yurij Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Skrevet 1. Mars 2014 Tips til andre enn Kela og jeppe som har hundegrinder til bra priser? 1 Siter
jaktlykke Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Drar opp denne jeg. Jeg har en Honda CR-V eldre modell og i bakluka er det et dobbelt Kelabur. Det er litt for lite til begge guttene dessverre når jeg bruker skilleveggen, så løsningen pr i dag er at den ene er i buret og den andre er i baksetet. Greit nok på korte kjørestrekninger men ikke når jeg skal farte land og strand. Derfor ser jeg meg om etter andre løsninger som f.eks grinder. De jeg har sett virker solide og fornuftige og gir hundene bra plass. Problemet er at jeg ikke vet hvor får tak i sånt! Særlig når jeg søker på min modell - 1999 - så er alternativene få. Er det noen som har tips? (Foruten å kjøpe større bil...) Siter
Guest Bølla Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 @jaktlykke Grinder kan spesialtilpasses, du kan ta kontakt med Jeppe i Sverige blant annet. Problemet er jo at du har en gammel bil som man aldri kan forutsi levealder på. Jeg ville nok gjort det beste ut av situasjonen og heller kjøpt en grind den dagen jeg fikk ny bil. Evt kan du jo gå for en bil med samme dimensjoner som den du har nå, men da ville jeg forhørt meg med produsentene. Siter
SiriEveline Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 @jaktlykke Grinder kan spesialtilpasses, du kan ta kontakt med Jeppe i Sverige blant annet. Problemet er jo at du har en gammel bil som man aldri kan forutsi levealder på. Jeg ville nok gjort det beste ut av situasjonen og heller kjøpt en grind den dagen jeg fikk ny bil. Evt kan du jo gå for en bil med samme dimensjoner som den du har nå, men da ville jeg forhørt meg med produsentene. Jeppe har jeg skikkelig dårlig erfaring med. Jeg ringte og pratet og det gikk kjempefint, fikk beskjed om å sende mail med bestilling, fikk aldri svar. Purret fikk svar tilslutt der de beklaget at min mail hadde forsvunnet. Sendt ny mail og fikk aldri svar. Nå ca 6 måneder senere purret jeg (vel det er vel nesten 1 måned siden) og enda ikke fått svar. Kommer derfor til å gå for Kulkukoira istedenfor. Siter
jaktlykke Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Kulkukoira, finsk? Har de en nettside? Siter
SiriEveline Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Kulkukoira, finsk? Har de en nettside? De er finske ja. Her er nettside http://www.kulkukoira.com/fi_FI De er mye bedre på engelsk per mail enn nettsiden som kan google translates Siter
Djervekvinnen Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Jeg bruker Variogate Universalgrind. Den er super Har den i min Suzuki xl7. Søk på Petworld eller Google. Fikk ikke til å legge til link her dessverre. Siter
SiriEveline Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2014 Da er min Kulkukoira grind bestilt, så da bør den være her om en tre-fire uker så skal jeg gi en liten rapport på hva jeg syntes. Siter
Aya Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2014 Drar opp denne jeg. Jeg har en Honda CR-V eldre modell og i bakluka er det et dobbelt Kelabur. Det er litt for lite til begge guttene dessverre når jeg bruker skilleveggen, så løsningen pr i dag er at den ene er i buret og den andre er i baksetet. Greit nok på korte kjørestrekninger men ikke når jeg skal farte land og strand. Derfor ser jeg meg om etter andre løsninger som f.eks grinder. De jeg har sett virker solide og fornuftige og gir hundene bra plass. Problemet er at jeg ikke vet hvor får tak i sånt! Særlig når jeg søker på min modell - 1999 - så er alternativene få. Er det noen som har tips? (Foruten å kjøpe større bil...) Søren klype - jeg solgte akkurat min CR-V 99 modell med en ypperlig grind, denne kunne du fått gratis om jeg hadde lest denne tråden i tide. Jeg vet dessverre ikke hva slags type grind dette var .... EDIT: Dette er ikke typen jeg hadde, min gikk til rett nedenfor nakkestøttene på baksetene, men det ser ut som dette er en bil lik 99 mod i alle fall: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52753455&searchclickthrough=true Siter
jaktlykke Skrevet 21. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2014 Det var synd @Aya ! jeppe har akkurat den type grinder jeg vil ha men jeg kan ikke finne epostadresse? Bare telefonnummer. Skulle gjerne ha hørt med ham i det minste om det finnes grinder til min modell. Siter
SiriEveline Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Det var synd @Aya ! jeppe har akkurat den type grinder jeg vil ha men jeg kan ikke finne epostadresse? Bare telefonnummer. Skulle gjerne ha hørt med ham i det minste om det finnes grinder til min modell. Han foretrekker at man ringer først. Var veldig koselig mann å prate med da Siter
Guest Belgerpia Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Ok takk Kan du ikke bare ringe på finn annonsen? Ser ut som den ble lagt ut i går liksom Siter
Hampus Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 Da er min Kulkukoira grind bestilt, så da bør den være her om en tre-fire uker så skal jeg gi en liten rapport på hva jeg syntes. Har hatt min grind fra Kulkukoira i over 3 år nå, og er knakende fornøyd! Synes det er en kjempegod løsning, hvor man får brukt hele bagasjerommet. 1 Siter
SiriEveline Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2014 *trekker det tilbake* bare jeg som misforstå noe... Siter
jaktlykke Skrevet 24. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2014 Kan du ikke bare ringe på finn annonsen? Ser ut som den ble lagt ut i går liksom Det er ikke dette jeg er ute etter. Dette er en skillevegg mellom baksetet og lasterommet. Jeg er mer på jakt etter ei grind som holder bikkjene innestengt når jeg åpner bildøren; her er det helt åpent. 1 Siter
SiriEveline Skrevet 12. November 2014 Rapporter Skrevet 12. November 2014 Da har grinden min fra Kulkukoira kommet, jeg er veldig positivt overrasket. Den beholder ufattelig mye av plassen og ser skikkelig profesjonell ut. Flott åpnings mekanisme med mulighet til å låse dørene slik at man kan gå ifra bilen med bakluka åpen. Endelig har jeg fått den løsningen jeg ville ha, og er kjempefornøyd fra første sekund! 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 12. November 2014 Rapporter Skrevet 12. November 2014 Så bra måtte du borre i bilen noen steder? Det må man med jeppe, så blir nok uaktuelt ved neste bil. Siter
SiriEveline Skrevet 12. November 2014 Rapporter Skrevet 12. November 2014 Så bra måtte du borre i bilen noen steder? Det må man med jeppe, så blir nok uaktuelt ved neste bil. Nei det måtte man ikke, du kan se instruksjonsvideo her: http://www.kotinet.com/teemu.pehkonen/verajasivu/verajan%20asennus%208.4mb.wmv Da ser du litt mer om hvordan den er. Forskjellen er bare at de nye (det jeg har) har annerledes lås, med mulighet da til å låse med nøkkel. Tenkte å ta litt bilder når jeg får tid en dag det er dagslys, kanskje lørdag Siter
Elisabeth00 Skrevet 12. November 2014 Rapporter Skrevet 12. November 2014 De er veldig fine. Får utnyttet plassen enda bedre enn jeppe ser jeg. Fordi jeppe har bare rette dører. 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.