skulle jeg til å nevne :)

Ellers anbefaler jeg å gå over bilen nøye før du reiser, ta evt. bilder eller informer om skader som ikke står oppført. Les over kontrakten du signerer på og se til at estimert totalbeløp stemmer overens med det du har booket.

Personlig anbefaler jeg å tegne PAI (personlig assistanse forsikring) som koster 25kr per dag hos Avis (på normale biler) og som gir deg 0,- i egenandel ved skade på frontrute eller veihjelp. En sprekk i frontrute kan fort koste litt, den dekker endel annet også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...