buddy13 Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Skrevet 30. Mars 2014 Bikkja har vært på playdate på hardt underlag - resultatet ble en sår pote. I dagene etter var den veldig rød og hissig, nå er rødheten mer eller mindre borte, men det er igjen to "brannsår"/"gnagsår" på to av putene. Det vi har gjort er at vi har passet på å begrense slikkingen hans, samt å passe på at poten er tørr og ren og får bra med luft. Mitt spørsmål er om vi bør oppsøke veterinær? Har ikke bilde for hånden, men det er rødt mellom putene + de små sårene på selve tredeputene. Rødheten har gått veldig tilbake, men blir ikke borte. Han er veldig gira på å slikke der. Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Skrevet 30. Mars 2014 Hvor lenge er det siden da? Det høres jo ut som det er i ferd med å gro. Bruk potesokk ute så det får litt mer ro til å gro, ellers ordner sånt seg stort sett fint selv. Siter
buddy13 Skrevet 30. Mars 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Mars 2014 Det er en uke siden. Redd han skal ha fått noe sopp eller noe, men huden helt innerst er ikke rød, kun putene.. Siter
Guest Jonna Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Skrevet 30. Mars 2014 Poter bruke lang tid, jeg bruker fortsatt potesokk på min som sleit sin pote for 2-3 uker siden Siter
Meg Skrevet 30. Mars 2014 Rapporter Skrevet 30. Mars 2014 sinksalve og potesokk- om nødvendig krage for å unngå slikking (her holoder det med potesokk + antislikk-spray) Siter
buddy13 Skrevet 2. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. April 2014 Nå er det helt sprengrødt mellom putene halter ikke, har tydeligvis ikke vondt, men det ser skikkelig sårt ut.. Tror jeg ringer vet imorgen i tilfelle 1 Siter
buddy13 Skrevet 17. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 17. April 2014 Ringte vet., og de ville se det ann. Rødheten gikk over etterhvert, men i går kom den tilbake på tre av fire poter. Har nå vasket labbene godt, og smurt med potesalve. Skikkelig rød mellom tredeputene. Kjip påske for en som nok helst ville løpt mye ute, men da ble det potesokker og avslapping inne Siter
Guest lijenta Skrevet 17. April 2014 Rapporter Skrevet 17. April 2014 Det er en av grunnene til at trekkhunder gjerne får på potesokker fra start av trening. Men for mye fukt kan også gjøre at det klør. og såret blir verre, du får følge med Siter
Recommended Posts