Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid hvis begge kjønn - jobb?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Tja alle hannhunder jeg har hatt, også de jeg har passet har klart å oppføre seg og slappe av:)

Så fint for deg.

Jeg synes det er slitsomt, for hannen min blir helt idiot på stress og mas. Han er en utolmodig og lettmasende hund fra før hvis det er noe han har på hjertet, selv om det ikke er plagsomt lenger nå. Det var mest fram til han var mellom 3 og 4 år. Det er kommunikasjon med kraftig piping gjennom nesa, som kommer sterkt tilbake når tispen nærmer seg stådagene.

Det kan sammenlignes med en torturmetode der du konstant må høre på den grusomme lyden mens du samtidig må leve et normalt liv. Og til slutt hører du lyden selv om du ikke er sammen med hunden. Etter løpetiden setter du stor pris på hvor lett hundeholdet er utenom løpetidene :P

Det er ingen ting som får han til å slutte. Ingen ting.

Det er ikke alle som opplever det sånn som dette, men det gjør nå i hvert fall jeg.

Og derfor skal jeg aldri ha et av hvert kjønn igjen, tar ikke sjansen :P

Det går ikke an å fortelle hannen at han ikke får lov til å reagere, for det er ingen hjemme og følelsene ligger utenpå pelsen. Han er ikke spesielt hyggelig å ha i hus akkurat da om jeg får være ærlig. Jeg har to valg. Enten å ha de/han med i bilen for ikke å bli husløs (lyden eskalerer voldsomt om jeg ikke er der og får han til å holde det på et lavere nivå) eller sette bort hannhunden.

Jeg har ingen fast avtale med noen at de skal ha hunden min en periode to ganger i året resten av hans liv, så det blir bilen og zombietilstand på meg de dagene.

Kastrering? Nei jeg synes ikke det når hunden fungerer utmerket alle andre dager i året.

I mitt neste liv vil jeg være hunden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg.

I mitt neste liv vil jeg være hunden din!

Så lenge du har tenkt til å bli tispe så går det helt fint, jeg har nemlig planer om å beholde tipser fremover :lol:

Men når jeg tenker meg om så kan det være at jeg også er på mitt neste liv når du er det, så da spørs det om jeg får samme liv/rolle/person utdelt på nytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...