Gjest Skrevet 23. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Mars 2014 Nå har vofsen min gått på NSAIDs (?) i ca 1,5-2 år. Dyrelegen mener at det er hardt for kroppen og at vi bør vurdere å gå over til cartrophen-injeksjoner. Hun fungerer veldig bra på tabelettene hun får, men jeg er redd for nyrer/lever. Et bytte blir da kun for å "redde" disse organene. Er dette en reell bekymring, jeg har? Når det var gått 1 år begynte hun å få problemer med analkjertlene, noe hun aldri hadde før hun begynte på medisinen. Så de har jo utvilsomt negative effekter utover den gunstige smerte/betennelsesdempende lindringen. Hun får i hovedsak tabeletter for å forhindre nydannelse av forkalkninger. Men også for evt. smertelindring. Vil cartrophen være en mer "snill" måte å forhindre det samme på, uten at det er så hardt på nyrer/lever? (Dekker agria cartrophen-injeksjoner?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Absolutt ingen tanker fra noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Dyrelegen mener at det er hardt for kroppen og at vi bør vurdere å gå over til cartrophen-injeksjoner. Hvis dyrlegen anbefaler å gå over til injeksjoner, og du er bekymret for hva som skjer om du ikke gjør det, ville jeg byttet. Utover det har jeg ingen peiling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Aner ikke fordeler ulemper egentlig, for vi hadde ikke noe alternativ da det ble prøvd. Men man er jo ikke garantert samme effekt av injeksjonene som av pillene - husker jeg riktig når meg mener at det er onsior dere bruker? På en måte så er det jo bare å prøve og gå tilbake til piller om injeksjonene ikke fungerer. Hvordan blir forskjellen prismessig? Gjensidige dekket det mener jeg, men vet ikke med agria. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Agria dekket det ikke fordi foreldrene til Amiga ikke var HD rønget, men hadde de vært med a eller b ville de vært dekket. Siden hun fikk cartrofen for HD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Men sliter cartrophen også på nyrer/lever? Er effekten lik som ved tabelett-behandling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Effekten er det umulig å si noe om på forhånd, det er veldig indivuduelt. Noen har veldig god effekt av piller, og ingen/lite av injeksjoner, mens andre er det omvendt, og noen har rett og slett samme effekt. Kahlo min foreksempel responderte veldig bra på metacam, ikke i det heletatt på rimadyl, og bare middelmådig på onsior. Hun hadde null effekt av cartrophen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Aha, jeg skjønner Da må vi vel bare prøve da, hvis jeg finner ut det er lurt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 I følge felleskatalogen er det ingen indikasjoner på at Cartrophen har langtids skadelig effekt på lever / nyrer. Det er selvfølgelig større fare for abcesser og arrdannelser ved injeksjoner fremfor tabletter, men det antar jeg at er av underordnet betydning så lenge veterinæren er den som utfører injeksjonene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts