Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten historie


Kristina

Recommended Posts

Jeg var nettop ute å gikk tur med det lille hormonelle dyret mitt i sele. I sela får hu lov til å trekke. Så gikk vi forbi fengselet og møtte på en fengselsbetjent. Han sa 'denna har du ikke mye kontroll over'. Jeg ble helt satt ut av kommentaren så jeg sa 'jo det har jeg. ....men ikke i denna sela'. Så gikk jeg vidre.

Da vi var på vei tilbake møtte vi på han igjen. Da sa han 'du bør se Sos hundehjelpen på tv3 i dag'.

Da ble jeg drit sur og sa 'tør jeg spørre hva du veit om jeg har kontroll på hunden min eller ikke, når du har sett oss gå forbi en gang?'-

Han så skikkelig forfjamsa ut også sa han at han ikke mente det vondt.

Så begynte vi å snakke om hund (!), og han sa han kunne hilse på Lunah, men Lunah er redd for høye mørkt kledde menn så hu bjeffa på'n og ville ikke.

Så forklarte jeg litt om nervøsiteten hennes (er livredd for at folk skal tolke hunden min som agressiv), men det virka som han kunne litt om hund så han smilte og forstod.

Så gikk jeg hjem med villdyret mitt.

Hadde alle politifolk vært sånn, så hadde det vært bra!!! :lol:

Når folk begynner å uttale seg om mitt hundehold og bare har sett oss gå forbi en gang, da blir jeg irritert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle politifolk vært sånn, så hadde det vært bra!!! ;)

Nå er det ganske få fengselsbetjenter som er politifolk da.

Men det hadde jo ingenting med saken å gjøre :P

Flott at han ikke var helt dum, er mange sånne ute og går (folk altså, fengselsbetjenter har jeg ikke møtt så mange av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det SER UT SOM du ikke har kontroll hvis hunden drar. Jeg har aldri skjønt hvorfor hunder FÅR LOV til å dra...

Som sagt gikk hun i sele, da får hun lov til å dra til en forveksling i halsbånd så MÅ hu gå pent.

Poenget mitt er at jeg blir sjukt irritert av folk som blander seg i MITT hundehold når de har sett meg i 2 min.

Og ang politifolk og fengselsbetjenter så går det under det samma. De vil helst virke så macho og tøffe som mulig.

Og fordeom de har uniform så trenger de **** ikke være frekke i kjefen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det SER UT SOM du ikke har kontroll hvis hunden drar. Jeg har aldri skjønt hvorfor hunder FÅR LOV til å dra...

enig.... Og jeg syns de aller fleste politifolk er flotte og engasjerte mennesker ;) Har full respekt for politiets arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært 10 år eldre hadde han nok ikke giddi å kommentert det engang. Folk har ikke respekt for yngre, og uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Sånt irriterer meg.

jeg tror nok det er det samme uansett alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir irrititert når andre folk blander seg slik. Det hadde jeg også blitt! Og såklart er det ofte de yngre som må tåle slike kommentarer. Enten "tør" de mer da, ellers så har de fått det for seg at alle ungdommer ikke kan ha kontroll over en hund. Husker jeg var på tur med CIta på fjellet en Søndag med masse folk. Hun var løs, og hilste ikke på et eneste menneske eller hund som passerte oss - og hun har aldri vært så dyktig før. Så hører vi Balder laaaaaaangt vekke nedi dalen, og han bjeffer og bjeffer. Og Cita bjeffer tilbake, og da kommer det to gamle damer og roper til meg "nnå får du **** meg se å få kontroll over bikkjen din! Den er en fare for andre turgåere!". Faktisk - så tviler jeg på at det hadde skjedd om jeg var eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjømnner utrolig godt at du ble irritert Kristina!! Voksene har utrolig lite respekt for ungdommer med hund. De kan da søren ikke vite om man har kontroll over bikkja si etter å ha gått forbi en person.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvorfor jeg aldri ALDRI har fått noen kommentarer når jeg går sammen med pappa (og lunah i sele), eller når pappa går med lunah (da går ikke lunah pent i det hele tatt).

Pappa gav en annen voksen gubbe samme kommentaren en gang ;) og han er 50 år! og andre gubben var rundt samme alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...