Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfisk


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Naturlig salt er det i alt omtrent, de er tilsatt salt som er farlig ;)

Og Smula elsker meg sikkert like høyt som Zugo da vi var på Femunden i sommer, hun fikk en hel tørrfisk dagen hun :D

Størrelsen tatt i betraktning så går det vel ca for det samme :lol:

Men da kan de altså få mer. Feite er de så langt i fra, så det bekymrer meg ikke. Pr nå har jeg vel ca 8 kg oppdelt i biter, dvs to og en halv tilitersbøtte full, så da er det billig og sunn snacks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tørrfiskspm: kan man sage en tørrfiski biter med manuell sag? Kan få kjøpt fra V&H gaske billig gjennom jobben, men de selger jo bare hele fisk, og DET blir litt mye for storspisern min føler jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel gå fint å sage den i to, men gjør det ute ;)

I sommer fikk Koda og Huskytispa hver sin tørfisk (hel fisk) av min mor. Koda gikk som vanlig å gjemte tørfisken i sofaen under teppet, og skulle spare til en passende anledning. Frøkenhusky slukte sin fisk, og hadde selvfølgelig fått med seg at Koda hadde gjemt sin. Hun gikk fort bort for å finne den, og før vi rakk å gjøre noe så var den borte den også.

Trodde at bikkja var bunnløs når det kom til mat, men den gang ei. Hun var så mett etter to tørrfisk og frokost at hun bokstavelig talt trillet :lol: Hun lå langflat i 24 timer før hun orket å være med på tur :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tørrfiskspm: kan man sage en tørrfiski biter med manuell sag? Kan få kjøpt fra V&H gaske billig gjennom jobben, men de selger jo bare hele fisk, og DET blir litt mye for storspisern min føler jeg :P

Det er pappa som deler fisken til jentene, og han gjør det med vanlig sag ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også eit lite spørsmål: Går det greit å gi den delen av tørrfisken med størst bein (framme på fisken)? Fikk ein del heil tørrfisk som eg har delt opp i mindre bitar, men mamma meinte det ikkje var så bra å gi akkurat den delen av fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har også eit lite spørsmål: Går det greit å gi den delen av tørrfisken med størst bein (framme på fisken)? Fikk ein del heil tørrfisk som eg har delt opp i mindre bitar, men mamma meinte det ikkje var så bra å gi akkurat den delen av fisken :)

Tørrfisk er ikke varmebehandlet, så det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I plastbøtte med lokk men lokket er ikke trykt på plass, ute i garasjen hvor det er tørt og skjermet.

Garasjen her er sånn garasjehus og jeg bruker jo bare min bås når jeg har besøk. Kanskje jeg skulle ha en bøtte stående midt på sånn til hverdags :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfisk til hunden :D Du kan også dele med øks, det gjør min pappa med tørrfisken til Keiron.

Må kanskje be han tørke opp masse til vi skal bortover i sommer å ta med oss hjem så mye vi kan, kan forhåpentligvis bli kjørt da isteden for å måtte ta hurtigruta, det er så stress med katt og unghund der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

http://havetsgoder.no/index.php/hundetorrfisk

Har bestilt der før, meget god kvalitet! Om vi går flere sammen blir portoen et spytt i havet ;)

Skal vi kjøpe sammen? Vi må vel kjøpe 15 kg for billigere frakt. Vet ikke hvor mye du vil ha jeg, men vi kan jo kjøpe mer enn 15 kg også om det er flere Trøndere som vil være med. Noen som vil være med? Noen som vil ha litt mengde da. Gidder ikke dele opp i masse smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...