Mew Skrevet 8. April 2014 Rapporter Skrevet 8. April 2014 Hadde vært kjekt med lidt tips og råd. Saken er, at jeg ønsker å trene med den et-årige unghund til å bli på tomten på hytten, så vi slipper line og ufrivillige flyttinger av hagemøbler, nåt han surrer seg inn i dem :-) Hvordan går vi frem? Tomten er på nesten tre mål og derfor ikke mulig å hegne inn. Han er veldig lydig og lærenem, især når belønningen er pølse eller kalkunpålegg. Alle forslag mottas med glede :-) Siter
simira Skrevet 8. April 2014 Rapporter Skrevet 8. April 2014 Hva med å gjerde inn et mindre område, evt en litt stor hundegård? Nå vet jeg ikke hvor dere har hytte, men i typiske hyttestrøk er det jo gjerne mer vilt enn ellers, og dermed kanskje vanskeligere å lære inn tomtegrenser og holde hunden nær huset? Siter
Guest lijenta Skrevet 8. April 2014 Rapporter Skrevet 8. April 2014 Vet i hvertfll at skal mine holde seg i nærheten så må jeg ha dem mye løse og drive kontakt trening og innkalling. Men en må heletiden være klar til å rope dem inn pga viltet så jeg ville heller laget noe så du og hunden kunen slappe av på hytta Siter
Snorken Skrevet 9. April 2014 Rapporter Skrevet 9. April 2014 husk at hunden ikke kan være løs når det er båndtvang, selv om det er på egen tomt. jeg er helt enig med Simira; lag en større innhegning på tomten! dere kan også feste en langline mer strategisk til, så dere slipper at han surrer seg inn i hagemøbler. Siter
mushi Skrevet 9. April 2014 Rapporter Skrevet 9. April 2014 Hva med å sette opp en løpestreng? Da vil han ikke surre seg inn. Siter
Recommended Posts