Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegrind til bil


Recommended Posts

  • 7 months later...

Drar opp denne jeg. Jeg har en Honda CR-V eldre modell og i bakluka er det et dobbelt Kelabur. Det er litt for lite til begge guttene dessverre når jeg bruker skilleveggen, så løsningen pr i dag er at den ene er i buret og den andre er i baksetet. Greit nok på korte kjørestrekninger men ikke når jeg skal farte land og strand.

Derfor ser jeg meg om etter andre løsninger som f.eks grinder. De jeg har sett virker solide og fornuftige og gir hundene bra plass. Problemet er at jeg ikke vet hvor får tak i sånt! Særlig når jeg søker på min modell - 1999 - så er alternativene få.

Er det noen som har tips? (Foruten å kjøpe større bil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jaktlykke

Grinder kan spesialtilpasses, du kan ta kontakt med Jeppe i Sverige blant annet. Problemet er jo at du har en gammel bil som man aldri kan forutsi levealder på. Jeg ville nok gjort det beste ut av situasjonen og heller kjøpt en grind den dagen jeg fikk ny bil. Evt kan du jo gå for en bil med samme dimensjoner som den du har nå, men da ville jeg forhørt meg med produsentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jaktlykke

Grinder kan spesialtilpasses, du kan ta kontakt med Jeppe i Sverige blant annet. Problemet er jo at du har en gammel bil som man aldri kan forutsi levealder på. Jeg ville nok gjort det beste ut av situasjonen og heller kjøpt en grind den dagen jeg fikk ny bil. Evt kan du jo gå for en bil med samme dimensjoner som den du har nå, men da ville jeg forhørt meg med produsentene.

Jeppe har jeg skikkelig dårlig erfaring med. Jeg ringte og pratet og det gikk kjempefint, fikk beskjed om å sende mail med bestilling, fikk aldri svar. Purret fikk svar tilslutt der de beklaget at min mail hadde forsvunnet. Sendt ny mail og fikk aldri svar.

Nå ca 6 måneder senere purret jeg (vel det er vel nesten 1 måned siden) og enda ikke fått svar. Kommer derfor til å gå for Kulkukoira istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Drar opp denne jeg. Jeg har en Honda CR-V eldre modell og i bakluka er det et dobbelt Kelabur. Det er litt for lite til begge guttene dessverre når jeg bruker skilleveggen, så løsningen pr i dag er at den ene er i buret og den andre er i baksetet. Greit nok på korte kjørestrekninger men ikke når jeg skal farte land og strand.

Derfor ser jeg meg om etter andre løsninger som f.eks grinder. De jeg har sett virker solide og fornuftige og gir hundene bra plass. Problemet er at jeg ikke vet hvor får tak i sånt! Særlig når jeg søker på min modell - 1999 - så er alternativene få.

Er det noen som har tips? (Foruten å kjøpe større bil...)

Søren klype - jeg solgte akkurat min CR-V 99 modell med en ypperlig grind, denne kunne du fått gratis om jeg hadde lest denne tråden i tide. Jeg vet dessverre ikke hva slags type grind dette var ....

EDIT: Dette er ikke typen jeg hadde, min gikk til rett nedenfor nakkestøttene på baksetene, men det ser ut som dette er en bil lik 99 mod i alle fall: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52753455&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd @Aya !

 

jeppe har akkurat den type grinder jeg vil ha men jeg kan ikke finne epostadresse?  Bare telefonnummer.  Skulle gjerne ha hørt med ham i det minste om det finnes grinder til min modell.

Han foretrekker at man ringer først. Var veldig koselig mann å prate med da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min Kulkukoira grind bestilt, så da bør den være her om en tre-fire uker så skal jeg gi en liten rapport på hva jeg syntes.

Har hatt min grind fra Kulkukoira i over 3 år nå, og er knakende fornøyd!

Synes det er en kjempegod løsning, hvor man får brukt hele bagasjerommet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe på finn annonsen? Ser ut som den ble lagt ut i går liksom

Det er ikke dette jeg er ute etter. Dette er en skillevegg mellom baksetet og lasterommet. Jeg er mer på jakt etter ei grind som holder bikkjene innestengt når jeg åpner bildøren; her er det helt åpent.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har grinden min fra Kulkukoira kommet, jeg er veldig positivt overrasket. Den beholder ufattelig mye av plassen og ser skikkelig profesjonell ut. Flott åpnings mekanisme med mulighet til å låse dørene slik at man kan gå ifra bilen med bakluka åpen.

Endelig har jeg fått den løsningen jeg ville ha, og er kjempefornøyd fra første sekund!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D måtte du borre i bilen noen steder? Det må man med jeppe, så blir nok uaktuelt ved neste bil.

Nei det måtte man ikke, du kan se instruksjonsvideo her:

http://www.kotinet.com/teemu.pehkonen/verajasivu/verajan%20asennus%208.4mb.wmv

Da ser du litt mer om hvordan den er. Forskjellen er bare at de nye (det jeg har) har annerledes lås, med mulighet da til å låse med nøkkel. Tenkte å ta litt bilder når jeg får tid en dag det er dagslys, kanskje lørdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...